تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با دیدارنیوز مطرح کرد

دولت هم مانند غیر دولتی‌ها شعار می‌دهد؛ با FATF زندگی ۲۰ درصد ارزان نمی‌شود

News Image Lead

حمیدرضا ترقی عضور حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضوع سخنرانی رییس‌جمهور در نشست وزیر، معاونین و مدیران وزارت راه و شهرسازی، به دیدارنیوز گفت: اینکه آقای روحانی می‌گویند اگر FATF باشد زندگی ما ۲۰ درصد ارزان‌تر و اگر نباشد ۲۰ درصد گران‌تر تمام می‌شود، پایه و مبنای علمی و آماری ندارد، دولت هم مانند غیر دولتی‌ها شعار می‌دهد لذا با FATF زندگی ۲۰ درصد ارزان‌تر نمی‌شود.

کد خبر: ۱۶۲۹۴
۱۱:۵۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبدالهی: «حسن روحانی» رییس‌جمهوری اسلامی ایران، در نشست با وزیر، معاونین و مدیران وزارت راه و شهرسازی گفت: می‌گوییم FATF باشد یا نباشد؟ یک نفر نمی‌گوید اگر FATF باشد زندگی ما ۲۰ درصد ارزان‌تر، اگر FATF نباشد یعنی ۲۰ درصد گران‌تر تمام می‌شود. کسی که شعار می‌دهد هزینه‌اش را هم پرداخت کند، نمی‌شود در این کشور یک نفر در نهاد یا ارگانی شعار بدهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند، باید ترجمه کنیم.

رییس جمهور اظهارداشت: برجام باشد یا نباشد؟ این را ترجمه کنیم. برجام باشد یعنی چه، برجام نباشد یعنی چه؛ این را ترجمه کنیم که بودنش چقدر سود دارد، نبودنش چقدر سود دارد، این را از مردم بپرسیم که اگر می‌خواهید زندگی کنید، زندگی گران می‌خواهید یا زندگی ارزان؛ اگر فرمودند زندگی گران می‌خواهیم ما همه این شعارها را قبول داریم.

ترقی: رییس‌جمهور هم شعار می‌دهد
عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی دیدارنیوز، گفت: فکر نمی‌کنم این عدد و رقم واقعیت داشته باشد متاسفانه هم دولت و هم غیر دولتی‌ها شعار می‌دهند، همه اهل شعار هستند. این گونه نیست که با یک شعار در قیمت تمام شده اقتصاد نوسان ایجاد شود و یا آمریکایی‌ها تحریم‌ها را به یک شعار ما کم یا زیاد کنند.

وی افزود: این حرف آقای روحانی نشان می‌دهد با مسئله اقتصاد در کشور به صورت سطحی برخورد می‌شود، اگر اقتصاد یک کشور تا این حد بی ثبات است که با یک شعار بالا و پایین شود، باید یک فکر اساسی برای این اقتصاد کرد.

حمیدرضا ترقی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کنید منظور رییس‌جمهور در ارتباط با معادلات و مبادلات ارزی و ارتباط آن با کانال مالی اروپا (SPV) بوده باشد، خاطر نشان کرد: اقتصاد کشور نباید تحت تاثیر هیچ شعاری قرار بگیرد. بی ثباتی در اقتصاد برای هر کشوری فاجعه است و فکر نمی‌کنم ادعای رییس‌جمهور واقعیت داشته باشد، یک شعار است و در منطق اقتصادی جایی ندارد.

وی با اشاره به کنوانسیون شفافیت مالی بین‌المللی (AFTF)  و لایحه مبارزه با پولشویی (CFT) اضافه کرد: لایحه پولشویی ماه‌هاست بین شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی در حال رفت و برگشت است، به نظر من باید کار کارشناسی جدی و حساب شده در این موضوع انجام شود و مراحل قانونی خود را طی کند.
 
اشکال اصلی در تفکر دولت است
عضو حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: همه حرف‌ها و نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان کردند و مواضع موافقین و مخالفین روشن است، نقاط قوت و ضعف لایحه مبارزه با پولشویی (CFT)  نیز مشخص است، بنابراین باید مراحل قانونی خود را طی کند تا به یک جمع بندی برسیم، به نظر من اشکال اصلی در تفکر دولت است.

وی می‌افزاید: مشکل اینجاست، دولت قبل از اینکه لوایح موسوم به چهار گانه در داخل مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد آن را امضا کرده است، به همین دلیل می‌خواهد از امضای خود دفاع کند، به این شکل خود را در مقابل نظرات کارشناسی نهاد‌های نظارتی و قسمتی از افکار عمومی قرار داده است.

 ترقی با اشاره به اینکه مبانی تفکر دولت برهمان پایه‌هایی است که در برجام گذاشته است و چون برجام شکست خورده و نتیجه‌ای از برجام حاصل نشده است، بنابراین کسی به این روش و تفکر اعتماد ندارد. چه تضمینی وجود دارد که این‌بار از طرف سازمان به «اصطلاح» شفافیت بین‌المللی و اروپا عهد شکنی صورت نگیرد، لذا «مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد».
 
ما خودمان قانون ضد پولشویی داریم و در کشور در حال اجراست
حمیدرضا ترقی، عضو با سابقه حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که، هراس مخالفین کنوانسیون شفافیت بین‌المللی از پیوستن به CFT چیست، گفت: ما خودمان قانون پولشویی داریم و چهار سال قبل آن را تصویب کردیم. در هر دستگاهی مسئول پولشویی مستقر است. هراس ما از وابستگی به سازمان‌های بین‌المللی می‌باشد. همین دیروز اسرائیل عضو سازمان شفافیت مالی بین‌المللی شده است.

وی تاکید کرد: این موضوعات برای مردم و نهاد‌های ناظر شک ایجاد می‌کند و فکر می‌کنند از مسیر CFT به دنبال مسائل دیگری هستند و نیات دیگری را دنبال می‌کنند. ما چهار سال قبل قانون پولشویی را تصویب کردیم و تمام فرآیند مالی کشور تحت نظر این قانون قرار دارد. موضوعی که اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و دیگران دنبال آن هستند، شناسایی هرگونه مبادلات مالی ایران با کسانی است که از طرف آنها تحریم شده‌اند، مانند حزب الله لبنان.

ترقی در خصوص کانال مالی اروپا (SPV) با ایران و مشروط شدن آن مسیر به پذیرش و تصویب CFT از سوی جمهوری اسلامی اظهار داشت: اروپا هم نشان داده است قصد دارد همان سیاست‌های آمریکا را از راه دیگری اعمال کند. ما بین آمریکا و اروپا تفاوت مهمی نمی‌بینیم، اروپایی‌ها متوجه شدند در قالب برجام نمی‌توانند بر روابط مالی ایران تسلط داشته باشند لذا راه جدیدی تعریف کرده‌اند.

 وی اضافه می‌کند: اروپایی‌ها می‌گویند ما با شما در قضیه کانال مالی کنار می‌آییم و پایبندی به برجام را ادامه می‌دهیم ولی بانک‌های ما جز مسیر سازمان FATF مسیر دیگری را برای ارتباط با ایران نمی‌پذیرند؛ این نشان می‌دهد اروپا نیز همان رویه آمریکا را با فاصله بیشتر و از مسیری دیگر طی می‌کند، به نظر می‌رسد اینها می‌خواهند اهدافشان را از طرق مختلف بر ایران تحمیل کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی