تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
بازار سرمایه

شاخص کل بورس ۵۳۴۱ واحد ریخت

شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز (چهارشنبه ۱۵ آذرماه) با ریزش بیش از ۵ هزار واحدی مواجه شد و روند مثبت چند روز اخیر به پایان رسید.

کد خبر: ۱۵۹۴۷۳
۱۴:۰۱ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

شاخص کل بورس ۵۳۴۱ واحد ریخت

دیدارنیوز: شاخص کل بورس بعد از چند روز مثبت بودن، امروز وضعیت منفی را تجربه کرد.

در معاملات امروز عرضه به شدت افزایش یافته و ۳۹۸ نماد بازار سرمایه منفی بودند در صورتی که ۲۸۰ نماد هم در وضعیت مثبت قرار داشتند و تعداد نماد‌های منفی بازار سرمایه امروز بیشتر از نماد‌های مثبت بود، نماد‌های خودرویی که دیروز با رنج مثبت به صف خرید رفته بودند امروز وضعیت نوسانی و ریزشی داشتند، نماد‌های پالایشی نیز وضعیت مثبت ضعیف را تجربه کردند.

صندوق‌های سهامی و اهرمی هم امروز وضعیت ریزشی را بعد از چندین روز مثبت و صف خرید تجربه کردند.

ارزش معاملات خرد عدد ۵،۴۹۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۲% کاهش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۱،۹۴۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۳۹۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی به ثبت رسیده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۲،۱۳۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم ۵۰ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۵۴۶ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۸۶ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۲۲۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۵۹۷ میلیارد تومان قرار دارد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی