تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

زیباکلام: چرا سلطنت‌طلب‌ها چشم دیدن موفقیت ناراضیان داخلی را ندارند؟

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی در مطلبی با عنوان «چرا سلطنت‌طلب‌ها چشم دیدن موفقیت منتقدین و ناراضیان داخلی را ندارند؟»، نوشت: چرا اینقدر بایستی موفقیت امثال «فائزه هاشمی» یا «نرگس محمدی» برایشان تلخ و آزاردهنده باشد و به‌جای تبریک و تهنیت، آنان را به‌باد ناسزا بگیرند؟

کد خبر: ۱۶۳۰۶۲
۱۲:۰۶ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

زیباکلام: چرا سلطنت‌طلب‌ها چشم دیدن موفقیت منتقدین و ناراضیان داخلی را ندارند؟

دیدارنیوز: صادق زیباکلام اعلام کرد که بغض و کینه سلطنت‌طلب‌ها نسبت به مخالفین و منتقدین داخلی تاسف‌آور است.

زیباکلام در صفحه اجتماعی خود نوشت: «بغض و کینه سلطنت‌طلب‌ها به مخالفین و منتقدین داخلی، از جمله خانم «فائزه هاشمی» و یا «نرگس محمدی» تأسف‌آور است. هر موفقیتی که داخلی‌ها کسب می‌کنند، همچون خاری در چشم براندازان، بالأخص سلطنت‌طلب‌ها است.

انسان متحیر می‌ماند که چرا این‌همه بغض و کینه نسبت به منتقدین داخلی در میان اپوزیسیون وجود دارد؟ اگر هدفشان تحقق دمکراسی در کشور است، چرا بایستی اینقدر موفقیت امثال «فائزه هاشمی» یا «نرگس محمدی» برایشان تلخ و آزاردهنده باشد و به‌جای تبریک و تهنیت، آنان را به‌باد ناسزا بگیرند؟

همین چندی پیش بود که چه قشقرقی در رابطه با اخذ «جایزۀ صلح نوبل» توسط بانو «نرگس محمدی» به‌راه انداختند و به‌جای بزرگداشت و افتخار نسبت به ایشان، چقدر آن را خوار و خفیف ساختند.

مگر آن‌که بپذیریم هدف اپوزیسیون رقابت سیاسی و رسیدن به‌قدرت است و همۀ نگرانی‌شان از این است که مبادا از داخلی‌ها عقب بیفتند؛ لذا چشم دیدن موفقیت داخلی‌ها را ندارند و به‌جز توهین و دشنام و اتهام مزدوری نظام به آنان، سخن دیگری پیرامون‌شان ندارند.

بر دیدۀ من خندی، کاین‌جا ز چه می‌گریم
خندند بر آن دیده، کاین‌جا نشود گریان.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی