تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

۸۵ درصد کودکان مراکز بهزیستی بدسرپرست‎ هستند

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد کودکان مراکز سازمان بهزیستی کشور را، کودکان بدسرپرست تشکیل می‎دهند.

کد خبر: ۲۱۷۳
۱۱:۴۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمد نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر ۸۵ درصد کودکانی که در مراکز سازمان بهزیستی کشور نگهداری می‌شوند را کودکان بدسرپرست تشکیل می‌دهند.
 
محمد نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر ۸۵ درصد کودکانی که در مراکز سازمان بهزیستی کشور نگهداری می‌شوند را کودکان بدسرپرست تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه قانون قبلی رسیدگی به فرزندان بی‌سرپرست، مربوط به سال ۱۳۵۳ بود، افزود: این قانون با گذشت زمان و گسترش برخی از آسیب‌های اجتماعی، ضرورت انجام برخی از اصلاحات و ایجاد تغییرات، به ویژه در بحث  رسیدگی به امور کودکان بدسرپرست را نمودار کرد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور و قوه قضائیه در سال ۱۳۸۳، از طریق دولت لایحه‌ای را تحت عنوان «حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» به مجلس شورای اسلامی فرستادند.

نفریه در ادامه تاکید کرد: لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، پس از کش و قوس‌های فراوان و با گذشت حدود یک دهه، سرانجام در سال ۹۲، در ۳۷ ماده و ۱۷ تبصره به تصویب رسید و این قانون سازمان بهزیستی کشور را به رسیدگی به امور کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست مکلف کرد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور  اضافه کرد: قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست نسبت به قانون قبلی، جامع‌تر و پیشروتر است و مهمترین مزیت آن در مقایسه با قانون مصوب اول، اهمیت دادن به کودکان بدسرپرست تلقی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که ۸۵ درصد کودکان و نوجوانانی که در مراکز نگهداری بهزیستی حضور دارند را کودکان بدسرپرست تشکیل می‌دهند و با توجه به این آمار موضوع رسیدگی به امور این کودکان نیز در زمره دیگر وظایف بهزیستی قرار دارد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی