تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اُسکار ورزش به مسی و همیلتون رسید

جایزه لاوریوس از سال ۲۰۰۰ تاکنون وارد صحنه جهانی ورزش شده و برگزارکنندگان آن در تلاش اند که این جایزه را چیزی معادل جایزه اسکار سینما برای ورزش جلوه دهند. در مراسم فرش قرمز این رویداد، ورزشکاران و هنرمندان زیادی حضور پیدا کردند. از رود گولیت و کافو تا بوریس بکر تنیسور مشهور آلمانی و هیو گرانت بازیگر نامدار آمریکایی وارد سالن شدند. برگزارکننده این مراسم اعلام کردند که شیوه انتخاب ورزشکاران و تیم‌های ورزشی سال بر مبنای رای گیری از ژورنالیست‌های مختلف در سراسر جهان بوده است و اتفاقا برخی از انتقاد‌ها درباره این مراسم همین است که شیوه انتخاب بهترین‌ها چندان شفاف و آشکار نیست. با همه این اوصاف مراسم لاوریوس که از سوی برخی «لاروس» هم خوانده می‌شود در میان زرق و برق و درخشش لباس‌های مدعوین برگزار شد. مسی نخستین فوتبالیستی است که در این مراسم توانسته جایزه بگیرد، چون بیشتر ورزشکاران برنده جایزه لاوریوس از رشته‌های ورزشی انفرادی بوده اند.

کد خبر: ۵۲۵۵۵
۱۵:۴۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: شب گذشته در «مرسدس آرنا» شهر برلین آلمان، مراسم معرفی ورزشکاران سال تحت عنوان «جایزه لاوریوس» برگزار شد و در هشت  دسته بهترین‌های دنیای ورزش معرفی شدند. جایزه لاوریوس از سال ۲۰۰۰ تاکنون وارد صحنه جهانی ورزش شده و برگزارکنندگان آن در تلاش اند که این جایزه را چیزی معادل جایزه اسکار سینما برای ورزش جلوه دهند.
 
 
اُسکار ورزش به مسی و همیلتون رسید

شب گذشته در مراسم فرش قرمز این رویداد، ورزشکاران و هنرمندان زیادی حضور پیدا کردند. از رود گولیت و کافو تا بوریس بکر تنیسور مشهور آلمانی و هیو گرانت بازیگر نامدار آمریکایی وارد سالن شدند. جالب اینکه کمپانی مرسدس بنز به عنوان یکی از شرکای اصلی برگزاری این جایزه، به عنوان خودرو رسمی این مراسم یکی از مدل‌های برقی جدید خود را برای پیاده کردن میهمانان در کنار ورودی سالن در نظر گرفته بود.

برگزارکننده این مراسم اعلام کردند که شیوه انتخاب ورزشکاران و تیم‌های ورزشی سال بر مبنای رای گیری از ژورنالیست‌های مختلف در سراسر جهان بوده است و اتفاقا برخی از انتقاد‌ها درباره این مراسم همین است که شیوه انتخاب بهترین‌ها چندان شفاف و آشکار نیست. با همه این اوصاف مراسم لاوریوس که از سوی برخی «لاروس» هم خوانده می‌شود در میان زرق و برق و درخشش لباس‌های مدعوین برگزار شد.

در گروه ورزشکار مرد سال ۶ نفر نامزد بودند. الیود کیپچوگه دونده ماراتون، لوئیس همیلتون راننده فرمول یک، لیونل مسی بازیکن فوتبال، مارک مارکز موتورسوار موتو جی پی، رافائل نادال تنیسور اسپانیایی و تایگر وودز گلف باز فهرست نامزد‌ها را تشکیل دادند و در نهایت لیونل مسی و لوئیس همیلتون توانستند مشترکا عنوان ورزشکار سال را به دست آورند. جالب است که امتیاز این دو ورزشکار نام آور در شرایطی برابر شد که هر دو در سال ۲۰۱۹ غوغا کرده و مسی ششمین توپ طلای خود را گرفت و همیلتون نیز به ششمین قهرمانی خود در مسابقات فرمول یک دست یافت.
 
 
اُسکار ورزش به مسی و همیلتون رسید

لئو مسی اعجوبه فوتبال آرژانتین و بارسلونا البته در مراسم حضور نداشت و وقتی نام او به عنوان برنده اعلام شد، فیلمی از او به نمایش درآمد که در آن از همه بابت غیبتش عذرخواهی کرد و در عین حال از کسب این جایزه ابراز خرسندی نمود. نکته مهم این بود که مسی نخستین فوتبالیستی است که در این مراسم توانسته جایزه بگیرد، چون بیشتر ورزشکاران برنده جایزه لاوریوس از رشته‌های ورزشی انفرادی بوده اند. در این بخش از مراسم، اما لوئیس همیلتون به روی صحنه رفت و تندیس زیبای لاوریوس را دریافت کرد.

در بخش ورزشکار زن سال نیز آلیسون فلیکس دونده آمریکایی، مگان راپینو فوتبالیست آمریکایی، نائومی اوساکا تنیسور ژاپنی، شلی فریزر دونده جامائیکایی و سیمونه بیلس ژیمناست آمریکایی نامزد بودند که نهایتا سیمونه بیلس اعجوبه ژیمناستیک آمریکا موفق شد جایزه را به چنگ بیاورد.
 
 
اُسکار ورزش به مسی و همیلتون رسید

در بخش تیم ورزشی سال از بین تیم فوتبال لیورپول، تیم فرمول یک مرسدس، تیم راگبی آفریقای جنوبی، تیم ملی بسکتبال اسپانیا، تیم بسکتبال تورنتو رپتورز و تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، این راگبی بازان آفریقای جنوبی بودند که جایزه را بردند. در بخش «بیشترین پیشرفت سال» نیز اندی روئیز بوکسور آمریکایی، بیانکا آندرسکو تنیسور کانادایی، کوکو گوف تنیسور آمریکایی، ایگان برنال دوچرخه سوار کلمبیایی، تیم منتخب راگبی ژاپن و رگان اسمیت شناگر آمریکایی نامزد بودند و برنال کلمبیایی برنده نهایی شد.

جایزه بعدی در بخش «بازگشت سال» بود که مربوط به ورزشکارانی است که به دلیل مصدومیت یا افول برای مدتی از صحنه دور بودند، اما موفق شدند به عرصه مسابقه بازگردند. در این بخش جذاب، اندی موری تنیسور بریتانیایی، کریستین لیلیفانو راگبی باز استرالیایی، کاوهی لئونارد بسکتبالیست آمریکایی، باشگاه فوتبال لیورپول، ناتان آدریان شناگر آمریکایی و سوفیا فلورش دختر راننده آلمانی نامزد جایزه بودند که در این رقابت سوفیا فلورش برنده شد. این راننده آلمانی سال گذشته در رقابت‌های فرمول ۳ جهانی و در پیست ماکائو با سرعت بیش از ۲۷۰ کیلومتر به دیواره پیست برخورد کرد و به شدت آسیب دید و عمل جراحی ۱۱ ساعته را نیز پشت سر گذاشت تا سلامتی خود را به دست بیاورد.

جایزه بعدی هم مربوط به ورزشکار معلول سال بود که اوکسانا مسترز اسکی باز آمریکایی آن را به دست آورد. کلو کیم ورزشکار زن آمریکایی در رشته اسنوبرد نیز در بخش ورزشکار ماجراجوی سال توانست جایزه را ببرد و ساچین تندلکار هندی نیز جایزه «لحظه ورزشی سال» را کسب کرد. جایزه «ورزش در خدمت نیکی» نیز به تیم ساوت برانکس یونایتد از آمریکا رسید و در بخش «یک عمر افتخار» نیز به درک نوویتسکی بسکتبالیست حرفه‌ای آلمانی تعلق گرفت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی