تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
"دیدارنیوز" نگاهی به حواشی حذف فردوسی‌پور از برنامه نود دارد؛

عادل با ناعدالتی حذف شد!

News Image Lead

همانطور که فردوسی‌پور بار‌ها گفته، او فرزند رسانه است و همواره احترام خود را به صاحبان اصلی رسانه یعنی مردم نشان داده است. مردم نیز همواره حمایت خود را از او و برنامه اش اعلام کرده اند و لذا نباید سرمایه‌های مردم را با نگاه‌های خاص از بین برد. بهتر آن است که هر چه زودتر وضعیت محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی مشخص گردد و از تصمیمات شتاب زده جلوگیری شود.

کد خبر: ۲۲۷۱۲
۱۳:۴۷ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ عماد عابدی: با دامنه دار شدن مشکلات فی مابین عادل فردوسی‌پور و مدیر شبکه سه سیما یعنی علی فروغی، به نظر می رسد عادل از برنامه ۹۰ کنار گذاشته شده است. این اتفاق، خبری بود که در اندک زمانی، به تیتر رسانه های مختلف تبدیل شد. برنامه‌ای که بعد از سپری شدن نزدیک به دو دهه از عمر آن، عنوان بهترین و پر بیننده ترین برنامه سازمان صدا و سیما را یدک می‌کشد با اختلافاتی از سر غرور و لج بازی، در حال رسیدن به نقطه پایان خود است.

کم کردن مدت برنامه، حذف آیتم‌ها و محدود کردن مصاحبه‌ها در چند ماه اخیر به اوج خود رسید و باعث شد کاسه صبر عادل لبریز شده و بعد از دستیابی به جایزه بهترین برنامه صدا وسیما بغضش از سختی‌ها و فشار‌های وارده از جانب مدیریت شبکه سه شکسته شود. او در مراسم اهدای جوایز جشنواره جام جم گفت: «خوشحالم که امسال در سخت‌ترین سال کاری‌ام دو جایزه گرفتم؛ یکی از هیأت داوران برای بهترین برنامه ترکیبی و دیگری از مردم.» او در ادامه تاکید کرد که در این ۲۲ سال پاک و صادقانه کار کرده است.
 
این وقایع در حالی است که در ابتدای تنش‌ها بین افراد مذکور، هر دو بر همکاری و همگرایی تاکید داشتند، اما گویا این حرف‌ها ظاهر ماجرا بود و در پشت آن مسائل بسیار پیچیده‌تری است که عادل فردوسی‌پور را مجبور به شکوه گشایی کرد.
فیلم صحبت‌های فردوسی‌پور دست به دست می‌چرخید و چهره علی فروغی در حین شنیدن این صحبت‌ها و زبان بدنی که او نشان داد، خبر از ادامه ماجرا و اتفاقات بعدی می‌داد.
 
فیلم صحبت‌های فردوسی‌پور دست به دست می‌چرخید و چهره علی فروغی در حین شنیدن این صحبت‌ها و زبان بدنی که او نشان داد، خبر از ادامه ماجرا و اتفاقات بعدی می‌داد.

البته عادل قبل از مجادله با علی فروغی، بارها با برخی شخصیت‌های دیگر از جمله نمایندگان مجلس  به مباحثات جدی برخورده بود که در زمان‌های جداگانه برای حذف عادل از برنامه تلاش‌هایی صورت داده بودند که این موارد با مداخله رئیس وقت سازمان و مدیر شبکه سه سیما و حمایت از فردوسی‌پور منتفی شده بود اما به نظر می رسد این بار سازمان قصد دارد فرزند خود را حذف کند.

تحت فشار گذاشتن عادل توسط مدیر شبکه سه از برنامه ویژه جام جهانی شروع شد. حواشی به وجود آمده در جلوگیری از حضور کارلوس پویول و سپس عدم مجوز پخش مصاحبه اختصاصی با رئیس فیفا درباره قانون بازنشستگی که در ایران به تازگی تصویب شده بود و در آن اینفانتینو گفته بود در صورت دخالت دولت و نیروهای سیاسی در فوتبال، فدراسیون ایران تعلیق می‌شود، آغازین اقدامات برای حذف عادل فردوسی پور بودند.
 

این محدودیت‌ها و اعمال فشار‌ها توسط مدیر شبکه سه تمامی نداشت و هفته به هفته از مدت زمان برنامه ۹۰ کم می‌شد و از پخش بعضی از آیتم‌ها نیز جلوگیری می‌شد تا سنگ اندازی علیه محبوب‌ترین برنامه صدا وسیما، بیش از پیش چهره خود را نمایان کند.

گمانه زنی‌ها درباره حذف فردوسی‌پور به صورت جدی در اواخر سالی که گذشت مطرح بود اما هیچ کدام از مسئولین صدا و سیما در این رابطه، نه اظهار نظری داشتند و نه مشخص می‌شد که آخر این قصه به کجا ختم می‌شود. حواشی مربوط به نظرسنجی صداوسیما درباره محبوب ترین چهره‌ها و برنامه‌های صداوسیما باز هم به این ماجرا دامن زد و فصل جدیدی در قصه عادل فردوسی‌پور ایجاد کرد.

در این نظرسنجی برنامه ۹۰ رقیبان جدی داشت. برنامه‌ای که عمر آن به یک سال هم نمی‌رسد و اجرای آن با محمدرضا گلزار است، مهمترین رقیب برنامه ۹۰ محسوب می‌شد. با مشاهده آرای بالای برنامه ۹۰، اقدامی غیر اخلاقی صورت گرفت و در نظرسنجی‌ها، تقلب انجام شد و در نتیجه جنجال‌ها بیش از پیش بالا گرفت.

وزیر ارتباطات وارد صحنه شد و از دستکاری در آراء پرده برداری کرد. هر چند که در انتها مشخص نشد که چه کسی و با چه هدفی در آرای مردمی دست برده است، اما موج اعتراضی که شکل گرفت و شفاف سازی آذری جهرمی در این ماجرا باعث شد تا از آرای مردمی صیانت شود و نود به عنوان بهترین برنامه از نگاه مردم انتخاب شود.
 

گویا در روز‌های گذشته و بعد از پایان اختتامیه جشنواره جام جم، اختلافات عادل با علی فروغی جدی‌تر شده است و خبر‌ها حکایت از تغییر شیوه اجرای برنامه ۹۰ و همچنین خداحافظی فردوسی پور از شبکه سه - حداقل تا پایان دوران مدیریت فروغی- داشت. فردوسی‌پور که همین اواخر موفق به کسب مدرک دکتری مدیریت رسانه شده است پیشنهاد قائم مقامی شبکه ورزش را رد کرد. پیشنهادی که بیشتر شبیه به معامله بود. حذف عادل از نود در ازای گرفتن پست و مقام. ماجرایی که با واکنش فردوسی‌پور روبرو شد و پذیرفتن آن را به شدت تکذیب کرد.

در نهایت مدیر روابط عمومی سازمان صداوسیما در اظهارنظری به شایعات، رنگ واقعیت داد. محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما گفت که از سال آینده برنامه نود با کادری جدید به فعالیت خود ادامه خواهد داد و از ظرفیت‌های فردوسی‌پور در سیما استفاده خواهد شد. با عدم پخش ویژه برنامه نوروزی نود در شب گذشته که با دستور مستقیم علی فروغی اتفاق افتاد، به نظر می رسد حذف فردوسی پور در مسیرِ شدن است.

اما در مقابل این اظهارنظر مدیر روابط عمومی صداوسیما و عدم پخش نود، فیلمی از رئیس این سازمان یعنی علی عسگری در رسانه‌های پخش شد که در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شایعات عدم حضور فردوسی‌پور بر این نکته تاکید می‌کند که عادل حتما به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
 

 

رسانه ملی و عادل فردوسی‌پور در یک پیوند بیست ساله، برای ارتقای یکدیگر تلاش کرده اند و  برنامه نود را به جایگاه امروز آن رسانده اند که مخاطبان میلیونی دارد و ایرانیان در تمام نقاط جهان آن را دنبال می‌کنند. تلاش و هزینه ای که دو طرف این ماجرا انجام داده اند نباید با کج سلیقگی یک مدیر از بین برود. ایجاد دوگانه فروغی فردوسی‌پور نه به نفع رسانه ملی است و نه افکار عمومی خواهان چنین وضعیتی است.

همانطور که فردوسی‌پور بارها گفته، او فرزند رسانه است و همواره احترام خود را به صاحبان اصلی رسانه یعنی مردم نشان داده است. مردم نیز همواره حمایت خود را از او و برنامه اش اعلام کرده اند و لذا نباید سرمایه‌های مردم را با نگاه‌های خاص از بین برد. بهتر آن است که هر چه زودتر وضعیت محبوب ترین برنامه تلویزیون مشخص گردد و از تصمیمات شتاب زده جلوگیری شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
0
قیافه ام الفساد رو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی