تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

ذوالقدر: نظر اتحادیه اروپا پیوند بین اینستکس و FATF نیست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نظر اتحادیه اروپا با نظرافرادی که سعی می‌کنند نظرات شخصی خود را برای مرتبط دانستن بین اینستکس و FATF تحمیل کنند، متفاوت است.

کد خبر: ۲۰۱۱۵
۰۹:۰۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سیده فاطمه ذوالقدر گفت: ساز و کار مالی اروپا (اینستکس)برای همکاری با ایران برای این  ایجاد شد تا مشکلات تبادلات مالی و کالایی بازرگانان ایرانی و اروپایی رفع شود.

وی افزود: ساز و کار مالی اروپا برای همکاری با ایران ایده خوبی برای رفع موانع تبادلات اقتصادی بین ایران و اروپاست هر چند که انتظار این بود کانال فوق زودتر از اینها توسط اروپایی‌ها به وجود بیاید. تا قبل از ایجاد اینستکس بسیاری از شرکتها و تولیدکنندگان ایرانی و اروپایی با مشکل نقل و انتقال ارز و مانع برای خرید و فروش کالا و خدمات روبرو بودند اما با راه‌اندازی اینستکس و عملیاتی شدن آن خرید و فروش دارو و مواد اولیه صنعتی راحت‌تر انجام می‌شود و نگرانی شرکتها و بازرگانان ایرانی برای تبادلات مالی و اقتصادی کاسته می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با غیرقابل قبول دانستن مرتبط کردن اینستکس با FATF، گفت: پیوند زدن ساز و کار مالی اروپا برای همکاری با ایران به FATF به هیچ وجه درست و قابل قبول نیست و افرادی که این چنین سخن می‌گویند نظرات شخصی خود را بیان می‌کنند گذشته از این هر چند که ساز و کار مالی اروپا برای همکاری با ایران با کندی زیاد راه‌اندازی شد اما به هر ترتیب راه‌اندازی شد و اکنون در ابتدای کار است پس مشخص است که نظر اتحادیه اروپا با نظر افرادی که سعی می‌کنند نظرات شخصی خود را برای ایجاد ارتباط بین اینستکس و FATF تحمیل کنند، متفاوت است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی