تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
اتاق بازرگانی تهران:

ارز ۴۲۰۰ را حذف کنید؛ یارانه نقدی بدهید

News Image Lead

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از پیشنهاد این اتاق به دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارائه یارانه نقدی به اقشار آسیب پذیر خبر داد.

کد خبر: ۲۶۳۲۱
۱۳:۳۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
دیدارنیوز- مسعود خوانساری در خصوص پیشنهاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به دولت در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ برای کالاهای اساسی و روش‌های جایگزین آن اظهار کرد: ما معتقدیم هرگونه تفاوت قیمت در نرخ ارز و ایجاد ارز چند نرخی، باعث فساد و رانت می‌شود و منافع تخصیص این ارز ترجیحی به هیچ وجه به مردم، مصرف‌کنندگان و بخصوص قشر آسیب‌پذیر جامعه نمی‌رسد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: کالاهای اساسی جزو کالاهایی بوده که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین آن اختصاص یافته بود ولی شما نگاه کنید، تورم آشامیدنی‌ها و خوراکی‌ها در سال گذشته حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد بوده است.

حذف ارز 4200

وی ادامه داد: یا در مورد کاغذ هم موضوع جالب توجه است؛ تامین کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می‌شده ولی قیمت کاغذ در بازار حتی بالاتر از کاغذی است که با نرخ ارز آزاد به کشور وارد شود.

خوانساری با بیان اینکه مواردی از این دست نشان داده که سیاست ارز ترجیحی نتوانسته موفقیت آمیز باشد گفت: ما معتقدیم باید هرچه سریعتر، قیمت ارز بر اساس مکانیزم بازار تعیین شود و بانک مرکزی برای جلوگیری از نوسانات قیمتی، اقدامات کنترلی خود را انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، برای آنکه افزایش قیمت ها به اقشار کم‌درآمد فشار مضاعفی وارد نکند لازم است تا در مقابل، برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر باید یارانه نقدی را برای این بخش از جامعه درنظر گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی