تیتر امروز

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت

دکتر علی نوری استاد دانشگاه و جامعه شناس یکی دیگر از مهمان‌های برنامه «تیتر» بود؛ او در این گفت‌و‌گو به موضوعات مهمی مانند تبعیض، شکاف اجتماعی و ... اشاره کرد. او معتقد است: نسل جوان برای اهدافی...
مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟
ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟

ایمان و اردات قلبی نسبت به دخت پیامبر گرامی اسلام و همسر مکرمه امام علی و مادر امام حسن و حسین بی نهایت است و برابر دستور قرآن و امر رسول خدا در محبت به او و اهل بیتش اگر کمی بخل بورزیم خاسر...

بطحائی: مدارس سرشان را از زیر خاکستر بیرون بیاورند

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید سرش را از زیر خاکستر تمرکز گرایی بیرون بیاورد گفت: تا زمانی که مدرسه به سطحی از مطلوبیت نرسیده باشد و مدیر مدرسه جای خود را به عنوان راهبر آموزشی پیدا نکند موفق نخواهیم شد.

کد خبر: ۲۰۵۰
۱۳:۵۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز - به نقل از ایسنا سید محمد بطحایی در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد با تاکید بر اینکه تا مدرسه به سطح قابل قبولی از کیفیت و انتظارتی که از آن توقع می‌رود نرسد حتما اقدامات دیگر در حوزه تحول با شکست روبرو خواهد شد گفت: شاید تلاشهایی که تا پیش از این و از دهه ۶۰ در عرصه تحول آفرینی انجام شده بسیار قابل توجه بوده اما عمدتا با شکست مواجه شده و یکی از علل این است که به رکن مهم مدرسه بی‌توجهی کردیم.

وی افزود: حتی اگر بهترین فضاهای آموزشی را بسازیم و بهترین تجهیرات را فراهم و در مدارس استاندارد خود جای دهیم و بهترین برنامه‌های درسی را طراحی کنیم اما تا زمانی که مدرسه به سطحی از مطلوبیت نرسیده باشد و مدیر مدرسه جای خود را به عنوان راهبر آموزشی پیدا نکند موفق نخواهیم شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تا زمانی که اهمیت مدرسه از ادارات آموزش و پرورش بیشتر نشود باور کنید نسل ها می آیند و باز به فکر تحول در این نظام خواهند بود گفت: هیچ‌کجا مدارس تا این حد در سطح اجرا کننده محض باقی نمی‌مانند. ما واو به واو امور را بخشنامه می‌کنیم و به مدرسه می‌دهیم و گویی افرادی که در مدرسه‌اند افرادی کر و کور و گنک‌اند که باید دستشان را بگیریم و راه ببریم. مشخص است در چنین فضایی نمی‌توانیم در دنیای پیچیده‌ای که به سرعت در حال تغییر است پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: در چنین فضایی مدرسه ما به یک محیط کاملا فرسایشی و کسل کننده تبدیل می‌شود،قرار است این مدرسه دانش آموز را به مراحلی از حیات طیبه برساند؟ شک نکنید دانش آموز تراز انقلاب از چنین مدرسه ای بیرون نمی آید. مدرسه باید سرش را از زیر خاکستر تمرکز گرایی بیرون بیاورد.

بطحایی از تلاش‌های جهاددانشگاهی قدر دانی کرد و گفت: اگر به سراغ موسسه‌ای به جز جهاد دانشگاهی می‌رفتیم طراحی این پروژه دو سه سال زمان می‌برد اما جهاددانشگاهی تجارب خوبی داشت و به ما کمک کرد تا آن را به مرحله اجرا برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم پایلوت طرح در سه استان تهران، ‌شهرستانهای تهران به گونه‌ای پیش برود که از اول مهر با استقبال خوبی روبرو و توسعه یابد. اکنون در حوزه منابع انسانی ما، متعهدترین و دلسوزترین کارکنان ما مدیران مدارس هستند. در سطح استان ها به مدیران مدارسی برمی‌خوریم که از جهات مختلف افراد پرتوان و شایسته‌ای هستند. امیدواریم این طرح به سرعت زمینه‌های تحول را فراهم کند.
ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر