تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ نگرانی عمیق پاکستان/ ادامه جستجوها +ویدیو
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ نگرانی عمیق پاکستان/ ادامه جستجوها +ویدیو

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
جنگ‌طلبی نتانیاهو ادامه دارد

حمله اسرائیل به رفح؛ کشف گور‌های جمعی سند دیگری از وحشی‌گری اسرائیل است

ارتش اسرائیل بعد از ویران‌کردن شهر غزه به بهانه پاسخ به حماس و با وجود اعتراض‌های جهانی گسترده علیه تل‌آویو و بنیامین نتانیاهو، حالا به کشتار در رفح و جنگی خونین‌تر فکر می‌کند.

کد خبر: ۱۶۵۰۸۵
۰۸:۲۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

حمله اسرائیل به رفح؛ عربستان حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی را محکوم کرد

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: باوجود موافقت گروه حماس با طرح پیشنهادی به میانجی‌گری مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه، اسرائیل مخالفت خود را اعلام و بر حمله به رفح تاکید کرده است.

به گزارش دیدارنیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنگ‌طلب اسرائیل که حیات سیاسی خود را در تداوم جنگ و کشتار می‌بیند، بر تهاجم و اقدام نظامی در رفح تاکید کرده است.

در ادامه آخرین خبرها، گزارش‌ها، تصاویر و ویدیوهای مربوط به جنگ غزه، تحولات منطقه و یورش اسرائیل به رفح را می‌خوانید:

ساعت: ۲۰:۰۸/ حماس: کشف گور‌های جمعی سندی دیگری از وحشی‌گری اسرائیل است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد، کشف ۷ گور دسته جمعی در بیمارستان‌های غزه، بار دیگر وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در این باریکه را نشان داد.

به نقل از ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: کشف ۷ گور دسته جمعی در بیمارستان‌های غزه تا این لحظه که آخرین آن کشف گوری دسته جمعی در بیمارستان الشفا بود، دلیل دیگری بر وحشی‌گری ارتش رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات هدفمند علیه ملت فلسطین و بخش بهداشت و پزشکی با هدف نابودی تمامی مولفه‌های زندگی و در راستای تحقق هدف نسل‌کشی و کوچاندن فلسطینیان است که دشمن نازی صهیونیستی به دنبال آن است.

حماس افزود: تداوم کشف گور‌های دسته جمعی در بیمارستان‌های نوار غزه که تا این لحظه اجساد ۵۲۰ شهید از آن‌ها بیرون آورده شده است، مستلزم اتخاذ تدابیر لازم توسط جامعه جهانی و سازمان ملل برای توقف این تهاجم وحشیانه علیه ملت فلسطین است که از تصور بشر خارج است.

حماس همچنین از تمامی نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی ذی‌ربط خواست این جنایات را مستندسازی کرده و به دیوان کیفری بین‌المللی و دیگر دادگاه‌های صالحه ارائه دهند تا این رژیم و سران جنایتکار آن بازخواست و محاکمه شوند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه به تازگی اعلام کرده که سومین گور دسته‌جمعی در بیمارستان الشفا در غزه کشف شده است.

طبق گزارش المیادین، این نهاد تاکید کرد که کادر پزشکی تا این لحظه جسد ۴۹ شهید را در سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا کشف کرده و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد. طبق این گزارش، تعداد گور‌های جمعی کشف‌شده در محوطه بیمارستان‌های غزه به ۷ مورد رسیده است.

ساعت: ۱۹:۱۸/ اعتصاب دانشجویان اسپانیایی در حمایت از غزه

به نقل از تسنیم، اعتصاب دانشجویان دانشگاه مادرید در حمایت از غزه و محکومیت تجاوزات مستمر اسرائیل ادامه دارد.

ساعت: ۱۷:۵۵/ افزایش قربانیان جنگ در غزه

وزارت بهداشت فلسطین، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از افزایش شمار کشته‌شدگان حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه به ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر خبر داد.

به گفته این وزارتخانه تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ نفر در غزه جان خود را از دست دادند.

حمله اسرائیل به رفح؛ هشدار درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» تهاجم تل‌آویو

ساعت: ۱۴:۰۰/ هشدار درباره «پیامد‌های فاجعه‌بار» تهاجم تل‌آویو

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد حمله به رفح پیامد‌های فاجعه‌باری برای بیش از یک میلیون فلسطینی خواهد داشت.

به نقل از ایسنا، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: حمله به رفح پیامد‌های فاجعه‌باری برای بیش از یک میلیون فلسطینی خواهد داشت و آسیب به سیستم پزشکی را افزایش خواهد داد. بیمارستان‌های میدانی یا تأسیسات جایگزین نمی‌توانند با افزایش شدید مجروحان تعامل کنند.

حمله اسرائیل به رفح؛ هشدار درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» تهاجم تل‌آویو

طبق گزارش الجزیره، این سازمان اعلام کرد: ارائه کمک‌های پزشکی و انسانی به مردم غزه اکنون چالش بزرگی است.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شرق رفح با مقاومت شدید گروه‌های فلسطینی روبرو شده است.

طی ساعات گذشته بیمارستان ابویوسف النجار در شرق رفح به دلیل حمله شدید رژیم اشغالگر به اطراف بیمارستان و مناطق شرقی تخلیه شد.

همچنین منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند ۳۵ شهید و ۱۲۹ زخمی ظرف ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان الکویت در رفح منتقل شدند.

ساعت: ۱۱:۳۳/ شنیده شدن صدای انفجار در بندر حیفای اشغالی

به نقل از تسنیم، رسانه‌های رژیم اسرائیل از شنیده شدن صدای چند انفجار در بندر اشغالی حیفا واقع در شمال غرب فلسطین اشغالی و بلند شدن دود به آسمان خبر دادند.

همزمان با شنیده شدن انفجارها، آژیر‌های هشدار نیز در شمال فلسطین اشغالی فعال شده است.

ساعت: ۰۸:۵۵/ آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را به سبب نگرانی‌ها درباره رفح متوقف کرده است

به نقل از بی بی سی، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که این کشور هفته گذشته به سبب نگرانی از حمله بزرگ زمینی به رفح در جنوب غزه ارسال بمب به اسرائیل را متوقف کرده است.

این مقام آمریکایی در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس شبکه خواهر بی‌بی‌سی در آمریکا فاش کرد این محموله شامل ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۷ کیلوگرمی) و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بود.

این مقام آمریکایی می‌گوید اسرائیل به نگرانی واشنگتن در مورد تأمین کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان در رفح «به طور کامل» رسیدگی نکرده است.

ساعت: ۰۸:۰۹/ عربستان حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی را محکوم کرد

به نقل از العربیه، وزارت خارجه عربستان سعودی، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان کمک‌های بشردوستانه پادشاهی اردن که در مسیر انتقال آن به نوار غزه بود را به شدت محکوم می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان تاکید شد که تکرار چنین حملاتی در نتیجه شکست نیرو‌های اشغالگر اسرائیل در انجام مسئولیت‌های آن‌ها بر اساس قانون بین‌المللی انسانی ارزیابی شده و به عنوان تبانی سیستماتیک با انگیزه جلوگیری از رساندن کمک‌های بشردوستانه لازم به نوار غزه، تلقی می‌شود.

این وزارتخانه همچنین بر فراخوان سعودی تاکید کرد که در آن از جامعه بین‌المللی خواسته شده است تا تمامی تدابیر لازم را برای پاسخگو کردن اسرائیل به‌دلیل تخلفات آن و نقض مکرر قوانین بین‌المللی و حقوق بین‌الملل انسانی، اتخاذ کند.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه سعودی در موضع ریاض همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته شده است تا به وظایف خود در خصوص حفاظت و تامین امنیت عبور کاروان‌های کمک‌رسانی و تضمین رساندن آن به نوار غزه با هدف کاستن از بحران انسانی در این باریکه تحت محاصره، عمل کند.

حمله اسرائیل به رفح؛ عربستان حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی را محکوم کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی