تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
"دیدارنیوز" نگاهی به «قالی پرنده عصر جدید» دارد؛

آموزش مهارت‌های زندگی به سبک سلبریتی‌های اینستاگرام

News Image Lead

فضای مجازی از افراد عادی در جامعه، سلبریتی‌های معروفی ساخته است. هنگامی که وارد زندگی افراد مختلف می‌شوید هر کدام داستان خاصی دارند، اما بعضی افراد، زندگیشان داستان اعجاب‌انگیز و حیرت‌آوری دارد. شاید اگر در عصر فضای مجازی نبودیم بسیاری از این داستان‌ها در نهانخانه تاریخ، گم می‌شد. اپلیکیشن اینستاگرام، قالی پرنده عصر جدید است که مردم زیادی از جهان در آن حضور دارند و از داستان زندگی بسیاری از آن‌ها می‌توان درس‌های بزرگی گرفت.

کد خبر: ۲۱۹۹۲
۱۵:۰۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: فضای مجازی از افراد عادی در جامعه، سلبریتی‌های معروفی ساخته است. هنگامی که وارد زندگی افراد مختلف می‌شوید هر کدام داستان خاصی دارند، اما بعضی افراد، زندگیشان داستان اعجاب‌انگیز و حیرت‌آوری دارد. شاید اگر در عصر فضای مجازی نبودیم بسیاری از این داستان‌ها در نهانخانه تاریخ، گم می‌شد.

 

افراد در زندگی عادی خود، گاهی مبارزه‌های بزرگی انجام می‌دهند که می تواند برای بسیاری دیگر، انگیزه ایجاد کند. فضای مجازی باعث شده است که جهان در یک اپلیکیشن کوچک جای گیرد. حال در این بین، افراد عادی نیز به سلبریتی‌هایی تبدیل می‌شوند که گاهی تاثیر بسیار زیادی در جامعه دارند. فضای مجازی همان میزان که می تواند برای جامعه، خطرناک و مخرب باشد می‌تواند اثرات مثبت فراوانی نیز بگذارد. مخصوصاً زمانی که این افراد بتوانند باعث پویایی و انگیزه در جامعه شوند قسمت مثبت این جریان است.

 

مسائلی مانند رفتار درست با بانوان در وسایل نقلیه، عدم استفاده از پلاستیک، کتاب خواندن، استفاده درست از وسایل و... را بسیاری از افراد درشبکه‌های اجتماعی ترویج کردند و باعث تغییراتی در سبک زندگی دیگران شدند. نقدهای فراوانی به فضای مجازی و سلبریتی‌های این فضا شده اما به ندرت به جنبه مثبت این ماجرا پرداخته شده است. درباره کاربرد هر فناوری، باید توجه داشت که قبل از ورود آن باید فرهنگ استفاده‌اش در جامعه گسترش پیدا کند، در غیر این صورت طبیعی است که عوارض و آسیب‌های ناشی از حضور آن فناوری، از فواید و محاسن آن بیشتر خواهد بود.

 

اگر به درستی آموزش داده شود شاید بتوان این جنبه مثبت فضای مجازی را گسترش داد و بر روی جامعه تاثیر گذاشت. مسائل فرهنگی و رواج آنها احتیاج به آموزش و تبلیغات دارد و فضای مجازی این امکان را ایجاد کرده است. نباید فرصت سوزی کرد و این امکان را به دلیل بعضی ایرادات که ممکن است با فرهنگسازی هم حل شود از بین برد.

 

اپلیکیشن اینستاگرام، قالی پرنده عصر جدید است که مردم زیادی از جهان در آن حضور دارند و از داستان زندگی بسیاری از آنها می‌توان درس‌های بزرگی گرفت. همچنین با سبک زندگی مردم در کشورهای مختلف جهان آشنا شد. جوانب مثبت فضای مجازی، بیش از آن است که بخواهیم آن را کاملاً حذف کنیم و یا با فیلترینگ، آن را از کار بیاندازیم. در حقیقت باید اینگونه فرصت‌ها را غنیمت شمرد و کمال استفاده را کرد.

 

در ادامه، به معرفی برخی از این پیج های اینستاگرامی می پردازیم.

 

کتاب بخوانیم

از جمله پیج‌هایی که نقش موثری در کتاب خواندن داشته است، پیج مطهره حیدری است. او معلم زبان فرانسه است و در پیج خود بارها کتاب‌های مختلفی را معرفی کرده است و باعث افزایش فروش آن کتاب‌ها شده است. همچنین وی این انگیزه را در بین دنبال‌کنندگان خود ایجاد کرده است که به یادگیری زبان‌های دیگر روی بیاورند.

 

داستان‌های هزار و یک شب در فضای مجازی

 

تلاش کنیم

خود را یک آبدارچی معرفی می‌کند که با داشتن فرزندان دو قلو و مشکلات فراوان، شروع به تحصیل کرده است. از دید یک آبدارچی، محیط کار خود را به خوبی ترسیم می‌کند و طرفداران بسیاری دارد. او با روایت داستان زندگی خود، باعث شده است که دید جدیدی در جامعه نسبت به شغل و آدم‌هایی مثل او ایجاد شود. همچنین با رفتار خود نشان داده است که هیچگاه برای تلاش دیر نیست.

 

داستان‌های هزار و یک شب در فضای مجازی

 

زیباتر ببینیم

پیج او پر از زندگی و امید است. سعی می‌کند ساده زیستی از نوع مینیمالیست را ترویج دهد و برای دانشجویان ارشد و دکتری، بهترین راهکارها را برای ادامه تحصیل و نوشتن پایان نامه ارائه دهد. تمام سعی نسیم بریسا این است که از دید یک محقق و دانشجو، دنیای امروز را زیباتر به تصویر بکشد و انگیزه لازم را به جوانان تزریق کند.

 

داستان‌های هزار و یک شب در فضای مجازی

 

مخرّب نباشیم

نیکو طاهری با کمپین نه به پلاستیک خود و ترویج خرید با کیسه‌های پارچه ای باعث شده است که بسیاری تشویق به این موضوع شوند. محیط‌زیست ما دچار مشکل است و جامعه باید به سمتی حرکت کند که به محیط‌زیست توجه کند. این پیج به دنبال کنندگان خود آموزش داده است که برای خرید هر وسیله‌ای بهتر است از کیسه پارچه‌ای استفاده کرد تا اینکه مدام پلاستیک را وارد زندگی خود کنیم.

 

داستان‌های هزار و یک شب در فضای مجازی

 

حمایت کنیم

بیشتر دنبال‌کنندگان اینستاگرام، ماندنی را می‌شناسند، فردی که در بسیاری از ایده‌های فرهنگسازی که در اینستاگرام شکل می‌گیرد نقش دارد. کمپین «حمایت می‌کنیم» از ایده‌های ناب او بود که باعث رونق کسب و کارهای تازه کار اینترنتی شد.

 

داستان‌های هزار و یک شب در فضای مجازی

 

شیک پوش باشیم

نعیمه قدیمی، سبک جدیدی از لباس برای زنان محجبه را معرفی کرده است. او طراح لباس و مادر دو پسر است و سعی دارد شیک‌پوشی را وارد دنیای پوشش زنان با حجاب کند. او بدون هزینه از کسب و کارهای تازه کار بسیاری، حمایت می‌کند.

 

داستان‌های هزار و یک شب در فضای مجازی

 

فضای مجازی می‌تواند بهترین مکان برای فرهنگسازی باشد و باید از این پتانسیل به درستی استفاده شود. تنها راه‌حل این موضوع نیز آموزش صحیح است که چگونه باید از این فضا برای فرهنگسازی و اتفاق‌های خوب استفاده کرد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی