تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قمی: نتایج کنکور نشان دهنده کم بودن عدالت آموزشی است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه عدالت آموزشی در کشور کم است، گفت: باید ساز و کار و ساختار آموزشی تغییر کرده و به سمت ایجاد امکانات یکسان برای همه دانش‌آموزان حرکت کنیم تا رقابت در کنکور هم در یک سطح باشد؛ کما اینکه نتایج کنکور از کم بودن عدالت آموزشی حکایت می‌کند.

کد خبر: ۳۱۷۶۲
۱۱:۳۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمد قمی در واکنش به برخی انتقادات از نبود عدالت آموزشی با توجه به اعلام نفرات برتر کنکور سراسری گفت: کیفیت آموزش در مدارس غیرانتفاعی نسبت به دولتی بیشتر است. شاید دلیل آن باشد که به دلیل پرداخت هزینه‌های آموزشی توسط اولیا در مدارس غیرانتفاعی استفاده از وسایل کمک آموزشی، اردوهای آموزشی و مسائلی از این قبیل باعث کیفیت آموزش می‌شود.

در این شرایط کنکور به صورت یکنواخت برگزار شده یعنی کسانی که در مدارس غیرانتفاعی درس خوانده‌اند، در کنار کسانی که در مدارس دولتی با امکانات کم آموزشی تحصیل کرده‌اند، کنکور می‌دهند.

وی افزود: نتیجه آن است که دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی به دلیل داشتن کیفیت آموزشی بهتر در کنکور نتایج بهتری را کسب می‌کنند و شانس آنها بیشتر است. این به معنای کم بودن عدالت آموزشی است یا اینکه به آن کمتر توجه شده است. باید کاری کنیم که کیفیت آموزشی در مدارس دولتی به اندازه مدارس غیرانتفاعی باشد.

قمی در عین حال گفت: البته مدارس دولتی هم بایکدیگر متفاوت است یعنی وضعیت در مدارس دولتی در شهرهای بزرگی همچون تهران، مشهد و اصفهان از سایر شهرها روستاها و بخش‌های کوچک بهتر است. اگر کسی در شهرهای کوچک هم رتبه خوبی در کنکور می‌آورد، این یک استثنا بوده و این از هوش و استعداد خاص آن فرد، نشأت می‌گیرد. اگر می‌خواهیم عدالت آموزشی برقرار باشد و ظلم آموزشی نباشد، باید تغییرات اساسی در سیستم آموزشی کشور به وجود آید تا دانش آموزان در رقابتی درست کنکور را برگزار کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری مصوبه مجلس درباره مدارس غیردولتی گفت: در مجالس قبلی تشکیل مدارس غیردولتی تصویب شد که ما آن زمان مخالف بودیم چون عدالت درباره همه افراد برقرار نمی‌شود. همچنین ساز و کار برگزاری کنکور هم در پذیرش افراد به نسبت تحصیل آنها در مدارس دولتی و غیرانتفاعی نادیده گرفته شده که اینها همه به معنای توجه کم به عدالت آموزشی است. اکنون در شرایط فعلی باید به دنبال تغییر ساز و کار در ساختار آموزشی باشیم تا رقابت و امکانات برای همه یکسان باشد. این شامل افزایش رفاه معلمان در مدارس دولتی هم می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی