تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

ترامپ کنگره را درباره مسائل ایران بی‌اطلاع گذاشته است

News Image Lead

درحالی که اختلافات میان دولت ترامپ و کنگره روز به روز افزایش می یابد، اعضای کنگره آمریکا روز سه شنبه از این مساله گلایه داشتند که دولت ترامپ در زمانی که تنش ها با ایران افزایش یافته اطلاعات کافی در اختیار آنان قرار نمی دهد.

کد خبر: ۲۵۸۴۴
۱۲:۰۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ روابط بین واشنگتن و تهران در پی تصمیم ماه جاری ترامپ برای تحریم نفت ایران و تقویت حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس پیچیده تر شده است. در این حال قانونگذاران آمریکایی شامل تعدادی از هم حزبی های ترامپ از حزب جمهوریخواه اعلام کردند که مایل به برگزاری جلساتی برای آگاهی از تهدیدات و تصمیمات دولت آمریکا هستند.


در دوره دولت های قبلی در آمریکا، کنگره بطور منظم درباره موضوعات امنیت ملی آگاه می شد. برخی از دموکرات ها گفتند که جلسات استماع عمومی با مقامات ارشد دولت نیز مناسب خواهد بود.


در همین حال ، ترامپ روز سه شنبه گزارش روزنامه نیویورک تایمز در خصوص اینکه مقامات آمریکایی در حال بحث درباره یک طرح نظامی برای اعزام 120 هزار نیرو به خاورمیانه برای مقابله با هرگونه حمله از سوی ایران یا شتاب برنامه هسته ای ایران را تکذیب کرد.

'لیندزی گراهام' سناتور جمهوریخواه در این زمینه به خبرنگاران گفت: به گمانم همه ما در اینجا در بی خبری به سر می بریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا فکر می کند قانونگذاران از اوضاع آگاه خواهند شد؟ گفت: امیدوارم چنین شود.


'نانسی پلوسی' رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا درخواست برگزاری جلسه ای برای اعضای مجلس نمایندگان را داده است اما یکی از دستیاران او گفت که دولت آمریکا هنوز با برگزاری چنین جلسه ای موافقت نکرده است. مشاوران مجلس سنا نیز گفتند که با وجود درخواست دموکرات ها تاکنون برگزاری جلسه ای برای ارائه اطلاعات به سنای تحت کنترل جمهوریخواهان برنامه ریزی نشده است.

سناتور 'باب منندز' عضو دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت: اگر ایران مسئول حملات به نظامیان ما در منطقه یا تاسیسات و اماکن امنیت ملی ما باشد البته که ما باید بطور مناسب پاسخ بدهیم و به شکلی پاسخ بدهیم که از حملات بیشتر در آینده جلوگیری کند.

وی افزود: اما توجیه اقدامات دولت آمریکا که تاکنون مانع اطلاع رسانی به کنگره درباره جزئیات تهدیدها و راهبرد ما برای مقابله با تهدیدها شده است، دشوار است.
کاخ سفید به تقاضای رویترز برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی