تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بایدن پیشنهاد ترامپ برای بازگشت روسیه به گروه ۷ را «غیرعاقلانه» خواند

جو بایدن،‌ معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا از پیشنهاد اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور برای اجازه به ورود دوباره روسیه به جمع گروه اقتصادی ۷ و تبدیل شدن دوباره این گروه به گروه ۸ انتقاد کرد.

کد خبر: ۲۸۲۴
۱۳:۰۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - جو بایدن در یک توئیت گفت: این اظهارنظر ترامپ اصلا عاقلانه نیست و ترامپ را متهم به "پاداش دادن" به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در عین "بیگانه دانستن" هم‌پیمانان دموکراتیک مهم آمریکا کرد.

بایدن در این توئیت خود نوشت: روسیه تحت رهبری پوتین به همسایگانش حمله کرده،‌ حاکمیت ما را از طریق تضعیف انتخابات نقض کرده و به مخالفان در خارج از کشورش حمله می‌کند. با این وجود رئیس‌جمهور کشور ما می‌خواهد با دادن یک کرسی به روسیه در پشت این میز به او پاداش دهد در ضمن اینکه نزدیک ترین هم‌پیمانان دموکراتیک ما را با ما بیگانه می‌کند. این اصلا عاقلانه نیست.

سال ۲۰۱۴ بعد از آنکه روسیه به طور یک جانبه اقدام به ملحق کردن شبه جزیره کریمه از خاک اوکراین به خاک خود کرد عضویتش در گروه این کشورهای صنعتی که در آن زمان گروه ۸ بود معلق شد و این گروه تبدیل به گروه ۷ شد.

این اظهارنظرهای بایدن ساعاتی بعد از آن منتشر شد که ترامپ به خبرنگاران گفت: باید از روسیه برای بازگشت به اجلاس گروه ۷ دعوت کنیم.

او این اظهارات را بعد از شرکت در اولین روز نشست‌های گروه ۷ در حومه کبک کانادا مطرح کرده و بعد از آن نیز بدون شرکت در دومین روز این محل را به مقصد سنگاپور ترک کرد.

او گفت: شما چه خوشتان بیاید چه خوشتان نیاید و با اینکه ممکن است این کار به لحاظ سیاسی درست نباشد اما ما باید یک جهان را اداره کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی