تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
احزاب اصلاح‌طلب، اگر می‌خواهند لیست حمایتی دهند، ابتدا باید از جبهه اصلاحات خارج شوند

جواد امام: مسببین وضعیت فعلی، منافع ملی را زیر سوال بردند

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران با بیان اینکه مسببین وضعیت فعلی، منافع ملی را زیر سوال بردند، گفت: وقتی انتخابات واقعی نباشد و رقابتی وجود نداشته باشد و در واقع فقط یک جریان در انتخابات شرکت کند، چه انتظاری داریم که مردم، از مسیر انتخابات به آنچه را که می‌خواهند برسند؟

کد خبر: ۱۶۱۷۴۶
۰۸:۲۲ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

امام

دیدارنیوز: جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، گفت: منافع ملی را آن‌هایی زیر سوال بردند، که این شرایط را فراهم آوردند، نه جبهه اصلاحات. مگر می‌شود که ۳۰ حزب در کشور، امکان معرفی کاندیدا نداشته باشند؟

امام ضمن اشاره به عدم وجود امکان برای جبهه اصلاحات در ارائه لیست برای تهران، ادامه داد: در شهرستان‌ها، براساس مصوبهٔ جبهه و راهبرد انتخاباتی جبهه، اگر کاندیدای اصلاح‌طلب واقعی وجود داشته باشد، جبهه‌های استانی با تصویب دو سوم آرا، می‌توانند اقدام به ارائه لیست حمایتی کنند.

سخنگوی جبهۀ اصلاحات تصریح کرد‌: این مصوبۀ شورا است که احزاب عضو جبهه، مجاز به ارائه لیست حمایتی و یا نیابتی نباشند.

امام، در توضیح این مسأله، بیان کرد: احزاب اصلاح‌طلب، اگر می‌خواهند لیست حمایتی دهند، ابتدا باید از جبهه اصلاحات خارج شوند.

وی در بیان رویکرد رئیس‌جمهور دولت‌های هفتم و هشتم نسبت به شرکت یا عدم شرکت در انتخابات، گفت: آقای خاتمی، در دیدار با مجمع ایثارگران، ضمن تأیید راهبرد مصوبه انتخاباتی جبهه اصلاحات، به صراحت اعلام کردند که انتخابات، در جای خودش نیست. خاتمی در بهمن ماه سال گذشته، بیانیه‌ای ۱۵ بندی را اعلام کرد، مبنی بر اینکه اگر ما واقعاً می‌خواهیم مردم به صحنه برگردند و این حکومت، براساس قانون اساسی، که میثاق این مردم است رقم بخورد، باید فصل سوم قانون اساسی که حقوق مردم است و ما امروز شاهد تعطیل شدن آن هستیم، اجرا شود.

سخنگوی جبهۀ اصلاحات ادامه داد: باید تلاش کنیم که در درجه اول، لوازم یک انتخابات واقعی فراهم شود. می‌خواهیم که مردم با صندوق قهر نکنند. وقتی انتخابات واقعی نباشد و رقابتی وجود نداشته باشد و در واقع فقط یک جریان در انتخابات شرکت کند، چه انتظاری داریم که مردم، از مسیر انتخابات به آنچه را که می‌خواهند برسند؟

جواد امام در پایان، ضمن اشاره به بیانیه ۱۱۰ امضایی جمعی از اصلاح‌طلبان، بیان کرد: دوستانی که بیانیه روزنه را دادند، یک تحلیلی را داشتند و براساس آن تحلیل، این بیانیه را صادر کردند. این بیانیه، هیچ ارتباطی با جبهه اصلاحات ندارد و این اشخاص، در تلاش هستند تا روزنه‌ای گشوده شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی