تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست پاسخ داد

دریاچه ارومیه چقدر آب دارد؟

علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر دریاچه ارومیه ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب دارد.

کد خبر: ۱۶۲۲۷۰
۱۴:۰۶ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

دریاچه ارومیه چقدر آب دارد؟

دیدارنیوز: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مسایل منابع طبیعی و محیط زیست لاینفک هستند بنابراین امیدواریم سازمان‌های این دو حوزه ادغام شوند.

علی سلاجقه امروز در نشست ارزیابی عملکرد و پاسخگویی بر خط در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اظهار کرد: ادغام سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی باعث رفع موازی کاری می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی مسایل محیط زیستی سال‌ها بود که تبدیل به استخوان لای زخم شده‌اند، گفت: ۴۱۱ ابر پروژه در حوزه محیط زیست باقی مانده بود و به دستور رییس جمهوری، سازمان محیط زیست وارد کار شده است. این پروژه‌ها در حال غربالگری است و به‌تدریج تعیین تکلیف می‌شوند.

وی ادامه داد: پروژه‌های میانکاله و خلیج گرگان تعیین تکلیف شد و با اقدامات انجام شده طی چهار هفته ۳۰۰۰ هکتار به وسعت خلیج گرگان افزوده شد.

سلاجقه اضافه کرد: بازار پرندگان مازندران تعطیل شد و اتفاقات خوبی در استان فارس همچنین شهرک امیرالمومنین و پردیس استان تهران در حوزه رفع مشکلات زیست‌محیطی رخ داد.

وی با اشاره به روستا‌های واقع در مناطق حفاظت‌شده اظهار کرد: ۲۵۰۰ روستا در مناطق حفاظت شده قرار داشتند و با مشکلاتی مواجه بودند. برای رفع مشکلات آن‌ها با بنیاد مسکن نشستی را برگزار کردیم و براساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین شورای عالی محیط زیست مشکلات ۵۰ روستا حل شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت تالاب‌ها اظهار کرد: پیش از بارش‌های اخیر تمهیداتی را برای بررسی وضعیت زیست محیطی تالاب‌ها اندیشیدیم و در جهت پرداخت شدن حقآبه تالاب‌ها تلاش‌هایی صورت گرفت. ۱۱ تالاب اقماری دریاچه ارومیه پیش از بارش‌ها وضعیت بهتری پیدا کردند.

سلاجقه ضمن تشکر از وزارت نیرو برای رهاسازی حقآبه دریاچه ارومیه از برخی سد‌ها ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری حقآبه این دریاچه از سایر سد‌های آن منطقه رهاسازی شود. در حال حاضر دریاچه ارومیه ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب دارد.

وی در ادامه درباره تامین تجهیزات محیط‌بانان اظهار کرد: برای نخستین‌بار ۱۰۰ دستگاه خودروی باکیفیت در اختیار پاسگاه‌های محیط‌بانی قرار گرفته است.

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سامانه‌های محیط زیست جامع‌ترین سامانه‌های کشور هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جذب نیرو به سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۰۰۰ نیرو به این سازمان اضافه خواهند شد.

سلاجقه درباره تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در زمینه مقابله با طوفان‌های ماسه‌ای و گردوغبار در مجمع جهانی محیط زیست تصریح کرد: به این مجمع ۲۴ قطعنامه ارسال شده بود که چهار قطعنامه رد شد، اما قطعنامه پیشنهادی ایران پذیرفته شد از صفر تا ۱۰۰ این قطعنامه در دولت سیزدهم انجام شد و برای نخستین بار بود که قطعنامه‌ای در این زمینه از سوی ایران به تصویب رسید. در حال حاضر نیز فرآیند‌های اجرایی آن در سازمان‌های بین‌المللی پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: دولت سیزدهم به مجموعه محیط زیست توجه ویژه‌ای دارد و محیط‌بان در موقعیت خوبی قرار گرفته است، به گونه‌ای که در حال حاضر شیب مهاجرت از سمت کارشناس به محیط‌بان است و این روند نسبت به سال‌های قبل برعکس شده است.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا در اولین فرصت تمام مناطق محیط زیستی به صورت برخط پایش شود. از سوی دیگر با وجود آنکه در بدترین شرایط اقلیمی، سیاسی و اجتماعی قرار داشتیم، اما دستاورد‌های حوزه محیط زیست قابل قیاس با دوره‌های قبل نیست. البته ما اصلا راضی نیستیم.

سلاجقه تاکید کرد: شرایط محیط زیست مانند ۴۰ – ۵۰ سال قبل نیست بنابراین باید برای حفاظت از آن از فناوری‌های روز استفاده کنیم. خوشبختانه ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بسیار عالی هستند و در تلاش برای بهره بردن از آن‌ها هستیم. علاوه بر آن تلاش می‌کنیم براساس آموزه‌های دینی و دانش بومی در جهت کلیدواژه‌سازی برای جهان و تولید علم و فرهنگ عمل کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی