تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اتاق بازرگانی تهران:

ارز ۴۲۰۰ را حذف کنید؛ یارانه نقدی بدهید

News Image Lead

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از پیشنهاد این اتاق به دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارائه یارانه نقدی به اقشار آسیب پذیر خبر داد.

کد خبر: ۲۶۳۲۱
۱۳:۳۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
دیدارنیوز- مسعود خوانساری در خصوص پیشنهاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به دولت در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ برای کالاهای اساسی و روش‌های جایگزین آن اظهار کرد: ما معتقدیم هرگونه تفاوت قیمت در نرخ ارز و ایجاد ارز چند نرخی، باعث فساد و رانت می‌شود و منافع تخصیص این ارز ترجیحی به هیچ وجه به مردم، مصرف‌کنندگان و بخصوص قشر آسیب‌پذیر جامعه نمی‌رسد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: کالاهای اساسی جزو کالاهایی بوده که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین آن اختصاص یافته بود ولی شما نگاه کنید، تورم آشامیدنی‌ها و خوراکی‌ها در سال گذشته حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد بوده است.

حذف ارز 4200

وی ادامه داد: یا در مورد کاغذ هم موضوع جالب توجه است؛ تامین کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می‌شده ولی قیمت کاغذ در بازار حتی بالاتر از کاغذی است که با نرخ ارز آزاد به کشور وارد شود.

خوانساری با بیان اینکه مواردی از این دست نشان داده که سیاست ارز ترجیحی نتوانسته موفقیت آمیز باشد گفت: ما معتقدیم باید هرچه سریعتر، قیمت ارز بر اساس مکانیزم بازار تعیین شود و بانک مرکزی برای جلوگیری از نوسانات قیمتی، اقدامات کنترلی خود را انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، برای آنکه افزایش قیمت ها به اقشار کم‌درآمد فشار مضاعفی وارد نکند لازم است تا در مقابل، برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر باید یارانه نقدی را برای این بخش از جامعه درنظر گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی