تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

«تابستان برفی»؛ فیلمی برای یک کودک خاص

ستایش ساسانی نژاد، کارگردان فیلم سینمایی «تابستان برفی» با اشاره به اینکه پرداختن به ژانر کودک سندرم‌دان یکی از علاقه‌مندی‌های او بوده درباره علت نامگذاری این فیلم گفت: من معتقدم شاید تابستان گرم باشد؛ اما رفتار ما آدم‌ها موجب تغییر و سردی می‌شود و نام فیلم نیز برگرفته از همین رفتار‌های سرد و قدرناشناسی یک خانواده برای داشتن یک کودک خاص بوده است.

کد خبر: ۱۵۹۲۸۸
۱۰:۰۷ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲

«تابستان برفی»، فیلمی با محوریت یک کودک سندرم‌دان

دیدارنیوز: یک کارگردان سینما گفت: تولید فیلم‌هایی با موضوعات اجتماعی به حمایت دستگاه‌های اجرایی و متولیان نیاز دارد، اما برای ساخت فیلم سینمایی تابستان برفی، ازسوی هیچ نهادی به ما کمک مالی نشد.

ستایش ساسانی نژاد، اظهار کرد: فیلم سینمایی «تابستان برفی» اولین فیلم بلند داستانی من است که در ژانر اجتماعی خانوادگی ساخته شده است. این فیلم درباره یک کودک سندرم‌دان است که پدر و مادر خود را از دست داده و در حال حاضر با خواهر و شوهرخواهر خود زندگی می‌کند که این دو به یکباره تصمیم به مهاجرت از ایران می‌گیرند و کودک را به بهزیستی می‌سپارند.

او با اشاره به اینکه برای پیدا کردن نقش «سامی» به چهار کلان‌شهر سفر کرده است، افزود: به دنبال کودکی بودم که بتواند از نظر ارتباط فیزیکی با بانوان فیلم همراه شود، ضمن اینکه کار کردن با یک کودک سندرم‌دان صبوری بسیاری را نیاز دارد. در نهایت سید هادی مجیدی را انتخاب کردم که به نقش نزدیک‌تر بود.

کارگردان فیلم سینمایی «تابستان برفی» با اشاره به اینکه پرداختن به ژانر کودک سندرم‌دان یکی از علاقه‌مندی‌های او بوده است، گفت: فیلم‌نامه این داستان دوسال گذشته توسط پیمان عباسی نوشته شد و فیلم‌برداری در تیرماه سال جاری صورت گرفت.

ساسانی‌نژاد اضافه کرد: این فیلم در جشنواره «هنر و تجربه» حضور داشت و در آینده نیز در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره کودک شرکت خواهد کرد؛ ضمن اینکه تا این لحظه ازسوی هیچ نهادی برای ساخت این فیلم به ما کمک مالی نشده است، در صورتی که ساخت فیلم‌هایی با موضوعات اجتماعی به حمایت از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی و متولیان نیاز دارد.

او درخصوص علت نامگذاری این فیلم به نام «تابستان برفی» نیز توضیح داد: من معتقدم شاید تابستان گرم باشد؛ اما رفتار ما آدم‌ها موجب تغییر و سردی می‌شود و نام فیلم نیز برگرفته از همین رفتار‌های سرد و قدرناشناسی یک خانواده برای داشتن یک کودک خاص بوده است.

این کارگردان با اشاره به اینکه نویسنده فیلم سینمایی «تابستان برفی» پیمان عباسی است، گفت: فرج‌الله گل‌سفیدی، روناک پوریادگار، حسین غیابی، فریبا طالبی، مژگان رفیعی، یوسف ترابی، سیدهادی مجیدی، پگاه طبیبی، شهریار حائریان، امید شیروانی، رسول صدری، محمدحنیف مداحی و نازنین ذاکر از جمله بازیگران این فیلم هستند.

اکران فیلم سینمایی «تابستان برفی» تا امروز ۱۲ آذرماه ساعت ۱۷ در پردیس سینمایی ساحل اصفهان ادامه خواهد داشت.

«تابستان برفی»، فیلمی با محوریت یک کودک سندرم‌دان

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی