تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

استمداد از نمایندگان مجلس برای رفع موانع «خرید خدمات آموزشی»

News Image Lead

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به دنبال واگذاری مدارس دولتی در قالب طرح خرید خدمات آموزشی نبوده و نیستیم گفت: از نمایندگان مجلس می خواهیم این فرصت را به آموزش و پرورش بدهند تا موانع و مشکلات طرح خرید خدمات آموزشی را با کمک آنها بررسی و برطرف کنیم.

کد خبر: ۱۹۷۸۰
۰۹:۵۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
دیدارنیوز - علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح خرید خدمات آموزشی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳۰ هزار دانش‌آموز در مراکز خرید خدماتی مشغول به تحصیل بوده و تأثیر مثبتی در روند آموزشی و کیفیت‌بخشی به آن داشته‌اند.

وی افزود: اکنون حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار لازم‌التعلیم در دوره ابتدایی خارج از مدرسه هستند و تعداد بیشتری نیز در دوره متوسطه اول و دوم بازمانده از تحصیل‌اند. متناسب با شمار بازماندگان از تحصیل نیاز به تأمین نیروی انسانی داریم. باید پکیجی با ترکیب معلمان رسمی، حق‌التدریسی، خرید خدمتی و سرباز معلم‌ها داشته باشیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم یک مرتبه تجربه طرح خرید خدمت را در شهرستان‌ها و استان‌ها مرور و بررسی کنیم. قبول داریم موانعی وجود دارد که باید آنها را احصا ء کرده و روی آن بحث و بررسی دقیق داشته باشیم. اما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم این فرصت را به آموزش و پرورش بدهند تا موانع را با کمک آنها بررسی و برطرف کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه ۹۸ به ویژه در بند ب تبصره ۲۱ بندی پیرامون خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش وجود نداشت عنوان کرد: خرید خدمات آموزشی با توجه به ماده ۲۵ قانون برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین در بودجه گنجانده شده بود. در سند تحول بنیادین بر افزایش مشارکت در آموزش و پرورش تاکید شده است.

الهیار ترکمن ادامه داد: در ماده ۲۵ قانون برنامه ششم توسعه بر خرید خدمات آموزشی تأکید شده است اظهار کرد: خرید خدمات به معنای خصوصی‌سازی نیست. در طرح خرید خدمات آموزشی کمبود معلم و مدرسه در برخی مناطق دور دست را جبران کردیم و به دنبال واگذاری مدارس دولتی در قالب طرح خرید خدمات آموزشی نبوده و نیستیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی