تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
گفت‌وگوی دیدار در برنامه اصل ۲۷ با صادق کوشکی، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی (قسمت دوم)

کوشکی: یک اتفاق عادی به آشوب ۴ ماهه تبدیل شد/ خبرهای برخورد خشن گشت ارشاد، فیک بود/ حجاب، هیچ‌وقت اولویت نیروی انتظامی نبوده

دکتر محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی در بخش دوم گفت‌وگو با دیدارنیوز، تاکید داشت که اولویت هیچ کدام از دولت‌مردان و مسئولان نیروی انتظامی، موضوع حجاب نیست!

کد خبر: ۱۶۰۳۲۲
۱۲:۰۴ - ۰۵ دی ۱۴۰۲

صادق کوشکی: یک اتفاق عادی به آشوب چهار ماهه تبدیل شد/ خبر برخورد خشونت‌آمیز گشت ارشاد با جامعه فیک بود/ مدیران نیروی انتظامی هیچ وقت اولویت‌شان حجاب نبود

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: در بخش اول گفت‌وگو با دکتر محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی، دیدید و خواندید که او بازنده اتفاق‌های سال گذشته را مردم ایران دانست و اذعان کرد که مقصر اصلی آن جنگ داخلی و خیابانی رسانه‌های بیگانه بودند.

کوشکی در بخش دوم این گفت‌و‌گو، ابتدا درباره حضور گشت ارشاد در شهر تهران صحبت کرده و نخست روی این موضوع تاکید دارد که هیچ یک از دولتمردان و مسئولان نیروی انتظامی، اولویت‌شان حجاب نبوده و می‌گوید: اگر قرار بود نیروهای گشت ارشاد در میدان‌های اصلی شهر باشند باید ۳۰۰ ماشین در دو شیفت این کار را انجام می‌دادند، اما تنها ۱۸ ماشین گشت ارشاد وجود داشت.

این گفت‌وگو را می‌توانید اینجا، کانال یوتیوب و آپارات ببینید


او درباره فیلم‌هایی که درباره برخورد گشت ارشاد با مردم در سال ۱۴۰۱ منتشر شد هم می‌گوید: هیچ کدام از فیلم‌های منتشر شده درباره برخورد خشونت آمیز گشت ارشاد با مردم، صحت نداشت و تنها، فیلمی که مادری که جلوی ماشین گشت ارشاد را گرفته بود و می‌گفت فرزندش مریض است صحت داشت.

به گفته کوشکی، بخش زیادی از این فیلم‌ها یا اصلا ربطی به گشت ارشاد نداشت یا مربوط به سال‌های قبل بود که رسانه‌های بیگانه از ضعف رسانه‌های داخلی به نفع خود بهره‌برداری کردند، البته ضعف در اطلاع‌رسانی در سیستم خود نیروی انتظامی هم بود که نمی‌توانست بگوید که گشت ارشاد ندارد و این‌ها یک حرکت نمادین ضعیف است.

به بیان این استاد دانشگاه، در سامانه‌ای که شکایت‌های مردمی ثبت می‌شود، کمترین میزان مربوط به شکایت از گشت ارشاد بوده و این یعنی همه خبر‌های منتشر شده درباره برخورد گشت ارشاد با جامعه، فیک بود.

این تحلیلگر سیاسی ماجرای مرگ مهسا امینی را اینطور تعریف می‌کند: «یک خانمی به محل آموزش عمومی نیروی انتظامی منتقل می‌شود و همان جا فوت می‌کند و خبر این اتفاق تا دورترین کشور‌های دنیا مخابره شده و عکس او را با نگارش اشتباه به دست می‌گیرند، زیرا حتی اسم او را هم بلد نبودند بعد این نام با همان سرعتی که پررنگ شد، از بین رفت.»

کوشکی می‌گوید: دشمنان ما هنرمند بودند و رسانه‌های ما ضعیف، نتیجه این می‌شود که اتفاق عادی به یک آشوب چهار ماهه تبدیل می‌شود البته از سال ۱۴۰۰ تا ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ برای گشت ارشاد زمینه سازی شد.

صادق کوشکی: یک اتفاق عادی به آشوب چهار ماهه تبدیل شد/ خبر برخورد خشونت‌آمیز گشت ارشاد با جامعه فیک بود/ مدیران نیروی انتظامی هیچ وقت اولویت‌شان حجاب نبود

 

او ادامه می‌دهد: اگر فضای مجازی ولنگار ما را در اینستاگرام و توییتر دنبال کنید متوجه می‌شوید که زمینه سازی پر قدرتی از سال ۱۴۰۰ برای گشت ارشاد رقم خورد، در حالیکه اگر به مصاحبه‌های مسئولان نیروی انتظامی در همان سال دقت کنید آن‌ها هیچ وقت نگفتند اولویت‌شان حجاب است.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه هیچ کس این جوسازی را پیگیری نکرد تا ببیند علت آن چیست و نکته مهمتر اینکه در نزد دولت مردان حجاب اولویت هزارم هم نبود و این اولویت نبودن به یک جنگ داخلی تبدیل شد که بازنده آن ایران بود.

کوشکی می‌افزاید: آیا "من و تو" و "بی بی سی" دلسوز ملت ما بودند که ۲۴ ساعته داشتند روی کشته شدن افراد و اتفاق‌ها کار می‌کردند؟ همان ۱۴۰۱، ۲۰ تا ۳۰ نفر در زندان‌ها مردند چرا این‌ها خبری نشد؟ یک جنجالی به پا شد که گویا پیش از این کسی فوت نشده بود.

این استاد دانشگاه معتقد است حتی اگر این فرد (مهسا امینی) هم نمرده بود بهانه سازی برای جنجال به پا کردن سخت نبود.

او با انتقاد از هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد، روحانی و رئیسی به دلیل کوتاهی در فرهنگ‌سازی مناسب در کشور، می‌گوید: هیچ وقت دغدغه این روسای جمهور غذا دادن به ذهن ایرانی نبوده است و فکر نکردند که نوجوانان و جوانان باید چه شبکه‌ای را نگاه کنند چه چیز‌هایی را ببینند یا بشوند و چگونه با آداب و سنن ایرانی آشنا شوند.

این تحلیلگر سیاسی می‌افزاید: روسای جمهور همان قدر که ادعا می‌کنند به فکر معیشت و اقتصاد مردم هستند باید به تامین غذای فکری آن‌ها هم باشند. اگر حاکمیت غذای سالم و خوشمزه فرهنگی ارائه دهد مردم آن را می‌پذیرند.

کوشکی در ادامه این گفت‌وگو با نقد وضعیت فضای مجازی در کشور، می‌گوید: فضای مجازی در کشور‌های دیگر قانون دارد، ولی ما نداریم اگر قانون داشته باشد همه ملزم هستند به قانون احترام بگذارند حتی رئیس جمهور.

او نقد جدی به رفتار و صحبت‌های هنرمندان دارد و می‌گوید: هنرمندی که با افتخار از سومین طلاق و ازدواج چهارمش صحبت می‌کند، نمی‌تواند الگوی مناسبی برای جامعه باشد، زیرا هنرمندان از مجری گرفته تا بازیگر تا خواننده و آهنگساز باید مربی جامعه باشند.

کوشکی می‌گوید: من یادداشت‌های زیادی در طی سال‌های گذشته با نقد و توصیه به صدا و سیما نوشتم و گفتم مردم حق دارند بگویند که شما که با با بیت المال، خودتان را اداره می‌کنید و با پخش آگهی زمان و هزینه‌های ما را مصرف می‌کنید باید خوراک خوب ارائه دهید.

تیتر‌های دیگر این گفت‌وگو:
ـ تنها ۱۸ ماشین گشت ارشاد در تهران وجود داشت
ـ فیلم‌های منتشر شده از برخورد‌های گشت ارشاد اصلا مربوط به گشت ارشاد نبود
ـ هنرمندان نمی‌توانند الگوی مناسبی برای جامعه باشند
ـ صدا و سیما با پول بیت المال اداره می‌شود، اما یک خوراک فرهنگی مناسب برای مردم ندارد
ـ هیچ کدام از رئیس جمهور‌های پیشین به تامین غذای فرهنگی برای مردم فکر نکرد
ـ فضای مجازی باید قانونمند شود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی