تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
افاضات اضافه

دکتر ابراهیم و محمدباقر به فکر تصویب طرح خانه‌های اشتراکی باشند

در هفته‌ای که گذشت عوام‌الملک به مناسبت بلک‌فرآیدی و مساله مالیات و حجاب و عفاف توجه کرده و اینکه برای سال‌های بعدی می‌شود طرح خانه‌های اشتراکی را هم تصویب کرد.

کد خبر: ۱۵۹۲۱۱
۱۲:۱۳ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲

دکتر ابراهیم و محمدباقر به فکر تصویب طرح خانه‌های اشتراکی باشند

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

 

جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲

از چند روز پیش پیامک‌هایی درباره امروز به دستم می‌رسید که در آن‌ها برای خرید کالا‌های مختلف تبلیغ می‌شد. مدام هم عبارت بلک‌فرآیدی در آن‌ها می‌آمد. فکر کردم خواص برای امروز این اسم را انتخاب کرده‌اند. همانطور که برای شب یلدا و چهارشنبه‌سوری کردند. ولی بعد فهمیدم بلک‌فرآیدی متاسفانه یک مناسبت غربی‌ست که فلسفه‌اش ترویج مصرف‌گرایی‌ست و انگار، چون حواس خواص به شب یلدا و چهارشنبه‌سوری بوده غربی‌ها از فرصت استفاده و این مناسبت را وارد ما کرده‌اند. قطعا د‌کتر ابراهیم اگر بفهمد ناراحت می‌شود. سعی کردم معادل فارسی بلک‌فرآیدی را پیدا کنم تا وقتی قرار است اسمش را کلا عوض کنند غلامعلی به زحمت نیفتد. می‌شود جمعه سیاه. ممکن است عوام را به یاد یک سری اتفاقات تاریخی و سرود‌های غیرمجاز انقلابی بیاندازد. خیلی مناسب نیست. به نظرم باید دستور بدهند این روز را به نام حاجی ارزونی در تقویم‌ها ثبت کنند تا مقابله لازم با این هجمه فرهنگی صورت گرفته شود. حرف‌های کاظم بزرگوار تهرانی را خواندم. درباره سران غربی با نثر مسجع صحبت کرد و ترکیبات ادبی مناسب و متناسبی را به کار برد. فهمیدم همگی بی‌عقل و بی‌شعور و بی‌رحم و بی‌شرافت هستند. خدا به داد دل عوام مظلوم غرب برسد با چنین خواصی.

شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲

قبل از ظهر یکی از روزنامه‌چی‌های مشکوک، اما معلوم‌الحال متن ایرادات وارده بر لایحه حجاب و عفاف را برایم فرستاد. ایرادات را احمدآقا و دوستانش گرفته بودند. باورم نمی‌شد همه لایحه را با این دقت خوانده باشند تا از حقوق ما عوام نگهبانی کنند. خواستم ایرادات را بخوانم، اما خیلی زیاد بود. قسمت آخر متن را دیدم. به آموزش املاء و انشاء فارسی برای محمدباقر و خواص‌المله‌هایش اختصاص یافته بود. آموزنده بود. فکر نمی‌کردم احمدآقا و دوستانش متخصص ویراستاری هم باشند. فرق ما با غربی‌ها در همین چیزهاست. شنیدم دکتر ابراهیم و محمدباقر تصمیم گرفته‌اند سال آینده از عوام بابت تردد در بزرگراه‌های شریانی عوارض بگیرند. ایده خوبی‌ست. دلیلی ندارد عوام پول‌هایشان را خرج خرید خودرو بکنند و موقع خرید و فروش خودرو مالیات بدهند و سالانه هم عوارض خودرویشان را بدهند، اما مفتی مفتی در بزرگراه‌های شریانی تردد کنند و خوششان بیاید. بالاخره این کیفیتی که در آسفالت و خدمات و نور و تابلو‌های بزرگراه‌های شریانی وجود دارد خرج دارد. کسی که می‌خواهد استفاده کند باید پولش را بدهد. عزت هم به خاطر همین چیزهاست که پیگیر موضوع مستراح‌های عمومی‌ست. آخر شب فیلم تبلیغی یک تولیدکننده سنگ قبر‌های معتبر و معنوی را دیدم. ایده نور به قبرش ببارد را تا حدی پیاده‌سازی کرده و کمک می‌کنند که نور از قبرش ببارد. توضیح هم می‌دادند که با اجرای این ایده فضایی معنوی برای عزیز از دست رفته ایجاد می‌شود. جالب بود. باعث می‌شود مذاکرت اولیه با نکیر و منکر در محیطی روشن و نورانی انجام شود و احتمالا حصول توافق راحت‌تر خواهد بود. اگر قبل از جمعه حاجی ارزونی تبلیغشان را دیده بودم شاید برای خودم یکی سفارش می‌دادم.

یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲

معاون خواص‌الرعایای تهران خبر خوبی داد و گفت برای اولین بار در تهران بیشتر متهمان و محکومان دزد هستند و ربطی به مواد مخدر ندارند. دستاورد بزرگی‌ست. دزدی چاره دارد، اما مواد مخدر بلای خانمانسوز است. بالاخره دزد‌ها دو دسته کلی دارند. یا آفتابه‌دزد هستند یا دزد‌های نجومی. دسته دوم که طبیعتا اگر به کانادا یا بقیه غرب نروند به زندان هم نمی‌روند. دسته اول هم هر چیزی که دزدیده باشند را مجبور می‌شوند پس بدهند تا آزاد شوند و بتوانند به سر کارشان برگردند. گزارش یک روزنامه مشکوک درباره بودجه سال آینده که توسط خواص‌الدوله‌ها و خواص‌المله‌ها در حال نوشته شدن هست را خواندم. ادعا کرده هر کدام از عوام در سال آینده به طور متوسط باید ۱۳/۲ میلیون تومان مالیات بدهد و هر خانواده ۴ نفره به طور متوسط ماهی چهار میلیون و چهارصد هزار تومان مالیات خواهد داد. چیزی نیست. بالاخره خواص این همه برای عوام زحمت می‌کشند و بابت همه کارهایشان هم به طور شفاف برای عوام توضیح می‌دهند. ما هم باید عوام خوبی باشیم و اجازه بدهیم خواص بتوانند یک مقدار دست‌هایشان را در جیبمان فرو کنند که هزینه‌های این کار‌ها و زحمت‌هایشان دربیاید. به نظرم باید پیشنهاد بدهیم که از محل مالیات‌هایمان یک کلاس املاء و انشاء هم برای خواص‌المله‌ها بگذارند که وقتی می‌خواهند برای خدمت به ما عوام لایحه بنویسند راحت‌تر باشند و ما هم بیشتر بتوانیم به دلخواه خودمان حجاب و عفاف مدنظر خواص را رعایت کنیم. متاسفانه یکی از روزنامه‌های مشکوک و معلوم‌الحال که بودجه‌اش را غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها تامین می‌کنند به بهانه گزارش‌نویسی درباره مساله مهم حجاب‌بانی متن دستورالعمل خیلی محرمانه احمد، خواص‌الدوله امور داخله درباره حجاب را منتشر کرد. کار خیلی بد و خطرناکی‌ست. ممکن است باعث شود عوام فکر کنند خواص‌الدوله‌های عصر ابراهیم می‌خواسته‌اند پنهان از نگاه عوام برای ایشان زحمت بکشند. در حالیکه اصلا اینطور نبوده و نیست. اصلا عصر ابراهیم عصر شفافیت و خدمت به عوام است. حتی چیز‌های خودجوش این عصر هم در همین راستا برنامه‌ریزی شده و اتفاق می‌افتد. کسانی که در تهران از چهارراه ولیعصر و ایستگاه مترو انقلاب رد شده‌اند خودشان این خودجوشی‌های شفاف و خادمانه را هم احساس و هم مشاهده کرده‌اند. باید با آن روزنامه فتنه‌گر برخورد سریع، فوری و انقلابی انجام شود تا عوام احساس آرامش کنند که ان‌شاء‌الله انجام خواهد شد.

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲

یک جدول مربوط به میزان مالیاتی که عوام حقوق‌بگیر و حقوق‌نگیر باید در سال آینده بپردازند به دستم رسید. خوب و منطقی‌ست. البته به نظرم برای اینکه اینقدر پیچیده نشود و خواص هم در حساب و کتاب مالیاتی که ما باید بدهیم تا ایشان به ما خدمت کنند به اشتباه نیفتند بهتر است قانون مالیات را عوض کنند و به جایش یک قانون بگذارند که همه عوام بر اساس آن مکلف بشوند کار کنند و پول دربیاورند، اما پول را نگیرند. در عوض در اول هر ماه خواص به عوام سهمیه آب و نان و سیب‌زمینی و بعضی وقت‌ها هم کمی مرغ و گوشت و برنج بدهند. پوشاک را هم عوام به جای خریدن، روفو و رنگ و دوخت و دوز بکنند و با همدیگر عوض کنند. اینطوری مشاغل سنتی و خوبی مثل رنگرزی و روفوگری هم احیا می‌شوند و باعث اشتغال‌زایی و کار کردن عوام بیشتری برای خواص می‌شود. اگر خواص‌الدوله‌ها و خواص‌المله‌ها این کار را خوب انجام بدهند برای سال‌های بعدی می‌شود طرح خانه‌های اشتراکی را هم تصویب کرد.

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲

یکی از عوام از کیش خبر داد که نوشیدن قهوه در پیاده‌رو‌ها و بالکن‌های اختصاصی کافه‌های جزیره ممنوع شده است. خبر خوب و دستاورد بزرگی‌ست. دلیلی ندارد عوام رفتار‌های غربی از خودشان نشان بدهند و فکر کنند می‌توانند حرکات منحطی مثل قهوه خوردن در فضای باز یک جزیره را از غربی‌ها تقلید کنند. شنیدم که رییس امور ورزشی ناشنوایان از کار برکنار شده است. خیالم راحت شد. این چند روز تصاویری که از به اصطلاح مسابقات ورزشی نسوان ناشنوا در تهران دیدم خیلی باعث نگرانی و دلواپسی من شده بود. متاسفانه پوشش نسوان خارجی اصلا مناسب نبود. این به اصطلاح رییس هم گفته بود که اگر موجود نری در مسابقات حضور داشت مرا اعدام کنید. حالا به این موضوع هم باید رسیدگی شود. فعلا همین برکناری برای شروع برخورد‌های بعدی، خوب است. الان باید اولویتمان شناسایی و دستگیری کسانی باشد که تصاویر مسابقات را ثبت و منتشر کرده‌اند. مهدی، رییس خواص‌البلد تهران خبر مهمی را برای نخستین بار داد و گفت که آلودگی هوا باعث شده که شاهد مشکلات تنفسی عوام باشیم. نمی‌دانستم. حتی درباره وجود آلودگی هوا هم مطمئن نبودیم چه برسد به اینکه بدانیم باعث بروز مشکلات تنفسی هم می‌شود. چه خوب است که خواص اینقدر به فکر عوام هستند. متاسفانه گویا مهدی و خواص‌البلدش به ازای اذیت شدن تک‌تک ما عوام، شرمنده هم می‌شوند. ناراحت شدم. اصلا خوب نیست که ما عوام باعث ایجاد دغدغه و دلمشغولی برای خواصمان بشویم. شاید بد نباشد تا دیر نشده دکتر ابراهیم و محمدباقر یک ردیف مالیاتی هم بابت شرمنده شدن خواص به خاطر مشکلات تنفسی عوام در اثر آلودگی هوا در بودجه سال بعدی پیش‌بینی کنند که عوام آن را هم بدهند.

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲

حجت که از خواص‌الدوله‌های نخبه عصر ابراهیم است اعلام کرد که تا حدود چهل سال دیگر کشور به یکی از دو محور اصلی امنیت جهانی تبدیل خواهد شد. من فکر می‌کردم امنیت جهانی را تا آن موقع تک‌محور بکنیم و فقط خودمان باشیم. اما عیبی ندارد. دومحوری هم خوب است. باعث رقابت می‌شود و ما همچنان برای پیشرفت بیشتر تلاش خواهیم کرد. حیف که تا آن موقع من زیر آن سنگ‌قبر‌هایی که نور از آن‌ها می‌بارد خوابیده‌ام و شکر که حجت و خواص همه هنوز هستند و آن روز‌ها را می‌بینند و شاید بیایند سر قبر ما عوام و برایمان مزایای این امنیت جهانی دومحوری را تشریح کنند. علیرضا، رییس بلدیه تهران درباره انتصابات خواص‌زادگان در بلدیه توضیح داد تا ثابت کند همگی خودشان از خواص موفق هستند. دلیل کارش را نمی‌فهمم. بدیهی است که خواص و هر چه از آن‌ها دربیاید یا به آن‌ها مربوط بشود دارای بالاترین کیفیت‌ها هستند و اصلا نیازی به توضیح دادن این چیز‌ها برای ما عوام نیست. ما عوام باید حواسمان باشد با صحبت کردن درباره مشکلات تنفسی‌مان که در اثر آلودگی هوا ایجاد شده است باعث ناراحتی خواص نشویم. وقت خواص هم نباید صرف توضیح دادن یک سری مسائل پیش پاافتاده و بدیهی برای ما شود. اصلا باید یک طومار خطاب به علیرضا تهیه کنیم و در آن ضمن تشکر از حل همه مشکلات شهر تهران در این دو سال و نیمی که رییس بلدیه شده در خواست کنیم هر طور راحت است هر کاری دلش می‌خواهد بکند. شهر خودش است. ما هم متشکریم که بالاخره اجازه داریم زیر سایه علیرضا و سایر خواص و خواص‌زادگان در این شهر باشیم و دوش به دوش خواصمان معنای ترافیک و آلودگی هوا و یک سری چیز‌های دیگر را درک کنیم.

پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲

صبح خبر مرگ هنری، خواص‌الدوله سابق آمریکا را در سن صد سالگی شنیدم. در آستانه کهنسالی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد، ولی چون اندک‌اندک سنش نزدیک بالا رفتن بود نتوانست به لقاءالله بشتابد و آرام‌آرام رفت. خدا از سر تقصیراتش بگذرد. قاعدتا خواص غربی همگی جهنمی هستند، اما امیدوارم به حرمت سن و سالش کمتر اذیت شود. اگر از خواص آمریکایی نبود شاید کمپین خرید و ارسال سنگ قبر با چراغ برای باریدن نور برایش راه می‌انداختیم. ولی بهتر است در آن تاریکخانه گور بماند و به کار‌های زشتش فکر کند. دکتر ابراهیم امروز اعلام کرد ما دولت صادق‌الوعد هستیم و همین ویژگی برای عوام نشاط ایجاد می‌کند. محمدمهدی، خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی دکتر ابراهیم هم گفت ما فیلترینگی در شبکه‌های اجتماعی نداریم. بقیه روز را با احساس نشاط بیشتری زندگی کردم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی