تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مدیرکل استاندارد استان تهران تاکید کرد

عرضه کالاهای غیراستاندارد در فروشگاه‌های اینترنتی ممنوع!

محمدحسین طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران از فروشگاه‌های اینترنتی خواست که از عرضه کالا‌های مشمول استاندارد اجباری که مجوز استاندارد ندارند، خودداری کنند.

کد خبر: ۱۶۲۷۶۱
۱۱:۲۱ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

عرضه کالاهای غیراستاندارد در فروشگاه‌های اینترنتی ممنوع است

دیدارنیوز: مدیرکل استاندارد استان تهران به فروشگاه‌های اینترنتی تاکید کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کننده، از عرضه کالا‌های مشمول استاندارد اجباری که مجوز استاندارد ندارند، خودداری کنند.

محمدحسین طاهری، با اشاره به ماده ۱۵ قانون و تقویت و توسعه نظام استاندارد، تشریح کرد: بر این اساس هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌ها و خدماتی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالا‌ها و خدمات بدون نشان استاندارد و یا تایید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی و اقبال عمومی به خرید غیر حضوری، نظارت‌های بازرسان استاندارد نیز گسترش یافته و این مهم طی مکاتباتی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام شده است.

طاهری افزود: این فروشگاه‌ها به منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و اطمینان از کیفیت و اصالت کالا‌های عرضه‌شده در سامانه‌ها و فروشگاه‌های مجازی، می‌باید از عرضه کالا‌های غیراستاندارد خودداری کنند.

وی تاکید کرد: فهرست کالا‌های مشمول استاندارد اجباری در درگاه سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی https://isom.inso.gov.ir/nst و اطلاعات واحد‌های تولیدی تحت پوشش این سازمان به نشانی https://isom.inso.gov.ir/mans در دسترس عموم است.

این مقام مسئول در پایان ضمن توصیه به شهروندان نسبت به خودداری از خرید کالا‌های غیراستاندارد به بهانه قیمت مقرون به صرفه آن، خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطمینان از اصالت نشان استاندارد درج‌شده بر روی محصول، کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و یا موارد شکایتی خود را با تلفن ۱۵۱۷ به کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی