تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
نوری در تذکر شفاهی بیان کرد

هیات‌های اجرایی مهندسی شده‌اند؛ قالیباف به این وضعیت ورود کند

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس با بیان اینکه هیات‌های اجرایی مهندسی شده‌اند و از طرف ستاد آقای رئیسی گردهم آمده‌اند، خطاب به قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان رئیس مجلس که بر مسند ریاست پارلمان هستید، به این وضعیت ورود کنید، اجازه ندهید وضعیت دموکراسی و مردم سالاری دینی که یکی از اساسی‌ترین پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیشتر از این آسیب ببیند.

کد خبر: ۱۵۸۵۳۱
۱۳:۰۲ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

هیات‌های اجرایی مهندسی شده‌اند

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده بستان آباد درخصوص وجود ابهام در ردصلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات‌های اجرایی گفت: حتما به عنوان مجلس اجرای قانون را دنبال می‌کنیم، طی روز‌های گذشته در بخش اجرایی، بحث دخالت‌هایی که مطرح شد را پیگیری کردیم و بقیه موارد را نیز پیگیری می‌کنیم. مصمم هستیم قانون اجرا شود، البته بدون شک شورای نگهبان نیز به این امر توجه دارد.

غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: همه نطق‌ها و تذکرات بسته است، اتفاقات مهمی در کشور افتاده که از طرف مجلس قابل اغماض نیست. موضوعی در بحث انتخابات وجود دارد، ۲۸ درصد از نامزد‌ها نتوانسته اند از هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت بگیرند، اعم از نمایندگان فعلی، نمایندگان ادوار، فعالان سیاسی و اجتماعی که عمدتاً منتقدان دولت هستند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم عنوان کرد: کار اگر بر مبنای قانون باشد، کسی اعتراضی ندارد، اما بسیاری از موارد برخلاف قانون صورت گرفته و تبصره ماده ۶۰ که حدوداً ۲ ماه پیش در مجلس مصوب شد نیز رعایت نشده است. در این ماده آمده است رد صلاحیت‌ها باید مستند به مدارک معتبر باشد. حتی نامه درخواست مستندات را از نامزد‌ها تحویل نمی‌گیرند!

وی افزود: هیات‌های اجرایی و رئیس هیات اجرایی موظف هستند این مستندات را به افراد رد صلاحیت شده بدهند تا آن‌ها بتوانند اعتراض کنند و دلایل خود را بیاورند. هیات‌های اجرایی مهندسی شده اند و از طرف ستاد آقای رئیسی گردهم آمده‌اند یا دولت رضایت به این کار دارد، یا توسط هیات‌ها در حال مهندسی شدن است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: شایعه بی طرف نبودن دولت به واسطه فعالیت‌های غیرقانونی برخی از عوامل دست اندر کار در حال تقویت شدن است و موجب دلسردی مردم برای شرکت در انتخابات شده، این اقدامات در سایه سکوت توأم با رضایت آقای رئیس جمهور رخ می‌دهد. باید همه قبول کنیم مصلحت نظام و منافع کشور در تبعیت از منویات مقام معظم رهبری، اجرای قانون و همبستگی خصوصاً در انتخابات است.

نوری قزلجه خطاب به قالیباف رئیس مجلس گفت: به عنوان رئیس مجلس که بر مسند ریاست پارلمان هستید، به این وضعیت ورود کنید، اجازه ندهید وضعیت دموکراسی و مردم سالاری دینی که یکی از اساسی‌ترین پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیشتر از این آسیب ببیند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: حتما به عنوان مجلس اجرای قانون را دنبال می‌کنیم، طی روز‌های گذشته در بخش اجرایی، بحث دخالت‌هایی که مطرح شد را پیگیری کردیم و بقیه موارد را نیز پیگیری می‌کنیم. مصمم هستیم قانون اجرا شود، البته بدون شک شورای نگهبان نیز به این امر توجه دارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی