تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
"دیدارنیوز" در گفتگو با حجت‌الاسلام منتجب‌نیا به اظهارات خطیب مشهور در مورد ارکان نظام می‌پردازد؛

چرا دادسرای ویژه روحانیت در خصوص پناهیان اقدامی نمی‌کند؟

News Image Lead

شما نماینده چه کسی هستید؟ از طرف چه کسی اختیار دارید که در مجالس عزاداری امام حسین (ع) و بالای منبر علیه جمهوری اسلامی حرف می‌زنید؟ از مسئولان نظام تعجب می‌کنم! چرا به این‌ها اجازه می‌دهند؟ چرا در این کشور هر کسی که تریبون دار می‌شود به تملق و چاپلوسی مبادرت و هر تهمتی، فحاشی و توهینی برای یک منبری مجاز است؟ عجیب این است که این‌ها در مجالس مقدس و محترم هم می‌روند سخنرانی می‌کنند. کسی که بالای منبر به مجلس توهین می‌کند و به نمایندگان جسارت می‌کند، دیگر حق سخنرانی ندارد. من خودم نماینده بودم، زمان ما اگر یک منبری این کار را می‌کرد حضرت امام (ره) می‌زد توی دهنش و اجازه تندروی نمی‌دادند. من متعجبم چرا دادسرای ویژه روحانیت اقدام نمی‌کند؟

کد خبر: ۳۴۸۶۳
۱۰:۳۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: در روز‌های اخیر، برخی اظهارات حجت‎ الاسلام علیرضا پناهیان از خطبای مشهور حاشیه ساز شده است. وی در سخنرانی های متعددی به رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید نقدهای فراوانی وارد کرده بود اما تیغ تیز نقد او در طی روزهای گذشته علاوه بر رئیس جمهور، دامان مجلس شورای اسلامی را نیز گرفته است.

 

پناهیان در یکی از سخنرانی های خود در دهه اول ماه محرم‎ به نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده و گفته است: هرچه نماینده انتخاب می‌کنی، اکثریت رای می‌دهند که رای نمایندگان نباید شفاف  باشد. چه خبرتونه؟ بعد به صورت بسیار جاهلانه و احمقانه می‌گویند مگر می‌خواهید تفتیش عقاید کنید؟ مگر شما آنجا رای به عقاید می‌دهید؟ غلط کردید شما. به عقاید چه ربطی دارید؟ بگو به چی رای دادی به چی رای ندادی؟ غلط می‌کنید براساس عقاید رای بدهید، براساس کار کارشناسی باید رای بدهید و من می‌خواهم بدانم برای چی رای دادی یا ندادی؟ چرا با شفاف‌سازی رأی‌تان در مجلس مخالفت می‌کنید؟» 

 

چرا دادسرای ویژه روحانیت در خصوص پناهیان اقدامی نمی‌کند؟

 

وی در همین سخنرانی، سپس فریاد می‌زند: «آی! مجلس شورای اسلامی آدم باش! کی به شما حق داده شفاف رای ندهید؟ کی به شما اجازه داده شفاف رای دادن را تفتیش عقاید بدانید؟ رای براساس کار کارشناسی. بگویید چه غلطی می‌کنید! چی را از ملت پنهان می‌کنید؟» 

 

پناهیان همچنین دیروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران به رئیس جمهور و اطرافیان وی اشاره کرده و گفت: از ایشان ـ روحانی ـ عجیب بود که در یک سخنرانی، هم علیه دوقطبی‌سازی سخن می‌گویند هم اینکه با طرح موضوع زن، یک دوقطبی را برای انتخابات آتی ایجاد می‌کنند و به تبلیغات‌چی‌ها گرا می‌دهند که از این موضوع برای ایجاد دوقطبی استفاده کنند. طرح این موضوع از سوی رئیس‌جمهور، عجیب است که البته این طور سخن گفتن از سوی ایشان، زیاد رخ داده است.»

 

وی در این سخنرانی، بار دیگر به مجلس اشاره کرد و گفت: «برخی نمایندگان مجلس به‌دنبال «تونسی‌زاسیون» کردن ایران هستند. آیا شورای نگهبان یا قوه قضائیه با کسانی که اینطور مردم را دعوت به آشوب می‌کنند طبق قانون نباید برخورد کنند؟»


سخنان توهین آمیز این سخنران بی‎پاسخ نماند و نمایندگان مجلس به سخنان او واکنش نشان دادند. یحیی کمالی پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این باره به خبرگزاری خانه ملت گفت: هرگز کسی حق ندارد به ارکان نظام اسلامی توهین کند و موجب تخریب و وهن آن شود. نمایندگان بنا به ذات  قوه مقننه در تصمیم‌گیری آزادند. اظهارات کنایه‌آمیز و تخریب یک رکن نظام، امری محکوم بوده و باید در مراجع ذی‌صلاح قضایی رسیدگی شود. همچنین با سخنران هتاک  قطعاً باید برخورد شود، زیرا منبر امام حسین (ع) جای تخریب نیست.


غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار نیز در واکنش به سخنرانی پناهیان گفت: احترام کارگزاران نظام و صیانت از ارکان حکومت جمهوری اسلامی یعنی قوای سه‌گانه بر همه کسانی که به‌نوعی صدا و تریبون دارند، واجب است.


محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس نیز به انتقادات تند علیه مجلسی‎ها واکنش نشان داد و گفت: هر کس به هر بهانه به یکی از قوا توهین کند، به ارکان نظام اسلامی توهین کرده ‎است. نمی‌شود به بهانه مخالفت با عملکرد عده‎ای قلیل یا عدم تصویب دو فوریت یک طرح، به کل قوه مقننه توهین کرد و آن را زیر سؤال برد. کولیوند همچنین اظهار کرد: انتقاد آداب خود را دارد و توهین و هتاکی با انتقاد و اشکال متفاوت است و کسی حق ندارد که به خاطر یک عملکرد مانند عدم تصویب دو فوریت طرح شفافیت آرا از تریبون‌های رسمی هر چه می‌خواهد علیه مجلس توهین کند.


اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه هم به توهین یکی از سخنرانان به مجلس در خصوص عدم تصویب دو فوریت طرح شفافیت آرا، اشاره کرد و گفت: چنین اظهارنظر‌هایی غیر کارشناسی یا غیرقانونی بوده، چرا که به‌منزله بی‎اطلاعی از آیین‎نامه داخلی مجلس و قانون اساسی است. فردی که به مجلس شورای اسلامی توهین کرده، با مفهوم دو فوریت آشنا نبوده است زیرا نمایندگان با اصل طرح شفافیت مخالفت نکردند بلکه به‌فوریت آن رأی ندادند.

 

حشمت‎الله فلاحت‎پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز به سخنان پناهیان واکنش نشان داد و در صفحه توییتر خود نوشت: شخصاً با مصاحبه‎های هر روزه‎ام، هیچ رأی پنهانی نداشته‎ام اما باید به حال و روز مجلس ایران گریست که برخی منبرنشین‌های پاکتی، این‌گونه بی‎ادبانه به آن توهین می‎کنند. کاش خودشان جهت روشنگری ملت شفاف بگویند برای پراکندن این عربده‎های غیراخلاقی، پاکت چند میلیونی دریافت می‌کنند؟
 
تاکنون تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات حجت الاسلام علیرضا پناهیان واکنش نشان داده اند. در فضایی که اکنون تحت تاثیر درگذشت دختر آبی و اخراج جان بولتون از کاخ سفید است هنوز واکنش‌ها نسبت به اهانت این روحانی تندرو به پارلمان کشور و رئیس جمهور ادامه دارد.
 

در خدمت چه کسانی هستند و از کجا دستور می‌گیرند؟

 

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا در گفتگو با دیدارنیوز به اظهارات توهین آمیز علیرضا پناهیان اشاره کرد و گفت: اولا طبق فرمایش حضرت امام (ره)  مجلس در راس امور است یعنی در راس همه قوه‌ها و قدرت‌های نظام است. ثانیا نماینده مجلس از نظر قانون اساسی در مقام انجام وظیفه به هیچ وجه قابل تعقیب قضایی هم نیست اگر در جهت وظیفه نمایندگی حرفی بزند و کاری کند حتی دستگاه قضایی نمی‌تواند با او برخورد کند؛ چه رسد به اینکه فردی که هیچ مسئولیتی ندارد به صورت توهین آمیز و تحقیر آمیز با عصاره ملت صحبت کند.


چرا دادسرای ویژه روحانیت در خصوص پناهیان اقدام نمی‌کند؟ / هرکس تریبونی دارد نباید مبادرت به چاپلوسی و تملق کند

وی با بیان اینکه قانون اساسی اجازه نداده همیشه رای به صورت علنی باشد، خاطرنشان کرد: رای نمایندگان مجلس خبرگان و سایر مجالس شورایی در بعضی موارد به صورت مخفی است و مواقعی به صورت علنی است. با جار و جنجال راه انداختن و با شانتاژ که نمی‌شود قانون را عوض کنیم و تغییر دهیم. شفاف سازی شعار خیلی خوبی است ولی نه فقط برای نمایندگان مجلس. نمایندگان مجلس باید در انجام وظیفه شان شفاف عمل کنند.


منتجب نیا افزود: وزرای دولت، قوه قضاییه و روحانیت هم باید شفاف سازی کند. منبری‌ها هم باید شفاف عمل کنند، آنهایی که کار‌های ناصوابی انجام می‌دهند، آنهایی که به نام منبر امام حسین (ع) و به نام تریبون مقدس نماز جمعه، کار‌های سیاسی می‌کنند باید مشخص کنند و برای مردم بیان کنند چه هدفی دارند. افرادی که از صبح تا شب به دولت می‌تازند و همه عملکرد دولت و مجلس را زیر سوال می‌برند باید به صورت شفاف و آشکار بگویند برای چه کسی کار می‌کنند؟ در خدمت چه کسانی هستند؟ از کجا دستور می‌گیرند؟ این‌ها مزد بگیر چه کسانی هستند که دولت جمهوری اسلامی را شبانه روز مورد حمله قرار می‌دهند، حالا سراغ نمایندگان مجلس رفتند. شما به چه حقی بالای منبر به نمایندگان توهین  کردید؟ چه کسی به شما اجازه داده؟ شما حق نداری به نماینده ای که صد‌ها هزار افراد ملت را نمایندگی می‌کند توهین کنید.
 
رئیس هیات موسس حزب جمهوریت گفت: شما نماینده چه کسی هستید؟ از طرف چه کسی اختیار دارید که  در مجالس عزاداری امام حسین (ع) و بالای منبر علیه جمهوری اسلامی حرف می‌زنید؟ از مسئولان نظام تعجب می‌کنم! چرا به این‌ها اجازه می‌دهند؟ چرا در این کشور هر کسی که تریبون دار می‌شود به تملق و چاپلوسی مبادرت و هر تهمتی، فحاشی و توهینی برای یک منبری مجاز است؟ عجیب این است که این‌ها در مجالس مقدس و محترم هم می‌روند سخنرانی می‌کنند. کسی که بالای منبر به مجلس توهین می‌کند و به نمایندگان جسارت می‌کند، دیگر حق سخنرانی ندارد.

 

دادسرای ویژه روحانیت باید این افراد را مجازات کند

 

حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا در پایان یادآور شد: من خودم نماینده بودم، زمان ما اگر یک منبری این کار را می‌کرد حضرت امام(ره) می‌زد توی دهنش و اجازه تندروی نمی‌دادند. من متعجبم چرا دادسرای ویژه روحانیت اقدام نمی‌کند؟ تا کی باید این مداحان و منبری‌ها به مسئولین و نمایندگان ما توهین کنند؟ بنده معتقدم این گناه بزرگی است و این توهین و جرم بسیار بزرگی است و نباید اجازه داشته باشند در هیچ مسجدی سخنرانی کنند تا چه رسد بالای منبر باشد. منتظریم ببینیم مسئولین نظام و دادسرای ویژه روحانیت با این هتاکان چگونه برخورد می‌کنند و آیا عدالت را جاری می‌کنند؟
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
2
2
با سلام درکشوری که بانکهایش علنا ربا میخورند دم ازحکومت اسلامی زدن مضحک است به قول استاندار خراسان رضوی که خداوندحفظش کند گفته است باید کلمه اسلامی را ازبانکداری اسلامی بردارند وفقط بگویندبانکداری چونکه بانکهای ما اسلامی نیستند به پناهیان خرده میگیرند که ازچه کسی دستورمیگیرد یادم است درزمان شاه مقام رھبری درشهرستان بجنورد بالای منبرعلیھ شاه سخنرانی کردبھ ایشان گگفتند ازچه کسی دستور میگیری معظم لھ فرمودند ازخداوند مگرقراراست ھرکس انتقاد کند ازامریکا دستوربگیردبعضیھا تحمل انتقادندارند اینکه میگویند ھیچکس حق ندارد نمایندگان را تعقیب قضایی کند این یعنی ححق وتو مگر اینجا امریکاست مگر نمایندگان امام معصوم (ع) ھستند آنها ھم بشری ھستند مثل ھمھ با تشکر
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
در شرع و قانون توهین جرم است و نباید پناهیان و تندروها مستثنا باشند و مدعی العموم می بایست ورود نماید...
که متاسفانه توهین کنندگان آزادند هر توهینی می خواهند نسبت به مسئولین نظام داشته باشند!!!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی