تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

بازار خودرو؛ قیمت هایما، پژو ۲۰۷، پراید و کوییک

وضعیت بازار خودرو در روز دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه، به گونه‌ای پیش رفت که شاهد ریزش قیمت خودروهایی چون هایما، پژو ۲۰۷، پراید و کوییک بودیم.

کد خبر: ۱۶۱۲۹۸
۱۹:۳۹ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

بازار خودرو؛ قیمت هایما، پژو ۲۰۷، پراید و کوییک

دیدارنیوز: قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روزرسانی شد. در ادامه قیمت خودرو در روز دوشنبه ۲۳ بهمن را بخوانید.

کاهش قیمت خودرو امروز دوشنبه نیز ادامه داشت. بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا حاکی از کاهش قیمت خودرو‌های پرطرفداری همچون پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، هایما، آریسان، کوییک و پراید است.

در ادامه جدیدترین قیمت خودرو‌های پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به روز گذشته (۲۲ بهمن) را بخوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ به ۵۴۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به۵۸۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۷۰۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون پایین آمده است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز به ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون پایین آمده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۷۴۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۱ امروز ۸۲۸ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۲ میلیون کاهش پیدا کرده است. این خودرو تقریبا طی چهار ماه گذشته ۱۴۲ میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این ۸۴۷ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۳ میلیون پایین آمده است. این مدل طی چهار ماه گذشته ۵۸میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک مدل V ۲ سال ۱۴۰۱، ۸۹۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت شده است. تارا اتوماتیک صفر مدل V ۲ سال ۱۴۰۲ هم ۹۳۰ تومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون پایین آمده است. قیمت تارا اتوماتیک V ۴ LX نیز به یک میلیاردو و۱۰۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت تارا دنده‌ای V ۱ سال ۱۴۰۲ هم به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است و طی سه ماه گذشته ۶۱ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۹۴۵ میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۱۰ میلیونی طی یک روز است. این خودرو نسبت به خرداد ۶۰ میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۷۱۰میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است و طی شش ماه گذشته ۱۵۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۶۵۰ میلیون تومان که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۵۶۰ میلیونی شده است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

سمند سورن پلاس XU ۷ P بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۵۹۰ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون پایین آمده است. سمند سورن پلاس EF ۷ بنزینی مدل ۱۴۰۱ نیز ۶۱۵ میلیون تومان است شده است که ۱۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۳۰ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو پارس XU ۷ P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۰ میلیون تومان شده است و نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز به ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت هایما ۸ S مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۸۸۰میلیون تومان شده است که تغییر نکرده است. قیمت هایما S ۵، ۶ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ به یک میلیاردو۴۱۰میلیون تومان رسیده است که طی یک روز ۱۰ میلیون پایین آمده است.

قیمت وانت آریسان ۲ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۴۷۰میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم حوالی ۲۸۷ میلیون تومان به روزرسانی شد که طی روز گذشته ۲ میلیون ارزان شده است.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است و ۳۹۰ میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۱ نیز به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت ساینا S دنده ای مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۹۳ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود که نسبت به روز گذشته ۲ میلیون پایین آمده است.

قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۷۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت ساینا EX دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۷۸ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۲ میلیون پایین آمده است.

قیمت کوییک دنده‌ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۸۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ نیز به ۳۸۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۵ میلیون پایین آمده است.

قیمت کوییک دنده‌ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۷۵ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۹۰ میلیون است که ۵ میلیون پایین آمده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۸۵ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ امروز به ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۶۶۵ میلیون تومان رسیده است که ۵ میلیون گران شده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۶۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت شاهین GL دنده‌ای صفر مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۶۶۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال

با توجه به ثبات نسبی نرخ دلار در کانال ۵۵ هزار تومان و همچنین مشخص نبودن روند دلار از ساعات آینده، بعید به نظر می‌رسد که آغاز روند معاملات بازار خودرو از روز آینده افزایشی باشد. علی‌رغم اینکه شنیده‌ها از افزایش نسبی تقاضای بازار خبر می‌دهد، اما این افزایش تقاضا نمی‌تواند روی قیمت خودرو چندان تأثیرگذار باشد.

همچنین هفته گذشته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با حضور در یکی از برنامه‌های صداوسیما در پاسخ به این سوال که آیا قیمت خودرو کاهشی خواهد شد پاسخ داد خیر. وزارت صمت نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: پاسخ «خیر» معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت به پرسش پایانی مجری برنامه ناظر بر مقدمات و اظهارات قبلی ایشان از ابتدا تا انتهای برنامه بوده و توضیحات تکمیلی ایشان مغفول واقع شده است. منظور روند افزایش قیمت خودرو در بازار است، نه قیمت کارخانه‌ای خودرو؛ چرا که قیمت خودرو در بازار تابع عواملی نظیر افزایش تورم در سال آینده، پیش بینی روند افزایش نرخ ارز درپی وقوع اتفاقات اخیر که باعث افزایش میانگین ۸۰۰ تومانی نرخ ارز شده است، رشد نقدینگی، میزان منابع ارزی قابل تخصیص از سوی بانک مرکزی به حوزه خودرو و اخبار تحولات منطقه است که در صورت عدم کنترل این موارد بر بازار خودرو تأثیر خواهد گذاشت.

باید توجه داشت که میزان تولید خودرو در کشور در ماه‌های پایانی سال در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این مسیر برای تقویت عرضه در بازار به‌صورت مستمر تحت نظارت و پایش قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی