تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

«عمو نوروز» در راه هند

نمایش نوروز به نویسندگی و کارگردانی محمد برومند در بیستمین جشنواره بین‌المللی رایان اجرا می‌شود؛ نمایش، نگاهی نو به افسانه کهن عمو نوروز و ننه سرما دارد که دلداگی آن‌ها باعث جوانی‌شان می‌شود.

کد خبر: ۱۵۹۷۳۵
۱۸:۰۷ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲

نمایش «عمو نوروز» در راه هند

دیدارنیوز: نمایش نوروز به نویسندگی و کارگردانی محمد برومند در بیستمین جشنواره بین‌المللی رایان اجرا می‌شود.

نمایش «نوروز» نوشته و کار محمد برومند برای حضور در بیستمین جشنواره بین المللی رایان راهی دهلی می‌شود. بیستمین جشنواره بین المللی رایان هند از ۲۲ تا ۲۶ آذرماه در دهلی نو با حضور بیست کشور برگزار می‌شود.

نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ساله از کشور‌های آلمان، لاتویا، لتونیا، نروژ، دانمارک، استونی، ایتالیا، پاراگوئه، کانادا، هند، زامبیا، اسلوانی، سریلانکا، تایلند، ایران، مالزی، هلند، بنگلادش، نپال، جمهوری چک در این جشنواره به اجرای آثار پرفورمنس، تئاتر موزیکال، تئاتر عروسکی، رقص‌های فولکلور می‌پردازند. از ایران گروه تئاتر سیمرغ با نمایش «نوروز» به معرفی آئین‌های نوروزی می‌پردازد.

نمایش، نگاهی نو به افسانه کهن عمو نوروز و ننه سرما دارد که دلداگی آن‌ها باعث جوانی‌شان می‌شود. در این نمایش شخصیت‌ها عمو نوروز، ننه سرما، حاجی فیروز و آئین‌های استقبال از نوروز در شمال و جنوب ایران معرفی می‌شوند. نمایش نوروز به زبان انگلیسی اجرا خواهد شد.

پرنیان باباپور، آرنیکا برومند، مهرسا جاودانی ایراندوست، یکتا جلال زاده فیروز آبادی، پروین خردمند، هستی رحیمی فر، زهرا عبدالامیر ابراهیم، مهسا قدمیاری، هستی قربانی، کیانا قلمبر، صبا کیانمنش، هستی محمود ثانی بازیگران نمایش و بهاره صاحبی و سهیلا قیدی صدا پیشگان نوروز هستند. آهنگساز: مهدی کیانمنش، مدیر تولید: محمد جاودانی ایراندوست، دستیارتهیه: مرضیه راشدی، دستیار کارگردان: سارا مروی نیا، مربی آواز: اکرم شایان فر، مربی حرکات موزون: گلبانو گلرنگ و پروانه سرافراز هستند و منیره امیر یوسفی طراح لباس و ساخت اکسسوار را برعهده دارد. ساخت ریش و موی مصنوعی به عهده الاله بیگدلی است. بهاره صاحبی نمایشنامه را ترجمه و ایلیا برومند مدیر روابط بین‌الملل موسسه سیمرغ است.

گروه سیمرغ بیش از این با نمایش‌های: کاکلی، همه دوستان من، آخرین برگ، جنگ و صلح، کی از همه قوی تره، معجزه دوستی، بهار میاد در جشنواره رایان حضور داشته است.

این جشنواره در سال‌های اخیر بخش‌های مختلفی را به بخش اصلی که غیر رقابتی است، افزوده. در بخش اصلی جشنواره گروه‌ها آثاری را که با همراهی کارگردان حرفه‌ای تولید نموده‌اند اجرا می‌نمایند، اما در سال‌های اخیر در راستای شناسایی استعداد‌های نوجوانان و جوانان و حمایت از آن‌ها بخش‌های تئاترخیابانی، عروسک‌سازی، طراحی لباس، آواز، تک نوازی و… به جشنواره اضافه شده است که به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

امسال از ایران محمد برومند، رضا عرفانی و محدثه حدادپور به عنوان داوران بخش تئاتر و عروسکی‌سازی آثار هنرمندان شرکت کننده از بیست کشور را به قضاوت خواهند نشست.

نمایش «نوروز» کار گروه تئاتر سیمرغ به کارگردانی: محمد برومند، روز جمعه ۲۴ آذرماه ساعت ده ونیم صبح در سالن بین‌المللی Ambedkar در شهر دهلی نو در بخش اصلی جشنواره که غیر رقابتی است، به صحنه می‌رود؛ و هنرمندان نوجوان ایرانی در روز‌های شنبه و یکشنبه صبح و عصر در بخش‌های تک‌نوازی، آواز، عروسک‌سازی و نمایش خیابانی با نوجوانان کشور‌های دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی