تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
فولاد اکسین، طلایه‌دار خط مقدم تولید

نبوغ ایرانی، بلوغ صنعتی

در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان به تلاش متخصصان و نیروهای بومی این شرکت، در تولید و تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور پرداخته شده است.

کد خبر: ۱۵۹۵۰۴
۱۵:۳۴ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲

نبوغ ایرانی، بلوغ صنعتی

 

دیدارنیوز ـ سرویس خوزستان: تولید، میوه درخت تلاش است که با دست‌های نیرومند فولادمردان غرس می‌شود و چه شیرین است میوه‌ای که حاصل مجاهدت طلایه‌داران همیشگی خط مقدم تولید است؛ ثمری که تلاشگران فولاد با گذر از فراز و نشیب‌های بسیار با اتکا بر دانش بومی و روحیه جهادی و بهره‌گیری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های داخلی به آن دست یافتند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از ۱٠ شرکت برتر دنیا و تنها شرکت در خاورمیانه در حوزه تولید ورق‌های عریض و باکیفیت، عملکرد درخشانی در هشت ماه ابتدایی سالجاری داشته و رکورد‌های مختلفی را ثبت کرده است به همین بهانه گفت و گویی با مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان انجام داده ایم که ماحصل آن در پی می‌آید:

 

حجم تولید شرکت در هشت ماه ابتدایی سالجاری چقدر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته چه مقدار یا چند درصد رشد کرده است؟

در مجموعه فولاد اکسین علیرغم محدودیت مصرف انرژی، رکورد تولید واقعی اسلب شکسته شد و میزان تولید محصولات در هشت ماه ابتدایی امسال به ۵٠٠ هزار و ۸۲۴ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ هزار و ۳۷۳ تن رشد داشته است.

این در حالی است که بیشترین تولید محصولات شرکت، مربوط به ورق‌های با ارزش افزوده بالا و ورق‌های API است که بخش عمده تولیدات این شرکت را تشکیل می‌دهند.

افزایش تولید چه میزان درآمد و سوددهی شرکت را افزایش داده است؟

همزمان با افزایش میزان تولید، درآمد شرکت در هشت ماه ابتدایی سال به ۱٠۴ هزار میلیارد ریال رسید، که با توجه به درآمد ۶۳ هزار میلیارد ریالی مدت مشابه سال قبل، رشد ۶۵ درصدی را تجربه کرد.

همچنین با تلاش کارکنان و تغییر رویکرد در فروش و توسعه سبد محصولات، میزان سوددهی در هشت ماه اول امسال به ۳۷ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد ریال رشد داشت.

سود کل سال ۱۴٠۱ حدود ۳۴ هزار میلیارد ریال ثبت شد، این در حالی است که سود شرکت در هشت ماه ابتدایی امسال سه هزار میلیارد ریال بیشتر از کل سود سال قبل بوده و هنوز چهار ماه تا پایان سال باقی مانده است.

بر همین اساس، سود خالص شرکت ۹۶ درصد افزایش یافت که در نوع خود، یک رکورد بی نظیر به نظر می‌رسد.

دلیل افزایش درآمد و سودآوری شرکت چه بوده است؟

یکی از دلایل افزایش درآمد و سوددهی شرکت، میزان آماده بکاری ۹۵ درصدی کارخانه بود که باید بر اساس شرکت سازنده (دانیلی) ۷۹درصد باشد. یعنی میزان آماده بکاری شرکت ۱۶ درصد بالاتر از میانگین تعیین شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۱ درصد بود، چهار درصد افزایش یافته است.

در کنار موضوعات مطرح شده، تامین به موقع مواد اولیه و اسلب ها، از دیگر دلایل این درآمدزایی و سودآوری بوده است.

چه برنامه‌های توسعه‌ای برای شرکت در نظر گرفته شده است؟

هم راستا با رکوردشکنی در تولید، سوددهی و درآمد، برنامه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد اکسین خوزستان با برنامه ریزی دقیق و نظم خاصی در حال انجام است، به طوری که امسال از نظر تعداد، تنوع، حجم و وسعت پروژه ها، پرکارترین سال شرکت فولاد اکسین خوزستان از زمان تاسیس تاکنون خواهد بود.

این رکوردشکنی در تولید، سوددهی و درآمد درحالی صورت گرفت که اگر پروژه فولادسازی راه اندازی شود، میزان درآمد و سوددهی شرکت به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

سهم صادرات در این افزایش تولید و سوددهی چه بوده است؟

رکورد بعدی شرکت فولاد اکسین خوزستان در صادرات اتفاق افتاد تا جایی که با رشد بی سابقه و ۴۵ درصدی صادرات، برای اولین بار از تاریخ تاسیس تاکنون، این شرکت به عنوان صادرکننده برتر ملی انتخاب شد.

علاوه بر تامین نیاز داخلی، نگاه ویژه‌ای به بیرون از مرز‌ها و صادرات داریم و درصدد افزایش این روند و ارزآوری برای میهن اسلامی ایران باشیم.

در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی چه اقداماتی انجام داده اید؟

بدون تردید این افتخارآفرینی‌ها مرهون برکت حاصل از انجام مسئولیت‌های اجتماعی است، در همین راستا، اقداماتی، چون تامین و تحویل ۲ هزار تن ورق فولادی برای ساخت پل عنافچه، توزیع ۲ هزار بسته آموزشی در مناطق محروم، توزیع ۴ هزار بسته معیشتی ویژه مناطق محروم، ارائه خدمات درمانی و توزیع داروی رایگان در مناطق کم برخوردار قلعه چنان و منبع آب، مشارکت در درمان دختر خردسال فاطمه عساکره و استخدام پدر وی، توزیع روزانه چندین تانکر آب شرب در روستا‌های شهرستان باوی، مشارکت و اعزام ماشین آلات جهت جمع آوری آب‌های سطحی در بارندگی‌های اخیر، خدمات شبانه روزی در پایانه مرزی شلمچه و ... توسط این شرکت انجام شد.

علاوه بر این، تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر یکی از اولویت‌های مجموعه مدیریت این شرکت بود که بر همین اساس، بیش از ۱٠٠ نفر تبدیل وضعیت شدند.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی