تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
شکست عجیب مردان کلوپ در لیگ اروپا

تیم سردار برد؛ بیچاره لیورپول!

در رقابت‌های پرهیجان لیگ اروپا، شکست شوکه‌کننده و سنگین لیورپول در خانه و پیروزی شیرین رم به همراه قدرت‌نمایی مجدد لورکوزن از مهمترین نکات شب گذشته (پنجشنبه) بود.

کد خبر: ۱۶۳۷۸۵
۱۰:۳۱ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۳

تیم سردار برد؛ بیچاره لیورپول!

دیدارنیوز: در شب شکست سنگین لیورپول، لورکوزن با ارائه نمایشی یک‌طرفه وستهام را شکست داد.

دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا با برگزاری همزمان هر ۴ مسابقه به اتمام رسید که طی آن لیورپول با نتیجه عجیب ۳ بر صفر نخستین شکست خانگی فصل را در مقابل آتالانتا تجربه کرد.

لورکوزن با ارائه نمایشی مقتدرانه و ترسناک با ۲ گل وستهام را شکست داد و شاگردان دانیله دروسی به لطف گل زودهنگام مانچینی نخستین پیروزی ۷ سال اخیر خود در خانه میلان را جشن گرفتند. شاگردان روجر اشمیت در بنفیکا در دیگر مسابقه دیشب با نتیجه ۲ بر یک از سد المپیک مارسی گذشتند.

شکست لیورپول با عملکرد جسورانه سربازان برگامو

جدال لیورپول و آتالانتا در شرایطی آغاز شد که آخرین شکست خانگی سرخ‌ها به فوریه ۲۰۲۳ و بازی با رئال مادرید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برمی‌گشت. آتالانتا در همان دقایق ابتدایی صاحب یک موقعیت عالی شد، اما کلهر با صورت خود مسیر شلیک پالیسیچ را سد کرد.

دقایقی بعد نوبت به هاروی الیوت رسید. او با یک شلیک خطرناک تیر دروازه میهمان را به لرزه درآورد.

آتالانتا از این حمله خطرناک و از فشار بی‌امان شاگردان کلوپ نجات پیدا کرد و در فاصله ۷ دقیقه مانده به پایان نیمه نخست با شکستن پرس لیورپول به گل نخست رسید. زاپاکاستا در سمت راست کاملاً رها و آزاد بود و با دریافت پاس از کوپمینرز، توپ را برای اسکاماکا کاشت. واکنش ضعیف کلهر برای مهار شلیک مهاجم ۲۵ ساله کافی به نظر نرسید و لیورپول گل اول را دریافت کرد.

کلهر در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول با یک مهار عالی فرصت گلزنی کوپمینرز را از او گرفت، اما برتری آتالانتا در دقیقه ۶۰ بالاخره دوبرابر شد. دکتلار از حاشیه سمت راست زمین نفوذ کرد و با یک ارسال دقیق توپ را برای اسکاماکا فرستاد که بدون یارگیری در داخل محوطه منتظر بود. او با یک شلیک سرضرب زیبا کلهر را ناکام گذاشت.

تلاش‌های لیورپول برای دستیابی به گل نخست توسط محمد صلاح به نتیجه رسید، اما شلیک مهاجم مصری، پرچم کمک‌داور را به دلیل آفساید بالا برد. دقایقی بعد یک توپ لو رفته در زمین خودی زمینه‌ساز گل سوم آتالانتا نام گرفت. اسکاماکا، زننده ۲ گل نخست با یک پاس در عمق دیدنی ادرسون را صاحب توپ کرد. شلیک بازیکن برزیلی توسط کلهر مهار شد، اما پاشالیچ با بهره‌گیری از توپ برگشتی گل سوم را به ثمر رساند.

ادامه حملات سرخ‌ها بی‌حاصل بود و لیورپول ضمن تحمل نخستین شکست خانگی فصل در آستانه حذف از لیگ اروپا قرار گرفت. یورگن کلوپ در تمام دوران حضور خود در آنفیلد تنها در ۵ مسابقه اروپایی خانگی متحمل شکست شد که ۲ مورد آن در مقابل شاگردان جیان‌پیرو گاسپرینی در آتالانتا بوده است. پیش از آتالانتا تنها رئال مادرید و بارسلونا موفق به کسب ۲ پیروزی خارج از خانه اروپایی در مقابل سرخ‌ها شده بودند. امید لیورپولی‌ها برای کسب ۴ گانه تا اوایل ماه مارس پابرجا بود، اما در عرض ۵ مسابقه، شکست مقابل منچستریونایتد شانس قهرمانی جام حذفی را از بین برد، صدر جدول لیگ برتر از دست رفت و حالا صعود به جمع ۴ تیم برتر لیگ اروپا به یک مأموریت کاملاً دشوار تبدیل شده.

پایان طلسم ۹ مسابقه‌ای جالوروسی

جدال رم و میلان در ورزشگاه سن‌سیرو در شرایطی آغاز شد که رم در هیچ‌یک از ۹ مسابقه اخیر خود در مقابل روسونری در تمام رقابت‌ها به پیروزی دست نیافته بود. فینالیست ناکام رقابت‌های فصل گذشته لیگ اروپا، اما بازی را بهتر آغاز کرد و تنها ۱۷ دقیقه بعد از شروع کار به گل نخست رسید. ارسال دقیق پائولو دیبالا از نقطه کرنر به مرز محوطه ۶ قدم رسید تا جان‌لوکا مانچینی با ضربه سر توپ را به پشت سر مایک مانیان برساند.

گل رم در شرایطی به ثمر رسید که حمله یاران این تیم پیش از کرنر باید به دلیل آفساید مردود اعلام می‌شد. با این حال اشتباه کمک‌داور در صحنه اعلام کرنر منجر به گل مطابق قوانین مورد بازبینی ویدئویی تصاویر قرار نگرفت. تلاش‌های میلان برای دستیابی به گل تساوی بی‌نتیجه ماند. ۲ بار برخورد توپ به تیر دروازه و ۵ واکنش دیدنی از اسویلار، رم را سربلند از سن‌سیرو خارج کرد. رم برای نخستین بار از اکتبر ۲۰۱۷ (دوران حضور دی‌فرانچسکو) به بعد موفق شد در ۴ مسابقه متوالی در تمام رقابت‌ها دروازه خود را بسته نگه دارد.

تیم سردار برد؛ بیچاره لیورپول!

کامیابی لورکوزن باز هم در دقایق پایانی

در شب شکست سنگین لیورپول، بایرلورکوزن به عنوان دیگر مدعی جدی قهرمانی به یک پیروزی شیرین در مقابل وستهام دست یافت. شاگردان ژابی آلونسو بیش از ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و توپ یکسره روی دروازه لندنی‌ها در جریان بود. یاران لورکوزن ۳۳ شوت به سمت دروازه لوکاس فابیانسکی شلیک کردند، اما مجموع شوت‌های شاگردان دیوید مویس از عدد یک فراتر نرفت. با این حال درخشش فابیانسکی باعث شد لورکوزن برای دستیابی به گل نخست تا دقیقه ۸۳ صبر کند. نهمین کرنر لورکوزن توسط گریمالدو ارسال شد. ضربه بونیفاس پس از بلوکه شدن توسط زوما به هوفمان رسید تا با یک والی دیدنی از فاصله ۱۳ متری دروازه را باز کند.

این پایان کار نبود و ویکتور بونیفاس به محض پایان وقت قانونی مسابقه به گل دوم دست یافت. کرنر این بار کوتاه هوفمان را مهاجم نیجریه‌ای به تور رساند تا روند شکست‌ناپذیری شوارتسروتن یک مسابقه دیگر ادامه پیدا کند.

لورکوزن هفته آینده با پیروزی احتمالی مقابل وردربرمن قهرمانی بوندس‌لیگا را جشن خواهد گرفت. در دیگر مسابقه امشب بنفیکا با نتیجه ۲ بر یک از سد المپیک مارسی گذشت. ۲ گل از رافا سیلوا و آنخل دی‌ماریا عقاب‌ها را پیش انداخت، اما اوبامیانگ در دقیقه ۶۷ اختلاف را به حداقل رساند تا شاگردان ژان لویی گاسه برای مسابقه برگشت در خانه امیدوار بمانند. دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی، پنج‌شنبه آینده برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی