تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

یک افشاگر دیگر جامعه اطلاعاتی آمریکا قصد شکایت از ترامپ را دارد

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا گزارش داد، دومین عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا که از "اطلاعات دست اول بیشتر" برخوردار است در حال بررسی ثبت شکایت به عنوان افشاگر علیه دونالد ترامپ در خصوص تعاملات او با اوکراین و ایراد شهادت در کنگره آمریکا در این خصوص است.

کد خبر: ۳۷۳۸۹
۰۹:۵۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، این افسر جامعه اطلاعاتی آمریکا از اطلاعات دست اول بیشتری درباره اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به عضو قبلی این جامعه اطلاعاتی که اولین بار از ترامپ به خاطر صحبتهایش با رئیس جمهور اوکراین در ماه ژوئیه شکایت و به آغاز فرآیند رسمی تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ کمک کرد، برخوردار است.

مایکل اتکینسون، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا بر اساس گزارشها با این شخص جلسه پرسش و پاسخی در راستای بررسی و تایید ادعاهای افشاگر اول داشته است.

ترامپ پیشتر افشاگر اول جامعه اطلاعاتی آمریکا را هدف حملات لفظی خود قرار داده و انگیزه او را زیر سوال برده و او را متهم به "حزبی عمل کردن" کرده بود.

جوزف مگوایر، مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا چندی پیش به کنگره این کشور گفت که اعتقاد دارد، افشاگر مذکور با ثبت شکایتش از ترامپ کار درستی انجام داده است.

این عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا شکایتش را به انگیزه اعلام نگرانی از بابت محتوای یک گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اواخر ماه ژوئیه مطرح کرده است؛ گفت‌وگویی که در آن ترامپ رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقات علیه فساد احتمالی جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا و پسرش، هانتر بایدن در خاک این کشور تحت فشار قرار داده است.

چند روز پیش بخشهایی از متن مربوط به این گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی از سوی کاخ سفید منتشر شد که تایید کننده یک سری نکات مطرح شده در شکایت عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا از ترامپ بود.

به گزارش پایگاه هیل، افشاگر نخست ظاهرا مستقیما به محتوای گفت‌وگوی تلفنی مذکور دسترسی نداشته و نوشته که اطلاعاتش را از "چند مقام دارای اطلاعات دست اول در کاخ سفید" به دست آورده است.

دونالد ترامپ و جمهوریخواهان دیگر اعتبار صحبتهای این شخص را زیر سوال برده‌اند.

دموکراتها اما گفته‌اند اتکینسون در شهادتهایی که روز جمعه در مقابل مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کرد جزئیات مهمی از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با زلنسکی را تایید کرده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی