
همین که وسط دعواهای دو تیم لیگ یکی نام پراید به عنوان المان ملی و احتمالا خط قرمز مطرح میشود، باید گفت بدا به حال ما، فوتبالمان و تولید داخلیمان!
دیدارنیوز: یک روزنامه به جنگ پوستری اخیر برخی باشگاههای فوتبال در لیگ دسته اول با سایپا پرداخته است.
دنیای اقتصاد نوشت: بارها در مذمت جنگهای پوستری باشگاهها نوشتیم. در فوتبال مملکت نه استادیوم درست و حسابی داریم، نه کیفیت بازیها بالاست و نه تکلیف پولهای بیحساب و کتابی که به جیب عدهای میرود، روشن است، اما تا دلتان بخواهد تیمهای معروف و گمنام، قابلیت هوش مصنوعی را برای تحقیر رقبا در خارج از زمین و بعد رسانهای به کار گرفتهاند.
همین هفته گذشته بود که تیم فوتبال نیروی زمینی با یک طرح جنجالی، به استقبال بازی با سایپا در لیگ یک رفت. بعد از اعتراض خودروسازان، این تیم نظامی هم پوسترش را حذف کرد، اما این هفته نوبت به داماش گیلان رسید تا پراید را زیر استوکهای له شده به تصویر بکشد! اتفاقی که این بار بیانیه بلندبالای باشگاه ساپیا را به همراه داشت و در بخشی از این عریضه، دوستان مدعی شدند که رقبا «تولید ملی را نشانه رفتهاند» واقعا؟!
این کلکلها به قدری سطح پایین است که پرداختن به آن خیلی جالب به نظر نمیرسد. پسای کاش دوستان آن را در قواره همان کریهای فوتبالی نگه دارند و ابعاد خارجی به ماجرا نبخشند.
نکته ناراحتکنندهتر، اما اینجاست پراید که عمری «ارابه مرگ» نامیده میشد و تولیدش پس از سالها مکاتبه و مقاومت سرانجام متوقف گشت، اکنون «تولید ملی» لقب میگیرد و احتمالا باید مایه مباهات ما باشد! اتومبیلی که البته ملی هم نیست، چون وقتی در اواخر دهه ۸۰ میلادی سری اول فورد فستیوا از رده خارج شد، پلتفرمش سر از ایران درآورد و تا دو دهه وسیله زیرپای قشر ضعیف جامعه بود.
همین که وسط دعواهای دو تیم لیگ یکی نام پراید به عنوان المان ملی و احتمالا خط قرمز مطرح میشود، باید گفت بدا به حال ما، فوتبالمان و تولید داخلیمان!