تیتر امروز

نشست تخصصی بررسی شیوه‌نامه انضباطی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ با حضور فعالان دانشجویی و یک حقوقدان
دیدار برگزار کرد

نشست تخصصی بررسی شیوه‌نامه انضباطی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ با حضور فعالان دانشجویی و یک حقوقدان

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود این بار به سراغ موضوع شیوه‌نامه انضباطی مصوب در وزارت علوم و بهداشت که در شهریور ۱۴۰۳ مصوب شده رفت و نشستی را برگزار کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
بهترین نوع حکومت در عصر غیبت حکومت دموکراتیک است/ باید با مردم با رفق و مدارا و مهربانی برخورد کرد/ حجاب واجبی شرعی است، اما اجبار به حجاب از فجایع است
در بیست و دومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد

بهترین نوع حکومت در عصر غیبت حکومت دموکراتیک است/ باید با مردم با رفق و مدارا و مهربانی برخورد کرد/ حجاب واجبی شرعی است، اما اجبار به حجاب از فجایع است

در بیست و دومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمد تقی اکبر نژاد، مجتهد و مدرس حوزه درباره "پیامبر مکی- پیامبر مدنی" گفتگو کردیم.
مسعود! گردن ما و شما ندارد
افاضات اضافه

مسعود! گردن ما و شما ندارد

عوام الملک با اشاره به یکی از وعده‌های مسعود درباره فیلترینگ گفته: ما اشتباه شنیده بودیم که قصد داری فیلترینگ را رفع کنی. ما را بابت این اشتباه عفو کن و اگر خواستی گردنمان را بزن. گردن ما و شما...
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد

توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های جدید

حمید طریفی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: توصیه می‌کنیم تولید محتوا‌هایی که انجام شده و محتوای با کیفیتی که در قالب رمزینه سریع پاسخ هستند، در کنار محتوای فیزیکی کتاب‌های درسی در دسترس دانش‌آموزان و معلمان قرار گیرد.

کد خبر: ۱۶۹۷۱۲
۰۸:۱۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های جدید

دیدارنیوز: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام‌نامه‌ای در خصوص آموزش ترکیبی تدوین و از سال گذشته به استان‌ها اعلام شده است گفت: مدارس می‌توانند در رویکرد یاددهی و یادگیری و در چارچوبی خاص از محتوای الکترونیکی که مورد تایید سازمان پژوهش است، در کنار کتاب‌های درسی معمول، استفاده کنند.

حمید طریفی، با بیان اینکه در دوره کرونا تجربه خوبی از آموزش مجازی به دست آمد گفت: بعد از این دوران کماکان آموزش مجازی برای دانش‌آموزان و معلمان ادامه پیدا کرد و در خیلی از مدارس بخشی از آموزش توانمندسازی معلمان با رویکرد آموزش معکوس یا یادگیری معکوس انجام می‌شود.

وی افزود: در این سال‌ها تولید محتوای الکترونیکی و چندرسانه‌ای سازمان پژوهش در دستور کار قرار گرفته و تولیدات خوبی نیز اتفاق افتاده است.

توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های جدید

معاون آموزش ابتدایی وزات آموزش و پرورش با بیان اینکه در سامانه رشد سازمان پژوهش، تولیدات محتوا‌های آموزشی بارگذاری و قابل دسترس برای معلمان است ادامه داد: توصیه می‌کنیم تولید محتوا‌هایی که انجام شده و محتوای با کیفیتی که در قالب رمزینه سریع پاسخ هستند، در کنار محتوای فیزیکی کتاب‌های درسی در دسترس دانش‌آموزان و معلمان قرار گیرد.

طریفی با بیان اینکه سامانه‌ها و سایت‌هایی که محتوا را بارگذاری می‌کنند در دوره‌های توانمندسازی معرفی می‌شوند گفت: به معلمان توصیه می‌شود که حتما این منابع را استفاده کنند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا ضمن مراجعه دانش‌آموز به مدرسه، رویکرد یادگیری معکوس و فعال نیز ایجاد شود و حالت پرسش و پاسخ و رفع اشکال داشته باشد که به توسعه عدالت آموزشی و دسترسی دانش‌آموزان به محتوای با کیفیت آموزشی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق رویکرد سازمان پژوهش یک نظام‌نامه در خصوص آموزش ترکیبی تدوین شده که از سال گذشته به استان‌ها اعلام شده است افزود: مدارس می‌توانند در رویکرد یاددهی و یادگیری در چارچوب خاص از محتوای الکترونیکی که مورد تایید سازمان پژوهش است و در کنار کتاب‌های درسی معمول تولید و در سامانه مربوطه بارگذاری می‌شود، استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه منابع غنی آموزشی داریم که در قالب تولیدات چند رسانه‌ای یا فیلم‌های خوب با کیفیت در اختیار دانش‌آموزان به طرق مختلف قرار می‌گیرد عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با یک سطح آمادگی بالاتری در کلاس درس حاضر شوند، اما آموزش حضوری هیچ وقت نفی نمی‌شود.

طریفی با بیان اینکه در آموزش با رویکرد ترکیبی که یادگیری معکوس ذیل آن تعریف می‌شود، ضوابط و چارچوبی وجود دارد که در مدارس دنبال می‌شود گفت: در بعضی از مدارس دانش‌آموز با یک مطالعه و آمادگی قبلی وارد کلاس می‌شود.

وی با اشاره به مزایای آموزش معکوس افزود: مهم‌ترین مزیت شاید تولید محتوای استاندارد و باکیفیت توسط مولفان کتاب‌های درسی، کسانی که خودشان نگارنده کتاب هستند، باشد که در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار می‌گیرد تا یک آموزش با کیفیت بی‌واسطه‌ای را دانش‌آموزان دریافت کنند و معلم نیز از طریق پرسش و پاسخ و رفع اشکال بتواند پاسخ‌گوی نیاز دانش‌آموز در کلاس درس باشد که در جهت بسط عدالت و کیفیت آموزشی کمک کننده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش معکوس جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد اظهار کرد: اینکه در نظام آموزشی یک فرد در منزل، کار و تحصیل را داشته باشد و در یک روز خاص به مدرسه برای رفع اشکال مراجعه کند اینگونه نیست، دانش‌آموز به صورت روتین می‌تواند در طول هفته در مدرسه حاضر باشد، ما در آموزش معلمان نیز این کار را انجام می‌دهیم؛ محتوا و راهنمای معلم از قبل در اختیار معلم قرار داده شده و بعد از آن در دوره توانمندسازی پرسش و پاسخ تعاملی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی