تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

رئیس بسیج زنان کشور: مردان هم باید حجاب داشته باشند

رئیس بسیج زنان کشور گفت: به دلیل مطالبه عمومی نسبت به استفاده مردان از پوشش مناسب، امسال شاهد حضور پر رنگ این قشر در برنامه های هفته عفاف و حجاب خواهیم بود.

کد خبر: ۲۹۴۱۴
۱۲:۴۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز - مینو اصلانی رئیس بسیج زنان کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص رویکرد این دستگاه‌ها در هفته عفاف و حجاب گفت: هفته عفاف و حجاب در سال جاری با شعار محوری «حجاب میراث ایرانی، گرایش جهانی» برگزار خواهد شد و مهمترین رویکرد ما بازخوانی تاریخی درباره جایگاه حجاب در تمدن ایران خواهد بود.

وی توضیح داد: زیرا برخی دانشمندان معتقدند حجاب از ایران به کشورهای دیگر رفته و توسط اقوام مختلف نیز رعایت می شده است و به دلیل موضوعیت داشتن این امر هفته عفاف و حجاب امسال را به بازخوانی و بررسی این موضوع در سطح پایگاه‌های بسیج کشور خواهیم پرداخت.

اصلانی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج زنان برای این هفته افزود: از جمله اقداماتی که در هفته پیش رو انجام خواهد شد، برگزاری تجمع‌های بزرگ و سراسری به طور همزمان در این ۴۰۰ شهرستان و مراکز استان‌ها است. به علاوه روز چهارشنبه نیز سه برنامه در تهران ازجمله دریاچه خلیج فارس با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر از بانوان و اقشار مختلف جامعه برگزار خواهد شد.

رئیس بسیج زنان کشور در خصوص اجتماع دختران در ورزشگاه شیرودی تهران نیز توضیح داد: روز پنجشنبه از ساعت ۵ عصر ویژه برنامه‌ای برای دختران در ورزشگاه شیرودی برگزار خواهد شد و در طی برنامه به رویکردهای ذکر شده خواهیم پرداخت. به علاوه در این روز از ۵ پایگاه بسیج به سمت امامزاده صالح راهپیمایی خواهیم داشت و در آنجا اجرای برنامه با این موضوع و سخنرانی آیت الله قرائتی را خواهیم داشت.

رئیس بسیج زنان کشور با اشاره بر دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته عفاف و حجاب، تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، فرهنگی، ورزشی و برپایی نمایشگاه با موضوع عفاف و حجاب در سراسر کشور ازجمله برنامه‌های پیش رو خواهد بود.

اصلانی ادامه داد: به علاوه کیک از مهم ترین برنامه‌ها، برگزاری نشست‌هایی با موضوع جایگاه حجاب در تمدن ایران و انقلاب اسلامی، حجاب و آموزه‌های دینی برگزار خواهد شد. این نشست‌ها در سطح پایگاه‌های بسیج کشور و رویدادها انجام خواهد شد. همچنین مخاطب اصلی برنامه‌های امسال جوانان و نوجوانان خواهند بود چرا که بررسی تاریخچه حجاب مطالبه نسل جوان است.

وی با بیان اینکه حجاب مختص به زنان نیست و مردان نیز ملزم به رعایت آن هستند، تاکید کرد: به همین منظور یکی از رویکردهای مهم در برنامه‌های امسال، حضور مردان در رویدادهای مرتبط با این هفته است. چرا که استفاده از حجاب برای مردان نیز یک مطالبه عمومی است و در برنامه‌های این هفته شاهد حضور پر رنگ مردان نیز خواهیم بود.

اصلانی تصریح کرد: همچنین از شب ولادت حضرت معصومه و در طول این هفته ۱۰ شب برنامه و جنگ مفرح در پارک ارم برگزار می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس بسیج زنان کشور افزود: در رویدادهای امسال یک بحث علمی با موضوع «تأثیر پوشش و حجاب در سیستم عصبی مردان و پیشگیری از اختلالات جسمی» را بررسی کرده‌ایم و برای آن کلیپ‌ها مستندات لازم را نیز ساخته ایم. در این مستندات تأثیر مثبت پوشش در ایجاد آرامش و سلامت روانی افراد جامعه به ویژه مردان به اثبات رسیده است
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی