تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد

روحانیون در مساجد را باز کنند/ به گردشگر خارجی گفتند نجس!/ ساندویچ خوردم، نه چلوکباب

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در سفرها ساندویچ و نوشابه می‌خورد نه چلوکباب، گفت: روحانیون بزرگترین خدمتی که می‌توانند به ما کنند این است که در مساجد را باز کنند. مساله من این است که در مسجد را باز کنند تا مردم از سرویس بهداشتی استفاده کنند و نماز بخوانند. گردشگر خارجی می‌آید و سرویس بهداشتی ندارد.

کد خبر: ۱۶۰۶۷۳
۱۱:۳۴ - ۱۳ دی ۱۴۰۲

روحانیون در مساجد را باز کنند؛ به گردشگر خارجی گفتند نجس!/ ساندویچ خوردم، نه چلوکباب

دیدارنیوز: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگر‌ی رونق بگیرد، اولین تاثیرش بر اشتغال است.

عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره انتقادات به فعالیتش در کشور اظهارکرد: در اردبیل نشست گردشگری داشتیم و مهمان خارجی آمد و ممکن است یک روحانی سرشناس آن‌جا برای مردم بگوید اصلا برای چه وزارت گردشگری آمده و این‌جا را شلوغ کرده است؟ ما اینجا مشکل اشتغال داریم و به جای وزیر گردشگری باید وزیر کار می‌آمد. تصورش این است که شغل در کیف و خورجین مرتضوی است و او از جیبش هزار شغل در می‌آورد. در حالی‌که گردشگر‌ی رونق بگیرد، اولین تاثیرش بر اشتغال است.

وی ادامه داد: گفتند وزیر در اردبیل چلوکباب خورده است در حالی‌که من اصلا چلوکباب نخوردم. در سفرهایم اصلا ناهار نمی‌خورم، چون هر وزیری می‌رود ۵۰ ماشین دنبال‌ش می‌افتند و می‌روند که ناهار بخورند و به مکان‌های خوش آب و هوا بروند. من همه جا آن‌ها را قال گذشته و با ون می‌روم. در ون با یک ساندویچ و نوشابه جلسه می‌گذاریم و چلوکباب نمی‌خوریم.

وزیر گردشگری خاطرنشان کرد: متوجه نیستند گردشگری شغل درست می‌کند. ما باید ابتدا در نگاه مسئولان نسبت به گردشگری تحول ایجاد کنیم. برخی روحانیون را باید توجیه کنیم. روحانیون بزرگترین خدمتی که می‌توانند به ما کنند این است که در مساجد را باز کنند. ۸۷۰ مسجد و ۴۸۰ بقاع متبرکه در مسیر گردشگری داریم. مساله من این است که در مسجد را باز کنند تا مردم از سرویس بهداشتی استفاده کنند و نماز بخوانند.

وی افزود: ما به تحول فکری در زمینه گردشگری نیاز داریم. گردشگر خارجی می‌آید و سرویس بهداشتی ندارد. وقتی وارد مسجد شده اند، خادم مسجد آن‌ها را هل داده و از مسجد بیرون کرده و به آن‌ها گفته شما نجس هستید. گردشکر نجس نیست و عین پاکی و طهارت برای جمهوری اسلامی است. هنوز کار داریم برای رفع موانع گردشگری. کار‌های زیادی شده است تا گردشگری در کشور تکان بخورد و پایدار بماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی