تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

دیدار رئیس‌جمهور تاتارستان روسیه با «رئیسی»

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار با همتای تاتارستانی خود گفت: اجرای موافقتنامه اقتصادی کشور‌های اوراسیا زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و روسیه و تاتارستان است.

کد خبر: ۱۶۱۴۱۶
۲۱:۱۹ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

دیدار رئیس‌جمهور تاتارستان روسیه با «رئیسی»

دیدارنیوز: رئیس جمهور کشورمان در دیدار رئیس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه با اشاره به ظرفیت‌های متقابل ایران و روسیه به ویژه جمهوری تاتارستان برای ارتقای سطح همکاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، علمی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و گردشگری، اجرای موافقتنامه اقتصادی کشور‌های منطقه اوراسیا را زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط فی‌مابین دانست.

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه در دیدار «رستم مینیخانوف» رئیس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه، با اشاره به ظرفیت‌های متقابل ایران و روسیه به ویژه جمهوری تاتارستان برای ارتقای سطح همکاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، علمی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و گردشگری، اجرای موافقتنامه اقتصادی کشور‌های منطقه اوراسیا را زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط فی‌‍مابین دانست.

رئیس جمهور با اشاره به نقش رئیس جمهوری تاتارستان در مدیریت استراتژیک روابط فدراسیون روسیه با جهان اسلام، بر بهره‌گیری از این ظرفیت در همکاری‌های بین‌الادیانی و آموزش‌های دینی در حوزه معرفی اسلام ناب و ارتقای هر چه بیشتر روابط روسیه با جهان اسلام تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی با همه جمهوری‌های ذیل فدراسیون روسیه از جمله تاتارستان آمادگی کامل دارد.

رئیسی روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در کنار نگاه مشترک دو کشور در عرصه‌های دوجانبه‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر زمینه‌های مساعد برای گسترش روابط ایران با روسیه و نیز جمهوری تاتارستان عنوان کرد و اظهار داشت: نفی یکجانبه‌گرایی، حفظ استقلال و ایستادگی مقابل نظام سلطه از جمله رویکرد‌های مشترک ایران و روسیه و بستری مناسب برای نزدیکی روابط دو کشور محسوب می‌شوند.

رئیسی وضعیت فعلی در غزه را نماد و آینه تمام نمای ساختار ناعادلانه فعلی حاکم بر جهان دانست و اظهار داشت: نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در حال وقوع در غزه ضرورت همکاری برای جایگزینی ساختار ناعادلانه فعلی با نظمی عادلانه را بیش از پیش ضروری ساخته است.

«رستم مینیخانوف» رئیس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با سپاسگزاری از توجه ابراهیم رئیسی به تقویت روابط و همکاری‌های منطقه‌ای، با ارائه گزارش مفصلی از برنامه‌های سفر خود به تهران، برگزاری نمایشگاهی از محصولات ایرانی در جمهوری تاتارستان و دیگر جمهوری‌های روسیه را خواستار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی