تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
"دیدارنیوز" به ورزشی‌ترین یکشنبه سال پرداخته است؛

یکشنبه سوپر ورزشی دنیا در شبی که کره زمین نخوابید!

دیشب مسابقات ورزشی مهمی در دنیا برگزار شد و نام‌های بزرگی در رشته‌ها مختلف مثل نواک جوکوویچ، راجر فدرر، لوئیس همیلتون، سباستین فتل، ریاض محرز، مت اندرسون و... نگاه میلیون‌ها تماشاگر و بیننده تلویزیونی را به سوی خود جلب کردند. داستان شبی که کره زمین نخوابید!

کد خبر: ۲۹۶۹۱
۱۶:۳۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: دیروز یکشنبه ۲۳ تیر ماه (۱۴ جولای) را می‌توان یک روز خاص و استثنایی در تقویم ورزش جهان نامید، روزی که ستاره‌های ورزش در رشته‌های مختلف در سراسر دنیا کانون توجه و خبر بودند و اتفاقات عجیبی نیز در حواشی مسابقات مختلف روی داد.

یک روز گرم تابستانی با داغ‌ترین رقابت‌ها در تنیس و اتومبیلرانی و فوتبال و والیبال که بسیاری از تماشاگران تلویزیونی را به دردسر انداخت، چون بار‌ها کانال‌های تلویزیونی جابجا شد. مروری به ماجرا‌های دیروز که برخی از آن‌ها به صورت همزمان با هم انجام شدند خالی از لطف نیست.
 
 
شبی که ستاره‌ها کامل شدند!
 
چمن ویمبلدون به جای توت فرنگی و خامه
 
عصر دیروز میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا منتظر رویارویی دو ستاره استثنایی تنیس جهان در ویمبلدون بودند. ورزشگاه اصلی تنیس ویمبلدون لبالب از تماشاگران علاقمند به تنیس بود در حالیکه هزاران نفر نیز در حاشیه ورزشگاه و از طریق نمایشگر‌های بزرگ، این بازی جذاب را دنبال می‌کردند. راجر فدرر ۳۸ ساله و نواک جوکوویچ ۳۳ ساله که هر دو از پرافتخارترین تنیسور‌های تاریخ هستند با لباس‌های سفید که رنگ سنتی ویمبلدون است رو در روی هم قرار گرفتند و یکی از تاریخی‌ترین فینال‌های تاریخ این رشته را رقم زدند.
 
 


جدال فدرر سویسی پرعنوان‌ترین تنیس باز تاریخ در برابر جوکوویچ ملقب به صربیناتور آنقدر مهم بود که نامدارانی چون سر الکس فرگوسن، دیوید بکهام، ژوزه مورینیو، ویرجیل فن دایک، دیوید آتنبرو، هیو گرنت و دیمین لوئیس را به لندن کشاند و حتی از سوی بسیاری از رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین اتفاق ورزشی دنیا در این چند روز لقب گرفت.

این فینال تاریخی ویمبلدون ۵ ساعت به طول انجامید و نهایتا جوکوویچ قهرمانی را به دست آورد در حالی که فدرر در ست آخر و در موقعیت برابر ۷-۷ اگر یک امتیاز دیگر گرفته بود قهرمانی را ربوده بود. اما جوکو بعد از کسب پیروزی حرکت بسیار جالبی انجام داد و بخشی از چمن را کند و خورد و به نوعی احساس خود از طعم شیرین این پیروزی را نمایش داد. حرکتی که از دیروز تا به حال میلیارد‌ها بار مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است. این اتفاق در حالی رخ داد که خوراکی سنتی تماشاگران و ورزشکاران ویمبلدون همیشه خامه و توت فرنگی بوده است!
 
آتش در سیلوراستون!
 
همزمان با آغاز مسابقه تنیس در ویمبلدون، در گوشه دیگری از لندن و در پیست مشهور سیلوراستون هم گرندپری دیگری از مسابقات فرمول یک آغاز شد که حدود ۲۰۰ هزار تماشاگر داشت. انگلیسی‌ها یک چشمشان به این مسابقه بود چرا که منتظر ششمین پیروزی لوئیس همیلتون در پیست خانگی بودند. البته همیلتون مسابقه را از جایگاه دوم شروع می‌کرد و والتری بوتاس هم تیمی اش در مرسدس را به عنوان پیشتاز می‌دید.
 
 
شبی که ستاره‌ها کامل شدند!

مسابقه سیلوراستون یکی از جذاب‌ترین مسابقات این فصل تا اینجا بود و آنقدر سبقت و برخورد و تعقیب و گریز داشت که همه را از هیجان لبریز کرد. در این مسابقه، اتفاقات پرتعدادی رخ داد که در نهایت منجر به قهرمانی همیلتون شد. بیرون رفتن ماشین جیوویناتزی راننده تیم آلفا رومئو از پیست منجر به ورود خودرو ایمنی به پیست شد و دو خودرو مرسدس به پیت استاپ رفتند و وقتی بیرون آمدند همیلتون جلوتر از همه قرار گرفته بود. چند دور بعد، مکس ورستاپن از ردبول توانست از سباستین فتل از فراری سبقت بگیرد و کمی بعد فتل که می‌خواست جبران کند از پشت به ورستاپن کوبید. این برخورد هم تغییراتی در میانه‌های جدول به وجود آورد. در نهایت، در این مسابقه بسیار هیجان انگیز همیلتون، بوتاس و لکلرک به رتبه‌های اول تا سوم رسیدند.
 
 
شبی که ستاره‌ها کامل شدند!
 

سوپر گل مَحرَز 
 
دیشب در بازی دوم نیمه نهایی جام ملت‌های فوتبال آفریقا تیم های الجزایر و نیجریه به میدان رفتند که این بازی هم حواس علاقمندان به فوتبال در قاره آفریقا را کاملا به خود جلب کرده بود. در این دیدار دو تیم تا آخرین ثانیه‌های وقت‌های قانونی بازی با تساوی ۱-۱ به کارشان ادامه می‌دادند که ریاض محرز با یک گل دیدنی، پیروزی الجزایر را رقم زد و این تیم را حریف سنگال در دیدار نهایی کرد.

نیمه اول این دیدار به نظر می‌آمد که با تساوی بدون گل به پایان خواهد رسید، اما در دقایق پایانی بود که با گل به خودی تروست اکونگ، الجزایر پیش افتاد. اما این نتیجه تا دقیقه ۷۲ پا برجا بود تا اینکه نیجریه روی یک ضربه پنالتی به گل تساوی رسید. بعد از اینکه VAR پنالتی نیجریه را تایید کرد، اودیون ایگالو پشت ضربه ایستاد و کار را به تساوی کشید.
 
 
شبی که ستاره‌ها کامل شدند!
 

در حالی که به نظر می‌رسید بازی با همین نتیجه به وقت‌های اضافه کشیده خواهد شد، ریاض محرز در دقیقه ۹۴ بازی گل پیروزی را برای الجزایر به ثمر رساند. روی یک ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه بود که محرز با شوتی تماشایی، توپ را به گوشه دروازه نیجریه فرستاد و تیمش را راهی دیدار نهایی کرد. این گل تماشایی تمام الجزایر را به هوا فرستاد.
 
 
 

بلوک شرق؛ فاتح جنگ سرد داغ!
 
آخرین رقابت ورزشی بسیار داغ دیشب نیز دو مسابقه پایانی لیگ والیبال ملت‌ها بود. در شیکاگو ابتدا لهستان و برزیل در دیدار رده بندی به مصاف هم رفتند که لهستانی ها با نتیجه قاطع سه بر صفر پیروز میدان شدند و عنوان سومی مسابقات را به نام خود زدند. دیدار فینال هم بین روسیه و آمریکا یرگزار شد که طبیعتا بسیاری منتظر پیروزی میزبان یعنی ایالات متحده بودند، اما در کمال تعجب این روس‌ها بودند که با نتیجه ۳-۱ توانستند پیروز شوند و قهرمانی این فصل را از آن خود کنند.
 
 
شبی که ستاره‌ها کامل شدند!

گر چه روس‌ها مدال طلای مسابقات را بر گردن آویختند، اما کمیته برگزاری، مت اندرسون را به عنوان باارزش‌ترین بازیکن مسابقات فصل ۲۰۱۹ معرفی کرد. البته هنوز فهرست بهترین بازیکنان در پست‌های مختلف منتشر نشده، اما به نظر می‌آید سعید معروف که سایت فدراسیون جهانی از او با عنوان «لمس جادویی» ستایش کرد بتواند عنوان بهترین پاسور جهان را به دست آورد.
 

شبی که ستاره‌ها کامل شدند!  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی