تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
افاضات اضافه

خوشبختانه می‌توانیم به هر محسن و محمدباقری که دلمان خواست رای بدهیم

در هفته‌ای که گذشت نظرات جالب برخی خواص‌الدوله درباره انتخابات مورد توجه عوام‌الملک قرار گرفت که می‌توانید در این مطلب بخوانید.

کد خبر: ۱۶۱۷۴۳
۱۵:۰۳ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲

خوشبختانه می‌توانیم به هر محسن و محمدباقری که دلمان خواست رای بدهیم

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲

علی، سخنگوی خواص‌الدوله اعلام کرد که خواص‌الدوله توانسته اند اعتماد عوام را جلب کنند و رشد اقتصادی در بهار و تابستان به بالای ۷ درصد رسیده است. اصلا نیازی به این توضیحات نبود. در عصر ابراهیم نیازی به این نگرانی‌ها نیست. عوام کلا به خواص، مخصوصا خواص‌الدوله‌ها اعتماد دارند و رشد اقتصادی هم کاملا مشخص است. بزرگوار شیرازی از جوانان خواست که اقوام و خویشان را کول کرده و به محل رای‌گیری ببرند. ظاهرا قرار است جایی رای‌گیری انجام بدهند و بزرگوار شیرازی نگران آن دسته از عوامی‌ست که حال ندارند تا محل رای‌گیری بروند. پیشنهادش خیلی عملی و خوب نیست. چون حال نداشتن معمولا خانوادگی اتفاق می‌افتد. بهتر بود پیشنهاد می‌داد کسانی که حال ندارند اعلام کنند تا به جایشان رای داده شود. عبدالنبی، بزرگوار اهوازی گفت که دکتر ابراهیم شب و روز در حال خدمت‌رسانی به عوام است اگر چه مشکلاتی وجود دارد و به عنوان مثال قیمت برخی اجناس در بازار بالا و پایین می‌رود. قطعا راست می‌گوید. اصلا اینکه قیمت برخی اجناس در بازار بالا و پایین برود تقصیر دکتر ابراهیم نیست. چون دکتر ابراهیم شب و روز در حال خدمت رسانی به عوام است و طبیعتا نمی‌تواند مراقب بالا و پایین رفتن قیمت برخی اجناس هم باشد.

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

صبح در مسیر دفتر تابلو‌های تبلیغاتی که علیرضا درباره رای دادن در شهر نصب کرده را دیدم. روی یکی از تابلو‌ها رای ندادن را مساوی با رای دادن به وضع موجود دانسته بود. فکر کنم اشتباه تایپی داشت. چون وضع موجود خیلی هم خوب است. اصلا سال‌ها تلاش شده که به وضع موجود در عصر ابراهیم برسیم. اگر قرار باشد رای ندادن مساوی رای دادن به وضع موجود باشد که خیلی خوب است. دیگر لازم نیست جوانان، اقوام و خویشان خود را کول کنند و برای رای دادن ببرند. حسن که قرار شده رقیب دکتر ابراهیم برای ورود به جمع خاص‌ترین خواص باشد گفته که برای رای گرفتن نیامده و فقط می‌خواهد انتخابات را پرشور کند. کار خوبی کرده و باید مورد تقدیر قرار گیرد. البته رقابت دکتر ابراهیم با دکتر ابراهیم هم پرشور بود، اما حالا که حسن هم اضافه شده باعث می‌شود پیروزی دکتر ابراهیم شیرین‌تر به نظر بیاید. بخش‌هایی از یکی از برنامه‌های تلویزیون بودجه‌بگیر به دستم رسید. یکی از کارشناسان خاص درباره حجاب صحبت می‌کرد و گفت از آن شنبه‌ای که آقای سردار گفت با بی‌حجابی برخورد می‌کند تعداد نسوان بی‌حجاب نصف شد و الان فقط ۸ درصد از نسوان حجاب ندارند که اگر قانون حجاب تصویب شود همین تعداد هم نصف می‌شود. نشان می‌دهد که واقعا آقای سردار و خواص درباره حجاب قوی و خوب برخورد کرده‌اند و کارهایشان اثربخش بوده است. آن ۸ درصد هم که اولا عددی نیستند و ثانیا اگر باز هم مطابق میل خودشان آنطور که خواص می‌خواهند لباس نپوشند می‌شود نصفشان کرد. کافی‌ست یک روز شنبه‌ای را برای این کار تعیین کنند. آقای سردار خودش در این زمینه‌ها متخصص است. گزارش مخاطبان برنامه‌های تلویزیون بودجه‌بگیر را خواندم. درصد مخاطبان برنامه‌های مختلف تقریبا مساوی با درصد نسوان بی‌حجاب است. تازه متوجه شدم چرا کارشناسان خاص برای حرف زدن با عوام به تلویزیون بودجه‌بگیر می‌روند. مهم این است که برای ۸ درصد از عوام صحبت کنند.

یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر درباره عواقب ادامه حکومت پهلوی را خواندم. نوشته بود اگر پهلوی ادامه پیدا می‌کرد وضعیتمان در خوشبینانه‌ترین حالت مثل وضعیت امروز عربستان بود که گاو شیرده آمریکا شده است. فکر می‌کردم بعد از آن همه تلاش دکتر ابراهیم و حسین برای نصیحت کردن عربستان مساله گاو شیرده بودنشان حل شده است. ناراحت شدم که فهمیدم هنوز هم گاو هستند و هم به آمریکا شیر می‌دهند. خوب شد پهلوی ادامه پیدا نکرد. واقعا اگر عربستانی‌ها هم متنبه نشده‌اند باید فکری بکنیم که بشود مثل دوران حسن نصیحتشان کنیم. محسن گفته عوام به هر کسی که می‌خواهند رای بدهند، ولی به صحنه بیایند. نشان‌دهنده میزان آزادی عوام برای رای دادن است. در هیچ جای دنیا چنین امکانی به عوام نمی‌دهند. غربی‌ها از دیدن همین چیز‌ها عصبانی می‌شوند. مهم این است که خوشبختانه در اکثر مواقع قبل از اینکه عوام به صحنه بیایند خود محسن روی صحنه است و می‌شود به خودش رای داد. حتی اگر خود محسن هم به صحنه نرسیده باشد می‌شود اسمش را روی برگه نوشت تا در صحنه بعدی به حسابش بگذارند. محمدباقر هم همینطور است. خوشبختانه ما عوام همیشه می‌توانیم به هر محسن و محمدباقری که دلمان خواست رای بدهیم.

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

سلمان، که از خواص مسوول در رسیدگی به امور نخبگان است گفت که قرار شده نظمیه‌ها در محل رسیدگی به امور نخبگان مستقر شوند تا اطلاعات ورود و خروجشان از کشور را به صورت آنلاین و در کمتر از یک ساعت در اختیار خواص قرار بدهند. اقدام بزرگ و موثری‌ست و می‌تواند باعث شود خواص خیلی راحت و مفید بتوانند نخبگان را قانع کنند که نباید جایی بروند و اگر هم آمدند همین جا بمانند. قطعا باعث می‌شود نخبگان از اقامتشان در کشور لذت بیشتری ببرند و عاقبتشان مثل عاقبت عربستان نشود. اخباری درباره شناسایی و بازگرداندن اموال بابک جان از خواص اقتصادی دوران محمود منتشر شد. غلامحسین رییس خواص‌الرعایا هم اعلام کرد اموالی که بابک معرفی کرده بیشتر از میزان بدهی اوست. واقعا باید تشکر کرد و خوشحال بود. حسن و خواص‌الدوله‌اش باعث شدند یکی از خواص اقتصادی ده سال بی‌دلیل از کار کردن باز بماند. خوب است که الان آزاد می‌شود و اموالش هم بیش از بدهی‌هایش است و آب باریکه‌ای برای زندگی‌اش خواهد داشت.

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲

امروز فکر می‌کردم اگر پهلوی ادامه پیدا کرده بود به پاکبان‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت می‌گفتند سپور یا رفتگر!

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

در اخبار آمد که استفاده از فیلترشکن غیرقانونی شده است. نمی‌دانم چرا خبرگزاری‌ها اخیرا بی‌دقت شده‌اند. فرقی هم ندارد که بودجه‌بگیر باشند یا نه. این خبر مال سال ۸۸ یا ۸۹ است. معلوم نیست چرا دوباره منتشرش کرده‌اند. مثل این است که الان دوباره بنویسند استفاده از ویدئو یا ماهواره غیرقانونی‌ست. اصلا هر چیزی که باعث شود عوام احساس کنند دارد خوششان می‌آید غیرقانونی‌ست. تازگی هم ندارد. خبرگزاری‌ها باید در انتشار اخبارشان دقت کنند. وقتی اینطوری خبر قدیمی را منتشر می‌کنند ممکن است خواصی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند هم به اشتباه بیفتند و فیلترشکن‌هایشان را خاموش کنند. آن وقت مثلا دکتر ابراهیم چطوری به زبان چینی سال نوی چینی را در توییتر به رییس خواص‌الدوله چین تبریک بگوید. مصاحبه اشکان مسوول پژوهش کردن برای مالیات گرفتن خواص‌الدوله امور باج و خراج گرفتن از عوام را دیدم. راجع به کارت به کارت کردن پول صحبت می‌کرد. ظاهرا عوامی که کارت به کارت می‌کنند در حال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند و باید به کار زشتشان فکر کنند و آن‌ها هم که کارت به کارت می‌شوند باید بدانند که مالیاتش را خواهند پرداخت. اصولا هم هر وقت هر جایی ضربه خورده است عاملش عوام بوده‌اند. شب خبر مخالفت خواص‌الدوله کانادا با درخواست اقامت دائم اسحاق، پسر محمدباقر را شنیدم. به درک. لیاقتش را ندارند که کسی مثل اسحاق، پسر محمدباقر به شکل دائم در کشورشان باشد و همان خدماتی را که اینجا انجام داده آنجا انجام بدهد. انگار کشور قحطی است. می‌رود یک جای دیگر که به جز این سرا سرایش باشد دائم اقامت می‌کند. سوابق اسحاق نشان می‌دهد که خیلی جا‌ها رفته و می‌تواند برود. اگر تصمیم گرفته بود در کانادا بماند به خاطر این بود که احساس می‌کرد آنجا بیشتر به تخصص و توانایی‌هایش نیاز دارند. اگر کانادایی‌ها خودشان قدرت درک این موضوع را ندارند که واقعا هم به درک و هم به جهنم.

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲

عزت، خواص‌الدوله امور گشت و گذار اعلام کرد که برای اینفلوئنسر‌های خارجی سیم‌کارت بدون فیلتر جور کرده‌اند. خبر خوبی‌ست. مخصوصا که دیروز خبر قدیمی ممنوع بودن استفاده از فیلترشکن را دوباره منتشر کردند و ممکن بود باعث شود اینفلوئنسر‌ها نگران شوند و به ایران نیایند. خیلی خوب است که خواص حواسشان به این نکات هست و نمی‌گذارند تصویر خارجی‌ها از ما خراب شود و فکر کنند این چیز‌هایی که رسانه‌های معاند درباره فیلتر بودن اینترنت در ایران می‌گویند راست است. گزارش بودجه سال بعد بلدیه تهران را دیدم. برای دفتر علیرضا فقط ۲۰۰۰ میلیارد تومان لحاظ کرده‌اند. خیلی کم است. علیرضا چطور با این ۲۰۰۰ میلیارد تومان می‌تواند درباره همه مسائل کشور و جهان فکر کند و نظر بدهد و بین آن‌ها به امور تهران هم رسیدگی کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی