تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
تنش در خاورمیانه ادامه دارد

پیش‌بینی آمریکایی‌ها؛ ایران با موشک و پهپاد به اسرائیل حمله می‌کند

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که احتمال می‌رود ایران روز جمعه یک حمله بزرگ به اسرائیل انجام دهد که در آن ممکن است از بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک علیه اهداف نظامی در داخل خاک اسرائیل استفاده کند.

کد خبر: ۱۶۳۷۹۴
۲۰:۵۹ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۳

پیش‌بینی آمریکایی‌ها؛ ایران با موشک و ۱۰۰ پهپاد به اسرائیل حمله می‌کند

دیدارنیوز: بنا بر گزارش اخیر منابع آگاه، پس از آن‌که تهران با ارسال سیگنال‌هایی به واشینگتن اطمینان خاطر داد که در پاسخ احتمالی خود به حمله اسرائیل قصد ندارد باعث تشدید تنش بزرگی در خاورمیانه شود، اکنون گمانه‌زنی‌هایی درباره زمان دادن چنین پاسخی مطرح شده است.

به نقل از العربیه، در همین راستا شبکه آمریکایی «سی ان ان» گزارش داد، دو مقام آمریکایی احتمال می‌دهند که ایران امروز (جمعه ۲۴ فروردین) با موشک‌ها و بیش از ۱۰۰ پهپاد به اسرائیل حمله کند.

این شبکه خبری به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: «احتمال می‌رود ایران روز جمعه یک حمله بزرگ به اسرائیل انجام دهد که در آن ممکن است از بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک علیه اهداف نظامی در داخل خاک اسرائیل استفاده کند».

این دو مقام آگاه که شبکه خبری «سی ان ان» نامی از آن‌ها نبرده است، اذعان کردند که مقابله با حمله‌ای به این گستردگی برای اسرائیلی‌ها دشوار است، در عین حال، اما می‌گویند که ایران ممکن است برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها، حمله‌ای در مقیاس کوچکتر انجام دهد.

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که ایران بار‌ها متعهد شد که اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن کنسولگری تهران در دمشق پایتخت سوریه، «تنبیه» و «پشیمان» خواهد کرد.

در همین راستا، محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران تهدید کرده بود که کشورش «ضربه محکمی» به تل‌آویو وارد خواهد کرد.

از دیگر سو، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که انتظار می‌رود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، جمعه نشستی را برای ارزیابی وضعیت به منظور آماده‌سازی برای پاسخ به حمله احتمالی ایران با حضور یوآو گالانت، وزیر دفاع برگزار کند.

این در حالی است که تنش‌ها پس از هدف قرار دادن ساختمان مجاور کنسولگری سفارت ایران در دمشق، به طور بی‌سابقه در منطقه‌ای که از آغاز جنگ در غزه در ۷ اکتبر متشنج بود، تشدید شد.

در یکم آوریل، سپاه پاسداران ایران از شهادت سردار پاسدار سرتیپ محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و لبنان و محمدهادی رحیمی، معاون وی و همچنین پنج عضو دیگر سپاه همراه آن‌ها طی یک حمله هوایی اسرائیلی به ساختمان [مجاور]کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

این حمله از زمان ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در مجاورت فرودگاه بغداد در ژانویه ۲۰۲۰، دردناک‌ترین ضربه به تهران ارزیابی شده است.

این ضربه بی‌سابقه اسرائیل به ایران، مقامات تهران را بر آن داشت تا تهدید کنند که اقدام تلافی‌جویانه اجتناب‌ناپذیر است.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که تهران به حمله اخیر به کنسولگری آن در دمشق با حمله مستقیم به خاک اسرائیل، پاسخ خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی