تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
افاضات اضافه

ریل‌ها راه می‌روند و پول چای هم پرداخت شده است!

در هفته‌ای که گذشت جناب عوام‌الملک متوجه شد که همه عوام تا چند سال آینده می‌توانند چای مجانی بنوشند و پول چای هم نباید بدهند و البته چند ماجرای دیگر...

کد خبر: ۱۵۹۵۱۸
۱۵:۵۱ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲

ریل‌ها راه می‌روند و پول چای هم پرداخت شده است!

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲

احمد، بزرگوار مشهدی از عوام خواست در موضوع حجاب ایستادگی کنند. تا جایی که خبر دارم اتفاقا عوام هم دارند همین کار را می‌کنند. ولی با این حال باید از بزرگوارانی مثل احمد تشکر کرد که هر جمعه به جمعه، وظایف عوام را به ایشان یادآوری می‌کنند. فیلم دکتر ابراهیم در متروی پرند را دیدم. ظاهرا تا قبل از عصر ابراهیم پروژه سالی یک درصد پیشرفت داشته است اما در همین دو سال و نیمی که از عصر ابراهیم گذشته آنقدر پیشرفت کرده که به جای یک خط، دو خط کشیده‌اند و به همین خاطر قطارها هم می‌توانند بروند و هم بیایند. اگر عصر ابراهیم شروع نمی‌شد قطارها فقط می‌رفتند و نمی‌توانستند بیایند.

عصر، خبر اقدام قهرمانانه علی‌اکبر، خواص‌الدوله امور نیرو را در اجلاس تغییر اقلیم در امارات شنیدم. ظاهرا با اینکه خیلی زحمت کشیده و از اینجا تا دبی رفته بوده به محض اطلاع یافتن از حضور اسرائیلی‌ها در  اجلاس از همان جا برمی‌گردد. کار بزرگ و ارزشمندی کرده است و پیام را روشن به جهان رسانده است. البته چند روز قبل گفته بودند دکتر ابراهیم می‌خواسته خودش برود اما چون شنیده اسرائیلی‌ها در جلسه هستند نه خودش می‌رود و نه نماینده‌ای می‌فرستد.‌ احتمالا عمدا از این روش استفاده کردند و ناگهان علی‌اکبر را فرستادند تا با استفاده از اصل غافلگیری ضربه مهلکی به دشمن وارد کنند و موفق هم شدند. حتی خود ما هم غافلگیر شدیم، اسرائیلی‌ها که سهل است.

شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲

آخر شب خبر تعطیلی کودکستان‌ها و مدارس مقطع دبستان در ایالت تهران به جز فیروزکوه و دماوند و بخش رودبار قصران را به خاطر آلودگی هوا شنیدم. احتمالا خواص ایالت تهران به این نتیجه رسیده‌اند عامل آلودگی هوا اطفال حاضر در کودکستان‌ها و دبستان‌ها هستند. خیلی خوب است که با مسائل، ریشه‌ای برخورد می‌شود. امروز هم قاعدتا باید والدین این اطفال، خودشان در محل‌های کارشان حاضر می‌شدند ولی ایشان را در خانه تنها می‌گذاشتند و در را هم به رویشان می‌بستند تا به کارهای زشتشان فکر کنند و باعث آلودگی هوا نشوند. قبل از خواب به فکرم رسید پیشنهاد بدهم که چون معمولا تعطیلی‌های مکتبخانه‌ها در ایالت تهران به جز فیروزکوه و دماوند است و وقتی هم فیروزکوه و دماوند تعطیل می‌شوند بقیه جاها تعطیل نیستند؛ کلا فیروزکوه و دماوند را از ایالت دماوند جدا کنند و خودشان را تبدیل به یک ایالت جدا به نام دماوند کنند. از آن پیشنهادهایی‌ست که قطعا دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌هایش دوست دارند.

تصویر دستور ابوالقاسم، معاون رییس خواص‌الدوله قم درباره نحوه پوشش نسوان در ادارات و محل کار به دستم رسید. باید با چادر و بدون آرایش باشند. خیلی موثر است. هم مشکلات اداری را حل می‌کند و هم کار عوام سریعتر راه می‌افتد. این کارهای اصولی باید مورد توجه قرار گیرد و تکثیر شود. حیف است این کارهای اصولی سراسری نشود. حتی جریان اصیل طالبان هم وقتی یک کار اصولی می‌کند در همه افغانستان یکجا انجامش می‌دهد. رییس اتحادیه میوه‌فروشان اعلام کرد که میوه‌ها به خاطر شب یلدا گران نخواهند شد. خیالم راحت شد. وقتی این همه دلیل برای گران شدن وجود دارد پای شب یلدا را نباید وسط بکشند. البته شاید هم چون دیگر در تقویم، شب یلدا نداریم، میوه‌ها به خاطر "روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان" گران شوند که فعلا عیبی ندارد.

یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲

دکتر ابراهیم با رییس خواص‌‌الدوله ژاپن تلفنی حرف زد و پیشنهاد کرد ژاپنی‌ها بین عوامشان همه‌پرسی برگزار کنند تا میزان حمایت عوام ژاپن از حق عوام فلسطین را به عینه مشاهده کنند. پیشنهاد خیلی خوب و صحیحی‌ست. خواص ژاپن که ادعا می‌کنند نماینده عوامشان هستند اگر راست می‌گویند باید این کار را بکنند. خوشبختانه این مساله ربطی هم به مسائل داخلی ژاپن ندارد که خواصشان نگران این باشند که عوام قدرت تحلیل ندارند و نمی‌شود درباره هر مساله‌ای از ایشان همه‌پرسی کرد. چقدر خوب است که خواص ما به نظرات عوام سایر نقاط جهان اینطوری اهمیت می‌دهند.

در طول روز اخباری درباره یک پرونده اقتصادی شنیده می‌شد. ظاهرا یک شرکت خاص که ادعا می‌کرد چایش خیلی دبش است برای واردات چای نزدیک سه و نیم میلیارد دلار پول از خزانه مملکت گرفته و یک بخشی از آن را فروخته و برای یک و نیم میلیاردش هم کلا چیزی وارد نکرده است. بعید می‌دانم ماجرا اینطوری باشد که می‌گویند. اگر هم باشد قطعا تقصیر حسن است و در عصر دکتر ابراهیم کشف شده است. نباید اجازه داد به بهانه چنین مسائل کم‌اهمیتی خدمات و دستاوردهای عصر ابراهیم نادیده گرفته شود. در دوران محمود هم همینطور بود. تا روز آخر سعی می‌کردند بابت اینجور مسائل بی‌اهمیت خدمات بزرگ آن معجزه هزاره و آن خادم عوام دیده نشود. پرونده سه هزار میلیاردی و بابک از همین نمونه‌های سیاه‌نمایی علیه خدمات محمود بود. این خبرها نباید به هفته آینده کشیده شود و باید تمام شوند. آخر شب شنیدم که فردا قرار است هوا خیلی آلوده بشود. تا امروز فکر می‌کردم معنی خیلی را می‌دانم. ولی فهمیدم که خیلی‌تر از خیلی هم وجود دارد.

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲

صبح با اینکه هوا خیلی آلوده بود خیلی خوشحال شدم. چون دبیر ستاد امور بکن و نکن کشور اعلام کرد طراحی لباس جراحی اسلامی برای بیماران شروع شده است. فوق‌العاده است. من هم ایده‌هایی دارم. باید چیزی شبیه گونی کفنی درست کنند و بیمار را درسته داخل آن قرار دهند و روی موضع مورد نظر برای جراحی را مثل یک پنجره کوچک باز کنند تا بقیه جاهای بیمار هم به چشم اطبا و پرستاران نیاید. جراحی بعضی مواضع را هم باید به طور کلی ممنوع کنند چون اگر روی آن‌ها پنجره باز شود می‌تواند تحریک‌کننده بشود. اگر هم مریض زیر عمل از دست رفت به سرعت می‌شود پنجره را بست و نخ گونی را کشید و مریض را در بسته‌بندی مطمئن، پس از انجام امور اداری مربوطه روانه دیار باقی کرد.

محمدمهدی، خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی درباره کارنامه مشعشع خودش از وقتی که عضو خواص‌الدوله شده توضیح داد. خیلی ارزشمند است. فهمیدم که خوشبختانه الان کل ارشادات فرهنگی در اختیار جبهه فرهنگی انقلاب قرار گرفته و از خواص‌الدوله‌های دوران حسن هم فقط دو نفر مانده‌اند. آن دو نفر را هم احتمالا به عنوان آینه عبرت نگه داشته که خواص‌الدوله‌های خودش ببینند و بدانند کسانی که عضو جبهه فرهنگی انقلاب نباشند چه شکلی هستند. البته یک نفر از خواص‌الدوله‌های خوب محمدمهدی در امور ارشادات فرهنگی هم در گیلان بود که غربی‌ها با هوش مصنوعی یک فیلم از او ساختند و باعث شدند آن قسمت از جبهه فرهنگی انقلاب از گیلان به تهران بیاید. عیبی هم ندارد. مهم این است که محمدمهدی کارنامه‌ای دارد که می‌تواند به همه نشان بدهد. قبلی‌ها از این چیزها نداشتند. آخر شب زمزمه‌هایی درباره علیرضا، رییس بلدیه تهران منتشر شد. بعید است. علیرضا مثل تانک مشغول رد شدن از روی همه مشکلات موجود در شهر تهران است و احتمالا شب‌ها جز دفتر بلدیه فرصت نمی‌کند جای دیگری بخوابد.

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲

تصاویری از تصاویر عوام در متروی مشهد به دستم رسید. زیبا بود. نشان می‌دهد که خواص با کمک تکنولوژی کاری کرده‌اند که عوام هیچوقت تنها نباشند. هر کسی از جلوی دوربین‌های مترو رد می‌شد می‌توانست اسم و مشخصات و عکس‌های دیگری از خودش را روی یک نمایشگر بزرگ ببیند و خیالش راحت شود که خواص حواسشان به همه چیز است. چقدر این چیزها خوب است و باعث می‌شود امنیت داشته باشیم.

صحبت‌های دکتر ابراهیم در جمع خواص‌المله‌ها را شنیدم. خبر داد که رشد اقتصادی برای یک دهه تعطیل بود اما در سال ۱۴۰۱ بیش از چهارده درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم. به نظرم اشتباه کرد. چون در دوران محمود هم فقط رشد اقتصادی داشتیم و از بعد از سال نود و دو که حسن آمد همه چیز تعطیل شد. در نتیجه این تعطیلی فقط برای هشت سال بوده است. ولی رشد اقتصادی چهارده درصدی را راست می‌گوید. حتی به نظرم بیش از چهارده درصد بود. قیمت تیبای خود من در آخر سال ۱۴۰۱ حدود دویست سیصد درصد نسبت به ابتدای سال رشد کرده بود و همین نشان می‌دهد که رشد اقتصادی خیلی بیشتر از این‌ها بوده است. در همین یک هفته اخیر گوجه فرنگی به تنهایی رشد اقتصادی بالای چهارده درصد داشته است. ظاهرا در شش ماهه اول امسال هم ۸۵۰هزار نفر را سر کار گذاشته‌اند که آمار خیلی خوبی‌ست. عصر ابراهیم واقعا عصر دستاوردهاست. دکتر ابراهیم متشکریم.

صحبت‌های احمد، خواص‌الدوله امور داخله درباره قیمت بنزین را دیدم. منطقی بود. با استفاده از یک بطری آب که روی میز بود عملا با رسم شکل ثابت کرد که بنزین ارزان است و باید گران شود تا مصرفش کم شود. صحیح است. با این میزان رشد اقتصادی باید برای بنزین هم شخصیت قائل شد. الان که خوب فکر می‌کنم آن سه میلیارد دلار پول ناقابل چای هم بالاخره درآمد حاصل از رشد اقتصادی‌ در عصر ابراهیم است. احمد، عضو خواص‌البلد تهران اعلام کرد که ۱۷هزار میلیارد تومان از درآمدهای بلدیه تهران در سامانه شفافیت ثبت نشده است. چیز مهمی نیست. علیرضا واقعا سرش شلوغ است و نباید توقع داشت هر شب فرصت کند درآمدهای بلدیه را در سامانه ثبت کند. علیرضا اگر شب‌ها خیلی وقت داشته باشد فرصت می‌کند مخارج خودش را در دفترچه یادداشتش بنویسد.

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

جانشین رییس نظمیه‌های گیلان اعلام کرد که دوازده نفر از گردانندگان صفحاتی که با نمایش تصاویر مستهجن رقص و پایکوبی عده‌ای عوام‌نما، مخصوصا یک پیرمرد پرحاشیه، سعی داشتند وانمود کنند عوام در رشت خیلی خوشحال هستند دستگیر شده‌اند. قطعا دستگیری این افراد برای نظمیه‌ها و امنیه‌ها کار پرزحمتی بوده است. باید پرچم‌های "خسته نباشی دلاور" و "خدا قوت پهلوان" را آماده کنیم و همزمان با کوبیدن بر طبل شادانه بر سردر خانه‌هایمان نصبشان کنیم. گویا عده‌ای از عناصر مساله‌دار که احساس کرده‌اند امکان کش دادن پروژه پول چای را ندارند مشغول جوسازی درباره اعطای نهصد وام ازدواج هستند که احتمالا با نیت خیر مجتبی، خواص‌المله قم صورت گرفته است. اصلا جای تعجب ندارد. عده‌ای قصد دارند با این کارها مانع لذت بردن عوام از رشد اقتصادی چهارده درصدی عصر ابراهیم شوند و هر روز چند بحران درست می‌کنند. یک روز در بازار ماهی‌فروش‌های رشت می‌رقصند و در همان روز می‌گویند چرا به زوج‌های جوان وام ازدواج داده‌اند و چرا علیرضا شب‌ها در خانه نمی‌خوابد و اصلا چرا پول چای اینقدر شده است؟ لازم است خواص استراتژی "همین است که هست" را به این عده یادآوری کنند تا فرصت پیدا نکنند کام عوام را تلخ کنند.

بخش‌هایی از صحبت‌های دکتر ابراهیم در دانشگاه را دیدم. بسیار علمی و تئوریک بود. فهمیدم که علیرغم همه جوسازی‌ها ریل پیشرفت اقتصادی کشور در حال حرکت است. مهم است. اگر همین تئوری را بتوان برای بقیه بخش‌های کشور هم پیاده کرد مساله مصرف سوخت هم تا حد زیادی حل می‌شود. چون باعث می‌شود عوام با خودروهایشان به خیابان بیایند و خیابان حرکت کند و مصرف بنزین هم به صفر برسد. چه خوب است که دکتر ابراهیم درباره نسبیت و حرکت و سایر قواعد فیزیک هم مطالعات عمیق دارد. دکتر ابراهیم حرف‌های خوبی هم به نخبگان زد و گفت نخبه اگر نخبه باشد به خاطر چند دلار بیشتر مملکتش را ول نمی‌کند که برود. همین جا پیش عوام می‌ماند و خودش با میل و اراده انتخاب می‌کند که آنطور که خواص می‌خواهند زندگی کند و حالا دو تا لقمه کم و زیاد نان و ماست هم در کنار بقیه عوام کشور می‌خورد. درست مثل خواص. چای هم که برای همه موجود است. پولش قبلا پرداخت شده و صلواتی توزیع خواهد شد.

پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲

امروز در تقویم روز دانشجو است. به نظرم باید اسمش را تغییر بدهند و بگذارند روز "نصیحت کردن عوام توسط خواص از طریق تریبون‌های دیده‌نشده در داخل دانشگاه". چون فرصت خوبی‌ست که همه خواص به نزدیکترین دانشگاه محل کار یا سکونتشان مراجعه کنند و درباره مسائل گوناگون نظرات و رهنمودهای حکیمانه خودشان را ارائه کنند. حتی آقای سردار هم در دانشگاه اهواز صحبت کرد و به عوام یادآوری کرد چند بخش از قانون اساسی را بخوانند. فکر کنم بقیه بخش‌ها برای عوام مناسب نیست. خوشبختانه آقای سردار گفت اگر عصر ابراهیم یکی دو دوره ادامه پیدا کند حتما همه گرفتاری‌ها حل خواهد شد. تعجب کردم. مگر اصلا بعد از شروع عصر ابراهیم گرفتاری مانده است؟ خوشبختانه ریل‌ها هم راه می‌روند و پول چای هم پرداخت شده و تظاهرکنندگان به شادی هم به دام افتاده‌اند. آقای سردار هم‌ نباید نگران ادامه عصر ابراهیم باشد. نه عوام کاری به این حرف‌ها دارند و نه انشاءالله خواص نیازی هست کاری به عوام داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
آرزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
0
1
ما هم احمق،باورمون شد ماشین نویسنده این ستون تیبا هست.نویسنده این ستون هرکی هست از خودی هاست که الان چند ساله داره مینویسه کسی هم کاریش نداره،اگه نه تا حالا 100 بار تو گونی بود.مطمئنم کم کم ماشینش لکسوس هست و منزلش هم تو ولنجک یک ویلایی بزرگ پنت هاس است.!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
ای بابا!چقدر نامرده نویسنده ستون.یک بار نشد ما رو ببره با لکسوس دور بده و ما رو ببره خون ولنجکش که پنت هاوسه!
داشتیم آقای نویسنده؟؟؟
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی