تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

سعیدی: عدالت آموزشی در کشور وجود ندارد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه «در کشور عدالت آموزشی نداریم» گفت: شانس بدست آوردن رتبه‌های بهتر در کنکور در میان دانش آموزان در شهرهای بزرگ به دلیل مافیای کنکور بیشتر است که باید این چرخه باطل را قطع کرد.

کد خبر: ۳۱۹۴۴
۰۸:۳۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - فاطمه سعیدی در واکنش به اظهارات اخیر سرپرست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر این‌که رتبه‌های اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد و مربوط به استعداد شخصی و تلاش دانش‌آموزان است، اظهار کرد: عدالت آموزشی و بهره‌مندی دانش‌آموزان در سراسر کشور از امکانات مساوی برای رشد و پیشرفت دغدغه‌ای نیست که بتوان با بهانه جویی از آن شانه خالی کرد.

وی با تاکید بر اینکه «وظیفه ما توزیع عادلانه امکانات در کشور است» افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که در شهرهای بزرگ به دلیل حضور مافیای کنکور و معلمان با تجربه‌تر شانس موفقیت دانش آموزان در کنکور بیشتر است. باید این چرخه باطل را قطع کنیم.

به گفته سعیدی حضور فعال معلمان با تجربه، توزیع امکانات و حتی تبعیض مثبت برای مناطق محروم ابزارهایی است که می‌تواند ما را تا حدودی به عدالت نزدیک کند. موضوعی که به همکاری وزارت خانه های آموزش و پرورش و علوم، نهادهای فرادستی و مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تاکید کرد که با توجه به نبود عدالت آموزشی در کشور باید با حذف کنکور و تدوین ساز و کارهای پیش‌بینی شده به سمت نقطه مطلوب حرکت کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی