تیتر امروز

ترامپ در حاشيه خلیج‌فارس/ ارزیابی مثبت از دور چهارم مذاکرات/ فرق برجام اوباما با برجام ترامپ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ترامپ در حاشيه خلیج‌فارس/ ارزیابی مثبت از دور چهارم مذاکرات/ فرق برجام اوباما با برجام ترامپ

این نود و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
محمدامیرقدوسی: چه کسی اجازه تحکم در مساله حجاب را به «رسایی» داده/ تقابل عرف و شرع هیچ وقت حل نشد/اجبار در دین بحران‌زاست
تحلیل اظهارنظرها درباره ارسال پیامک های حجاب با یک حقوقدان و استاد دانشگاه:

محمدامیرقدوسی: چه کسی اجازه تحکم در مساله حجاب را به «رسایی» داده/ تقابل عرف و شرع هیچ وقت حل نشد/اجبار در دین بحران‌زاست

ارسال پیامک های حجاب برای مردم در برخی از استان‌ها بهانه ای شد تا در نخستین برنامه از سلسله برنامه "تیتر" به سراغ محمدامیر قدوسی، حقوقدان و استاد دانشگاه برویم و آنچه تا به امروز اتفاق...
دور چهارم مذاکرات پایان یافت/ بقائی از مذاکرات دشوار و مفید گفت
گفتگوهای تهران و واشنگتن امروز در عمان برگزار شد

دور چهارم مذاکرات پایان یافت/ بقائی از مذاکرات دشوار و مفید گفت

دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا پس از یک هفته تعویق، امروز (یکشنبه) در مسقط برگزار شد. مردم ایران که در سال‌های اخیر بحران‌های اقتصادی و حالا کمبود برق، آب و انرژی را کاملا حس می‌کنند در انتظار...
محققان اعلام کردند

کودکان پس از مشاهده تبلیغات بیشتر خوراکی می‌خورند

بر اساس تحقیق جدید، فقط ۵ دقیقه مشاهده تبلیغات هله‌هوله‌ها یا خوراکی‌های ناسالم می‌تواند باعث شود کودکان در روز متوسط ۱۳۰ کالری اضافی مصرف کنند.

کد خبر: ۱۸۴۱۳۴
۱۸:۴۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۴

کودکان پس از مشاهده تبلیغات بیشتر خوراکی می‌خورند

دیدارنیوز: تبلیغات خوراکی‌های ناسالم تأثیر زیادی بر رفتار غذایی کودکان و افزایش مصرف کالری‌های روزانه آنها دارد.

به نقل از دیجیاتو، نتایج تحقیق جدیدی که در کنگره اروپایی چاقی در مالاگا ارائه شده، نشان می‌دهد فقط ۵ دقیقه مشاهده تبلیغات هله‌هوله‌ها یا خوراکی‌های ناسالم می‌تواند باعث شود کودکان در روز متوسط ۱۳۰ کالری اضافی مصرف کنند. این تحقیق نشان می‌دهد تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف ازجمله شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و پادکست‌ها، به افزایش مصرف کالری منجر می‌شوند.

براساس گزارش «Independent»، این یافته‌ها هنوز در ژورنال علمی داوری و منتشر نشده‌اند و به‌صورت مقدماتی در کنگره اروپایی چاقی ارائه شده‌اند، اما محققان می‌گویند کودکان ۷ تا ۱۵ ساله که ۵ دقیقه تبلیغات غذا‌های حاوی چربی، شکر یا نمک زیاد (HFSS) را مشاهده کردند، در روز متوسط ۱۳۰ کالری اضافی مصرف کردند.

تأثیر تبلیغات خوراکی‌های ناسالم بر رفتار غذایی کودکان

این یافته نگران‌کننده تأثیر گسترده تبلیغات خوراکی ناسالم بر عادات غذایی کودکان را نشان می‌دهد. این تحقیق هنوز در مجله‌ای علمی منتشر نشده، اما نتایج اولیه آن بر لزوم اعمال مقررات سختگیرانه‌تر درباره تبلیغات هله‌هوله‌ها برای کودکان تأکید دارد.

نویسنده اصلی این پژوهش، پروفسور «اما بویلند»، از دانشگاه لیورپول گفت: «حتی قرارگرفتن کوتاه‌مدت در معرض تبلیغات غذا‌های پرچرب، پرنمک و پرشکر می‌تواند منجر به مصرف کالری اضافی و احتمال افزایش وزن شود، به‌ویژه در کودکانی که به تبلیغات حساس‌ترند و الگو‌های غذایی‌شان تأثیر زیادی بر سلامت بلندمدت آنها دارد.»

این تحقیق شامل ۲۴۰ کودک ۷ تا ۱۵ ساله بود. تحلیل‌ها نشان دادند بعد از مشاهده تبلیغات HFSS، کودکان بیشتر میان‌وعده (۵۸.۴ کالری اضافی)، بیشتر ناهار (۷۲.۵ کالری اضافی) و درکل بیشتر غذا می‌خوردند. کودکانی که شاخص توده بدنی بالاتری داشتند، نیز «واکنش‌پذیری بیشتری» به تبلیغات غذا نشان دادند.

دولت بریتانیا از اکتبر (مهر) امسال، ممنوعیت تبلیغات خوراکی ناسالم برای کودکان را اعمال خواهد کرد. این محدودیت تبلیغات غذا یا نوشیدنی‌های ناسالم در تلویزیون از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۹ شب و تبلیغات پولی آنلاین در هر زمان را پوشش می‌دهد. تبلیغات در بیلبورد‌ها و سایر تبلیغات فضای باز تحت‌تأثیر این تغییرات قرار نمی‌گیرد.

این تحقیق نشان‌دهنده تأثیر زیادی است که تبلیغات خوراکی‌های ناسالم بر رژیم غذایی کودکان دارد. ازآنجاکه تبلیغات HFSS باعث افزایش مصرف کالری و درنهایت افزایش وزن می‌شود، لزوم وضع محدودیت‌ها و مقررات سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از این نوع تبلیغات به‌ویژه برای کودکان ضروری به نظر می‌رسد. این تحقیقات همچنین اهمیت نظارت بیشتر بر نحوه تبلیغات غذا‌های ناسالم و تلاش برای کاهش اثرات منفی آن بر سلامت کودکان را برجسته می‌کند.

ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت
امروز سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت
امروز سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت
امروز سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت