تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
نوله با انتقام از سینر فاتح تورین شد

درس جوکوویچ به نسل جوان!

نواک جوکوویچ اسطوره تمام نشدنی دنیای تنیس با غلبه بر یانیک سینر فاتح رقابت‌های پایانی فصل ۲۰۲۳ در تورین شد و درس بزرگی به نسل جوان داد.

کد خبر: ۱۵۸۷۴۲
۰۸:۳۶ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲

درس جوکوویچ به نسل جوان!

دیدارنیوز: مرد اول تنیس جهان که در دور گروهی مغلوب سینر شده بود، این بار به حریف جوانش مجال نداد و او را در برابر دیدگان هموطنانش در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ مغلوب کرد تا برای دومین سال متوالی جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد.

به نقل از تنیس‌فا، با این پیروزی جوکوویچ برای هفتمین بار قهرمان مسابقات نهایی فصل شد تا با عبور از فدرر یک رکورد مهم دیگر را نیز به نام خود ضمیمه کند؛ حسن ختامی شیرین برای فصل فوق‌العاده اسطوره ۳۶ ساله صرب که با قهرمانی در سه گرند اسلم، دو مسترز و مسابقات نهایی فصل همراه شد تا او بار دیگر نشان دهد همچنان حرف اول را دنیای تنیس می‌زند.

جشن قهرمانی جوکر در تورین

جوکوویچ در سال ۲۰۲۳ در هفت تورنمنت از دوازده تورنمنتی که شرکت کرد توانست به عنوان قهرمانی برسد که بیشتر از هر بازیکن دیگری است.

او هم‌چنین با کسب نود و هشتمین جام دوران حرفه‌ای خود یک گام دیگر به رکورد بیشترین قهرمانی در دوران مدرن تنیس که در اختیار جیمی کانرز (۱۰۹) است نزدیک‌تر شد.

البته کار جوکوویچ در این فصل تمام نشده و او هفته آینده در مسابقات دیویس کاپ در مالاگا برای کشور خود صربستان به میدان خواهد رفت.

قدرت‌نمایی جوکوویچ در برابر نسل جوان

نواک جوکوویچ در دور گروهی فاصله‌ای با حذف از مسابقات نداشت. بعد از سه بازی سنگین و سه سته سرنوشت صعود او در دست سینر بود و این بازیکن ایتالیایی می‌توانست با یک باخت مصلحتی او را به خانه بفرستد.

سینر، اما اهل چنین کاری نبود و رونه را به زحمت برد تا جوکوویچ به عنوان بازیکن دوم گروه به دور حذفی برسد.

سینر باید می‌دانست که با این کار حکم مرگ خود را امضا کرده است. او باید می‌دانست که جوکوویچ وقتی شکست می‌خورد مانند یک شیر زخمی به صحنه نبرد باز می‌گردد تا انتقام خود را بگیرد. همین اتفاق هم افتاد و صربیناتور با شکست دو جوان اول دنیای تنیس در نیمه‌نهایی و فینال یک بار دیگر نشان داد کت تن کیست.

نواک جوکوویچ برای سومین بار در مسابقات پایان فصل حریفی را که در دور گروهی مقابلش شکست خورده بود در فینال شکست داد و به مقام قهرمانی رسید.

- سال ۲۰۰۸ مقابل نیکولای داویدنکو
- سال ۲۰۱۵ مقابل راجر فدرر
- سال ۲۰۲۳ مقابل یانیک سینر

صحبت‌های جوکوویچ در مراسم اهدای جام:

«امسال بدون شک یکی از بهترین فصل‌های دوران حرفه‌ای من بود. فتح این رقابت‌ها آن هم با پیروزی مقابل قهرمان کشور میزبان که طی این هفته نمایش بسیار خوبی داشت اتفاق فوق‌العاده‌ای بود. به عملکردی که طی این دو روز مقابل آلکاراس و داشتم افتخار می‌کنم. مقابل آن‌ها باید سطح بازی‌ام را بالا می‌بردم... نباید منتظر می‌ماندم تا آن‌ها پیروزی را به من تقدیم کنند و باید برایش تلاش می‌کردم که همین هم شد. در فینال با تاکتیکی متفاوت از دیدار مرحله گروهی مقابل سینر بازی کردم.»

مطلب مرتبط:

«جوکر» غول اسپانیایی را محو کرد و به دیدار انتقامی رسید!

«به یانیک به خاطر هفته فوق‌العاده‌ای که داشت تبریک می‌گویم. باید بابت دستاورد‌هایی که در طول این فصل داشتی به خودت افتخار کنی. تو به قهرمانی در گرند اسلم‌ها و رسیدن به جایگاه اول تنیس جهان بسیار نزدیک هستی. فصل فوق‌العاده‌ای را در سال ۲۰۲۴ برایت آرزو می‌کنم.»

عطش سیری‌ناپذیر نوله

مأموریت نواک جوکوویچ در فصل ۲۰۲۳ هنوز به پایان نرسیده و او ظرف چند روز آینده به مالاگا اسپانیا می‌رود تا برای صربستان در مسابقات نهایی دیویس کاپ به میدان برود.

جوکوویچ گفته اگر صربستان قهرمان بشود این بهترین فصل دوران حرفه‌ای او خواهد بود.

درس جوکوویچ به نسل جوان!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی