تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
گزارش "دیدارنیوز" از راند دوم مسابقات شتاب در پیست آزادی؛

۲۰۰ متر آدرنالین!

دور دوم مسابقه درگ قهرمانی کشور در دو روز برگزار شد. به رسم معمول این مسابقات، در روز اول شرکت کنندگان اقدام به تایم گیری کردند و روز جمعه نیز مسابقه بین کسانی که زمان بهتری را ثبت کرده بودند برگزار شد. این دور از مسابقات در ۸ کلاس انجام شد و جمعی از سریع‌ترین خودرو‌های ایران در آن شرکت جستند.

کد خبر: ۳۴۰۶۴
۱۲:۳۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ مانی راهبر: دور دوم مسابقات شتاب (دِرَگ) قهرمانی کشور بعد از تغییر در میزبانی، آخر هفته گذشته در قسمتی از پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. تا دو هفته پیش از برگزاری این مسابقه، قرار بود شهر ماکو در آذربایجان غربی میزبان این رقابت باشد، اما ظاهرا مسائلی باعث شد که این برنامه در ماکو لغو شود. کمیته درگ فدراسیون نیز در فاصله کوتاه تا روز برگزاری، تصمیم گرفت از پیست آزادی تهران استفاده کند و به دلیل کوچک بودن پیست و لزوم رعایت مسائل ایمنی، قرار بر این شد که مسابقه نه در یک چهارم مایل یا ۴۰۰ متر که در مسیر ۲۰۰ متری برگزار شود. نکته ایمنی این بود که باید خودرو‌ها بعد از شتابگیری، فضای کافی برای ترمز و توقف ایمن داشته باشند.
 
 
۲۰۰ متر آدرنالین!

 
ثبت زمان و آغاز مسابقه
 
دور دوم مسابقه درگ قهرمانی کشور در دو روز برگزار شد. به رسم معمول این مسابقات، در روز اول شرکت کنندگان اقدام به تایم گیری کردند و روز جمعه نیز مسابقه بین کسانی که زمان بهتری را ثبت کرده بودند برگزار شد. این دور از مسابقات در ۸ کلاس انجام شد و جمعی از سریع‌ترین خودرو‌های ایران در آن شرکت جستند. مسابقه با حضور راننده‌هایی از استان‌های مختلف برگزار شد و یک کلاس غیررسمی و آماتوری نیز برای بانوان علاقمند تشکیل یافت.

طبق برنامه ریزی انجام شده در روز تایم گیری، هر راننده می‌توانست دو بار در مسیر مسابقه حاضر شود و بهترین زمان او نیز ثبت می‌شد تا به این ترتیب جدول نهایی روز مسابقه تکمیل شود. به این ترتیب مسابقه با حضور خودرو‌های ۴ سیلندر تا خودرو‌های ۸ سیلندر بسیار قدرتمند برگزار شد و طرفداران زیادی را نیز به پیست آزادی دعوت کرد.
 
 
۲۰۰ متر آدرنالین!

 
رقابت بر سر صدم ثانیه
 
برگزاری مسابقه در مسیر ۲۰۰ متری باعث شد که رقابت تنگاتنگی بین راننده‌ها شکل بگیرد. در مسابقات درگ ۴۰۰ متر اصولا اولین اشتباه و خطا به معنی آخرین آن و از دست دادن رقابت است؛ چه برسد به این مسابقه که در مسیر کوتاه‌تر و زمان کمتر انجام می‌شد. بر همین مبنا بیشتر راننده‌های حاضر در مسابقه با حداکثر دقت در خط استارت قرار می‌گرفتند و سعی می‌کردند تا حد ممکن تمرکز کنند.

پیش از آغاز مسابقه فرزاد شاهرخی رئیس کمیته درگ فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، شمه‌ای از قوانین مسابقه را برای رانندگان توضیح داد و مسابقه با نظم قابل توجهی آغاز شد. طبق معمول در کلاس‌های ابتدایی، خودرو‌های کم حجم‌تر با هم رقابت کردند و به مرور، قلچماق‌ها نیز از راه رسیدند. در این دوره از مسابقات، تعدادی از نامداران درگ ایران همچون سامان خنجری (رکورددار ایران)، ارسطو عامری، ابوالفضل مرادی، شروین یگانه، عطا ماجدی و... به دلایل مختلف از جمله آماده نشدن خودروهایشان حضور پیدا نکرده بودند، با این حال هیجان مسابقات قابل توجه بود.
 
 
۲۰۰ متر آدرنالین!

بازگشت قهرمانان قدیمی مثل محمد جامعی زاده و برنارد عیوضی به پیست تا حدی این نقیصه را جبران کرد و در روز جمعه هیاهوی زیادی در پیست برقرار بود. خودرو‌ها به ترتیب برگزاری کلاس‌ها وارد مسیر مسابقه شده و بعد از گرم کردن لاستیک ها، در خط استارت قرار گرفتند و با سبز شدن چراغ دستگاه زمان سنج، رقابت جانداری شکل می‌گرفت.

با توجه به مسیر حدود ۲۰۰ متری مسابقه، عموما رکورد‌ها زیر ۱۰ ثانیه بود و در عین حال برخی از خودرو‌ها به دلیل اشتباهات فردی یا بروز نقص فنی خودرو‌ها نتوانستند تایم خوبی به دست بیاورند. به طور مثال برنارد عیوضی که در روز تایم گیری توانسته بود رکورد خوبی با لنسر اِوو به دست بیاورد در روز مسابقه به دلیل نقص فنی روی سکو نرفت. همچنین فرزین رستگار به عنوان یکی از مدعیان در کلاس آزاد نیز به دلیل مشکل فنی حتی نتوانست به خط پایان برسد.
 
حاشیه‌های مردانه و زنانه
 
راند دوم مسابقات درگ البته حواشی قابل توجهی نیز داشت. در کلاس بانوان، اشتباه یکی از رانندگان شرکت کننده باعث تایم گیری دوباره و تغییر در جدول رده بندی شد که این موضوع با اعتراض یکی دو راننده دیگر همراه شد. این موضوع البته تا پایان مراسم اهدای جام ادامه یافت، اما به جمع بندی نهایی نرسید. 

در این باره پدارم بابایی ناظر فدراسیون به دیدارنیوز گفت:«در کلاس هشت سیلندر، مارشال مسابقه اعلام کرد که دست یکی از راننده ها در هنگام مسابقه از پنجره بیرون بوده که این تخلف محسوب می شود و بنده نیز با استناد به قوانین جهانی حکم خود را اعلام کردم. درباره کلاس بانوان نیز قرار شد جلسه فنی تشکیل شود و بعد رده بندی اعلام شود.»

 
 
۲۰۰ متر آدرنالین!
 
 
رده بندی
 
مسابقه روز جمعه با نظم وترتیب مناسب و طبق زمان بندی از پیش تعیین شده برگزار شد و به پایان رسید و برندگان کلاس‌های مختلف به این ترتیب معرفی شدند:

* کلاس ۴و۶ سیلندر توربو دیفرانسیل عقب:

مقام اول شایان خسروی نژاد
مقام دوم مصطفی مسلمی زاده
مقام سوم علیرضا رضایی



* کلاس۴و۶ سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب:

مقام اول امیر ضیایی
مقام دوم محمد سالار حسین زاده
مقام سوم محمد نریمانی



* کلاس ٨سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب:

مقام اول فرید توفیقی
مقام دوم علی اکبر کمالی
مقام سوم محمد جواد نریمانی



* کلاس ۴و ۶ سیلندر دیفرانسیل جلو:

مقام اول محمد آریایی مهر
مقام دوم امیر حسین زارعی
مقام سوم سیامک خلیل الهی



*  کلاس اوورال (آزاد):

مقام اول شایان خسروی نژاد
مقام دوم علیرضا رضایی
مقام سوم امیر ضیایی         
 
 
۲۰۰ متر آدرنالین!
 
 
 
در ادامه می توانید بخشی از مسابقه شتاب را ببینید:
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی