تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

واردات ۹ میلیون دلار کالا از گمرک همدان

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به واردات بیش از ۹ میلیون دلار کالا به گمرک همدان یادآور شد: ۲۰۴۰ تن کالا وارد استان شده که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۳۰۸۷۰
۱۶:۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸

واردات 9 میلیون دلار از کمرگ همدان

دیدارنیوز ـ مرتضی نجفی چهارشنبه  ۹ مرداد ماه در جمع خبرنگاران،درباره وضعیت پرونده فساد مالی مدیرکل سابق گمرک استان گفت: پرونده گمرک همدان درحال رسیدگی بوده و هنوز رأی صادر نشده است.

 

وی در ادامه از صادرات بیش از ۳۰ میلیون دلار کالا در ۳ ماهه ابتدای امسال خبر داد و ا ظهار کرد: در ۳ ماهه ابتدای امسال ۳۰ میلیون و ۴۷۲ هزار دلار کالا از گمرک استان همدان صادر شده است.

 

نجفی با اشاره به افزایش ۶۸ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی، تصریح کرد: در ۳ ماهه امسال ۱۷۷ هزار و ۱۵۰ تن کالا از گمرکات استان همدان صادر شده است.

 

نجفی با بیان اینکه ۳۰۰۲ میلیارد ریال کالا از گمرک استان همدان صادر شده است، ادامه داد: بیشترین صادرات استان به کشور‌های افغانستان و عراق بوده است.

 

مدیرکل گمرک استان همدان یادآور شد: سیم مسی بدون عایق، کشمش، سیمان و کلینکر، میلگرد عاج دار، موتور کولر، انواع وازلین بهداشتی، میله مسی، شور و ترشیجات، سفال، فروسیلیس، ظروف تفلن و لبنیات از کالا‌های صادراتی استان همدان بوده است.

 

وی ترکیه، عراق، چین، پاکستان، افغانستان، بلغارستان، اوکراین، هند، امارات عربی و هلند را کشور‌های مقصد صادرات استان دانست و بیان کرد: میزان کشور‌های مقصد نشان دهنده این است که بازاریابی خوبی در زمینه صادرات در استان انجام گرفته است.

 

نجفی با تأکید براینکه توسعه صادرات اشتغالزایی و ارزآوری دارد و اقتصاد منطقه را متحول خواهد کرد، تصریح کرد: بیشترین آمار صادرات ۳ ماهه امسال مربوط به کالا‌های صنعتی بوده و بعد از آن مواد معدنی و کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

 

وی با بیان اینکه در صادرات مشکلی نداریم، از صادرکنندگان خواست کالا‌های خود را از گمرک همدان صادر کنند.

 

مدیرکل گمرک استان همدان از واردات بیش از ۹ میلیون دلار کالا به گمرک همدان خبرداد و افزود: ۲۰۴۰ تن کالا در ۳ ماهه امسال وارد استان همدان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

 

نجفی با بیان اینکه در ۳ ماهه امسال ۹ میلیون و ۲۰۱ هزار دلار کالا وارد شده است، تأکید کرد: میزان واردات در ۳ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی ۵۵ درصد افزایش داشته است.

 

وی ماشین‌آلات، بذر سیب‌زمینی، کویل آلومینیومی، گرید نساجی، قطعات خودرو و انواع مواد اولیه تولید رنگ نساجی را از کالا‌های وارداتی استان دانست و افزود: آلمان، اتریش، اردن، اسپانیا، ایتالیا، برزیل، ترکیه و چین از کشور‌های مبداء واردات کالا‌ها هستند.

 

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به جلوگیری از قاچاق کالا، خاطرنشان کرد: در ۳ ماهه امسال ۷۷ پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال در گمرک رسیدگی شده که در این رابطه ۱۰۰ نفر متهم شناسایی شده است.

 

وی بیشترین کالا‌های قاچاق شناسایی شده را لوازم خانگی و لوازم آرایشی بهداشتی دانست و گفت: کالا‌های قاچاق به انبار املاک تملیکی داده می‎شود.

 

نجفی با تأکید براینکه سعی داریم گمرک همدان گمرک پویا و فعالی باشد، عنوان کرد: سازمان صمت و اتاق بازرگانی باید برای افرادی که کارت بازرگانی صادر می‌کنند تجار را توجیه کند تا حتما از گمرک همدان انجام دهند وبرنامه داریم جلسه‌ای با تجار برگزار کنیم و علت اینکه چرا از گمرک همدان کالا‌های خود را صادر نمی‌کنند مشخص شود.

 

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه آمادگی داریم کالا‌های اساسی نیز وارد گمرک همدان شود، بیان کرد: آمادگی داریم گوشت قرمز را در ۲ سردخانه استان ترخیص کنیم.

 

وی درباره راه‌اندازی گمرک نهاوند، خاطرنشان کرد: سیستمی شدن این گمرک باعث زمانبر شدن راه‌اندازی این گمرک شده است.

 

نجفی با اشاره به ایجاد انبار‌های اختصاصی برای واحد‌های تولیدی، گفت: در گمرک استان همدان انبار اختصاصی برای واحد‌های تولیدی ایجاد کرده‌ایم به طوریکه باری که تولید می‌شود در انبار‌های واحد‌ها نگهداری شود تا هزینه‌های تولیدکنندگان و از طرفی زمان ترخیص نیز کاهش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی