تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ بزرگراهی در سبزوار به نام «خادم الرضا»/ تشییع رئیس‌جمهور و شهدا در تبریز +ویدیو
سقوط دردناک و غم‌انگیز بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی

سانحه هوایی ورزقان؛ بزرگراهی در سبزوار به نام «خادم الرضا»/ تشییع رئیس‌جمهور و شهدا در تبریز +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...
تجاوز نظامی روسیه ادامه دارد

انتقاد زلنسکی از ناتو؛ «بدقول بودید»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کی‌یف، این ائتلاف آتلانتیک شمالی را متهم کرد که در مورد حمایت نظامی وعده داده شده به کی‌یف پایبند نبوده است.

کد خبر: ۱۶۴۶۷۹
۱۰:۳۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتقاد زلنسکی از ناتو؛ «بدقول بودید»

دیدارنیوز: رئیس‌جمهور کشور جنگ‌زده اوکراین از بدقولی ناتو در جنگ با روسیه گلایه کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کی‌یف، ائتلاف آتلانتیک شمالی را متهم کرد که به دو نکته از توافقنامه در مورد حمایت نظامی وعده داده شده به کی‌یف پایبند نبوده است.

به عقیده او، موفقیت نیرو‌های مسلح اوکراین در درگیری به تثبیت اوضاع در جبهه، توانایی ارتش این کشور، به دست گرفتن ابتکار عمل و آغاز یک ضد حمله بستگی دارد که به گفته او، همه این عوامل از طریق سه نکته قابل دستیابی است.

زلنسکی توضیح داد: من معتقدم که اولین نکته که بسیار سخت بود تکمیل شده و بسته کمکی و حمایت مالی وجود دارد. این بدان معناست که می‌توانیم روی دریافت این پول حساب کنیم. نکته دوم - تحویل به موقع است که پیشرفت کمی حاصل شده، اگرچه تحویل "تا حدی" آغاز شده است.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به این مسئله که سرعت بخشیدن به این روند بسیار مهم است، افزود: نکته سوم، مهمترین نکته است و آن "چیزی" است که اوکراین می‌تواند به دست آورد و در شرایط کنونی از اهمیت تعیین کننده‌ای برخوردار است. "و این "چیز" مهم‌ترین است. من در مورد نکته چهارم صحبت نمی‌کنم که مربوط به انواع سلاح و نحوه استفاده از آنهاست که این یک گفتگوی جداگانه است.

زلنسکی شکایت کرد که اعضای ناتو به طور منظم فقط اولین نکته توافقات را اجرا کرده و بقیه موارد بدون توجه کافی باقی مانده است.

استولتنبرگ نیز در جریان سفر از قبل اعلام نشده خود به کی‌یف، اذعان کرد که اعضای ناتو اخیراً از اوکراین حمایت کامل وعده داده شده به کی‌یف را ارائه نکرده‌اند و عواقب آن در جبهه نبرد قابل مشاهده است. او وضعیت کنونی اوکراین را سخت خواند، ولی ابراز امیدواری کرد که «هنوز دیر نشده» و اطمینان داد که «کمک‌ها در راه است».

استولتنبرگ یادآور شد که سامانه‌های پاتریوت همچنان در اولویت ارسال تسلیحات به اوکراین قرار دارند.

دبیرکل ناتو همچنین اعلام کرد که کمیته نظامی ائتلاف در نظر دارد در تاریخ ۱۶ مه نشستی در بروکسل در سطح وزرای دفاع کشور‌های عضو برگزار کند که در آن حمایت بیشتر از اوکراین مورد بحث قرار خواهد گرفت. وی بار دیگر وعده داد که ناتو کی‌یف را در مسیر برگشت ناپذیر پیوستن به این ائتلاف قرار می‌دهد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی