تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

جدال یحیی و سیروس در اهواز!

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس این هفته‌ها به شدت تحت فشار است و انتظار می‌رود در اهواز، برابر استقلال خوزستان قعرنشین پیروز شود، اما یک سد به نام سیروس پورموسوی پیش روی او قرار دارد؛ مربی‌ای که تجربه قهرمانی در لیگ برتر را دارد.

کد خبر: ۱۶۰۰۴۴
۱۳:۰۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲

جدال یحیی و سیروس در اهواز!

دیدارنیوز: پرسپولیس پس از تساوی در دربی به مصاف قعرنشین لیگ می‌رود.

پرسپولیس پس از آنکه امتیاز‌های حساسی از دست داد و از دو مدعی دیگر قهرمانی در جدول پایین‌تر قرار گرفت، در هفته‌های پایانی نیم‌فصل با حریفان ساده‌تری روبرو می‌شود که یکی از این تیم‌ها استقلال خوزستان است.

پرسپولیس در هفته سیزدهم میهمان استقلال خوزستان است که این مسابقه روز سه‌شنبه ۲۸ آذر از ساعت ۱۵ در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود.

۱. پرسپولیس با ۲۱ امتیاز و یک بازی معوقه در رده پنجم جدول قرار دارد. این تیم با در صورت کسب پیروزی می‌تواند تا رتبه سوم جدول صعود کند، اما در صورت از دست دادن امتیاز امکان دارد به جایگاه ششم سقوط کند.

۲. استقلال خوزستان با ۴ امتیاز از ۱۲ بازی قعرنشین مطلق لیگ است و با هر نتیجه‌ای جایگاه این تیم تغییر نخواهد کرد. در تاریخ لیگ برتر تنها یک تیم تا این مقطع از فصل امتیازی کمتر از استقلال خوزستان داشته است.

۳. پرسپولیس در ۶ بازی اخیر در لیگ به ۳ تساوی، ۲ پیروزی و یک شکست دست یافته است. این تیم در ۸ بازی گذشته در تمام رقابت‌ها تنها یک برد کسب کرده است. استقلال خوزستان در ۶ هفته گذشته ۳ تساوی و ۳ باخت نصیبش شده است. این تیم، تنها تیم بدون برد و کلین‌شیت این فصل از لیگ است.

۴. در این بازی مالکیت بالای توپ برای پرسپولیس پیش‌بینی می‌شود. بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه فوتبال مالکانه است و در مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس رتبه نخست را دارد و استقلال خوزستان در این موارد یکی از دو تیم ضعیف لیگ است. پرسپولیس در دریبل موفق بهترین تیم لیگ است و در شوت و شوت در چارچوب در رده سوم قرار دارد. پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد.

۵. نام استقلال خوزستان و پرسپولیس در کنار هم یادآور رقابت تاریخی دو تیم در لیگ پانزدهم است که به قهرمانی استقلال خوزستان منجر شد. استقلال خوزستان تنها یک‌بار در آن فصل بر پرسپولیس غلبه کرد و به جز آن پرسپولیس ۷ بار برنده شده و ۴ مرتبه هم تقابل دو تیم برنده نداشته است.

۶. سیروس پورموسوی، سرمربی استقلال خوزستان در دوران مربیگری در لیگ برتر، موفق به پیروزی برابر پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی نشده است و ۴ بار به پرسپولیس باخته و یک مرتبه مقابل گل‌محمدی مغلوب شده است.

۷. مهدی طارمی با ۴ گل بهترین گلزن تقابل دو تیم است و در بین بازیکنان فعلی دو تیم تنها امید عالیشاه و رحیم زهیوی سابقه گلزنی در این بازی را دارند. امید عالیشاه و علی علیپور در ۹ بازی از ۱۲ تقابل دو تیم بازی کردند و عالیشاه در صورت بازی در این مسابقه به تنهایی رکورددار حضور در مصاف دو تیم خواهد بود.

۸. مرتضی پورعلی گنجی با نمره متریکا ۷.۳۱ بهترین بازیکن پرسپولیس در این فصل است. شهاب زاهدی با ۴ گل بهترین گلزن این تیم است. جواد آقایی‌پور با نمره متریکا ۷.۰۲ بهترین بازیکن این تیم است. استقلال خوزستان تنها تیم لیگ است که هیچ بازیکنی برای این تیم بیشتر از یک گل نزده و ۶ گلزن مختلف دارد.

۹. دو تیم در حال حاضر بازیکن مشترکی ندارند، ولی در پرسپولیس، سروش رفیعی قبلاً شاگرد پورموسوی بوده و فرزین گروسیان هم سابقه همکاری با گل‌محمدی را دارد.

۱۰. پرسپولیس همچنان مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی و وحید امیری را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد. در ترکیب استقلال خوزستان هم فرزین گروسیان و حسن شوشتری غایب هستند.

۱۱. امیر عرب‌براقی که با ۵ قضاوت در این فصل رکورددار است، تقابل دو تیم را سوت خواهد زد. ۹۰ درصد کاربران سایت فوتبال ۳۶۰ پیروزی پرسپولیس را پیش‌بینی کرده‌اند، ۸ درصد نتیجه مساوی را حدس زده‌اند و به نظر ۲ درست کاربران استقلال خوزستان برنده این بازی خواهد بود. پرتکرارترین نتیجه برای این بازی پیروزی ۲ بر صفر پرسپولیس است که ۴۲ درصد آن را پیش‌بینی کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی