تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
اوج حساسیت در اصفهان

سپاهان - پرسپولیس؛ جنگ بهترین دفاع و حمله!

آخرین بازی هفته دهم لیگ برتر امروز (یکشنبه) در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود؛ آن‌هم چه مسابقه‌ای، سپاهان و پرسپولیس و رویایی دوباره مورایس و یحیی!

کد خبر: ۱۵۸۳۹۷
۱۲:۰۲ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲

نکاتی از بازی جذاب سپاهان - پرسپولیس

دیدارنیوز: در یکی از حساس‌ترین دیدار‌های فصل قهرمان و نایب قهرمان دوره قبل به مصاف هم می‌روند.

در آخرین بازی هفته دهم که یکی از حساس‌ترین دیدار‌های فصل به شمار می‌آید، سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان پرسپولیس است.

این مسابقه به احتمال قوی، تاثیر زیادی در تعیین قهرمان این دوره خواهد داشت. این دیدار روز یکشنبه ۲۱ آبان از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز خواهد شد. با پیروزی استقلال در این هفته، حساسیت این مسابقه بیشتر شد و تیمی که امتیاز از دست دهد از صدر جدول دورتر خواهد شد.

۱. پرسپولیس در پایان هفته نهم، با ۱۷ امتیاز از ۸ بازی در رده دوم جدول قرار داشت. پرسپولیس حتی با پیروزی در این بازی حساس شانسی برای صدرنشینی ندارد، ولی در صورت شکست ممکن است به رده سوم سقوط کند.

۲. سپاهان تا پایان هفته نهم، ۷ بازی انجام داده بود و با ۱۲ امتیاز هشتم بود. این تیم با باخت به رتبه نهم سقوط می‌کند، ولی با پیروزی امکان دارد تا رده چهارم صعود صعود کند و با توجه بازی‌های معوقه می‌تواند لیگ را خوش‌بینانه تعقیب کند.

۳. پرسپولیس در ۶ هفته اخیر به ۳ پیروزی و ۳ تساوی رسیده است. این تیم تنها تیم بدون شکست این فصل از لیگ است و در سال ۱۴۰۲ در رقابت‌های داخلی مغلوب نشده است. آخرین باخت پرسپولیس به بازی برگشت پرسپولیس - سپاهان در فصل گذشته باز می‌گردد. سپاهان هم در ۶ بازی گذشته در لیگ به ۴ پیروزی و ۱ تساوی و یک شکست رسیده است. این تیم در ۴ بازی آخر خود در لیگ موفق به کلین‌شیت نشده است. هر ۲ تیم در ۲ بازی قبلی در لیگ در کسب پیروزی ناکام بودند با این تفاوت که سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به یک برد تاریخی دست یافت، ولی پرسپولیس در آسیا هم روند تساوی‌هایش را ادامه داد.

۴. این بازی رویارویی بهترین خط دفاع و حمله لیگ خواهد بود. بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه فوتبال مالکانه است و در مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس رتبه نخست را دارد. علاوه بر این پرسپولیس در شوت رتبه اول و در شوت در چارچوب رده دوم لیگ را در اختیار دارد. سپاهان هم در شوت در چارچوب، دقت شوت و نرخ تبدیل شوت به گل بهترین تیم لیگ است و در مالکیت توپ و تعداد شوت یکی از ۳ تیم موفق لیگ به شمار می‌رود.

۵. سپاهان با ۱۵ بار غلبه بر پرسپولیس، رکورددار بیشترین پیروزی بر این تیم در تاریخ لیگ برتر است. سپاهان یکی از دو تیمی است که در تاریخ لیگ برتر در تقابل با پرسپولیس، تعداد برد بیشتری از سرخ‌پوشان دارد. سپاهان، اما ۸ سال است که در خانه موفق به غلبه بر پرسپولیس نشده و در ۹ بازی در تمام رقابت‌ها متحمل ۵ شکست و ۴ تساوی شده است.

۶. این بازی تقابل ۲ دروازه‌بان ملی‌پوش یعنی علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند خواهد بود. بیرانوند با دریافت ۱۳ گل از سپاهان از هیچ تیمی بیشتر از این گل نخورده است. در سمت مقابل پیام نیازمند آمار فوق‌العاده‌ای برابر پرسپولیس دارد. این بازیکن به طور متوسط از پرسپولیس ۰.۲۵ گل در هر بازی دریافت کرده است که کمترین میزان بین تیم‌هایی است که نیازمند بیش از ۲ بار با آن روبه‌رو شده است.

۷. رسول خطیبی و مهدی طارمی با ۵ گل بهترین گلزن تقابل دو تیم است. امید عالیشاه با ۲ گل بهترین گلزن بازیکنان حال حاضر دو تیم است. هادی عقیلی و محرم نویدکیا با ۱۸ بازی رکورددار حضور در مصاف دو تیم در لیگ برتر است. عالیشاه با ۱۱ بازی بین بازیکنان فعلی دو تیم بیشترین تعداد بازی را انجام داده است.

۸. مرتضی پورعلی‌گنجی با نمره ۷.۳۱ بهترین بازیکن پرسپولیس است. شهاب زاهدی هم با ۴ گل بیشترین گل زده را در این تیم دارد. رضا اسدی از سپاهان با نمره ۷.۴۹ دومین بازیکن برتر لیگ و بهترین بازیکن سپاهان است. این بازیکن با ۶ گل آقای گل لیگ است.

۹. یکی از جذابیت‌های این مسابقه حضور بازیکنان با سابقه بازی در تیم مقابل است. عیسی آل‌کثیر مهاجم فصل گذشته پرسپولیس در یکی از پرسروصداترین نقل‌وانتقالات فصل به سپاهان پیوست. هیچ تیمی به اندازه سپاهان بازیکنان سابق پرسپولیس را در اختیار ندارد. رامین رضاییان، شهریار مغانلو، رضا اسدی، احسان پهلوان و فرشاد احمدزاده پرسپولیسی‌های سابقِ سپاهان هستند. رضا شکاری، هادی محمدی و کاوه رضایی دیگر بازیکنان سپاهان هستند که سابقه همکاری با یحیی گل‌محمدی را دارند. در سمت مقابل پرسپولیس هم تعداد زیادی از بازیکنان سابق سپاهان را در خدمت دارد؛ گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، مسعود ریگی و میلاد سرلک بازیکنان سابق سپاهان در پرسپولیس هستند.

۱۰. چند بازیکن شاخص دو تیم این بازی حساس را به دلیل مصدومیت از دست دادند. مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی احتمالاً تا پایان فصل در کنار پرسپولیس نباشند. وحید امیری هم مجدداً دچار آسیب‌دیدگی شد و در این مسابقه غایب خواهد بود. سپاهان هم از ابتدای فصل امید نورافکن را در اختیار ندارد و رضا شکاری هم آسیب‌دیده است.

۱۱. موعود بنیادی‌فر داور این مسابقه خواهد بود. این داور که سابقه ۱۳ فصل داوری در لیگ برتر را دارد، برای نخستین‌بار تقابل دو تیم را قضاوت خواهد کرد. پیش‌بینی کاربران سایت فوتبال ۳۶۰، نشان می‌دهد که چه بازی نزدیک و حساسی در پیش است. ۳۴ درصد کاربران برد پرسپولیس را پیش‌بینی کرده‌اند و ۳۳ درصد پیروزی سپاهان و مساوی را حدس زده‌اند. تساوی ۱-۱ که توسط ۲۱ درصد کاربران پیش‌بینی شده پرتکرارترین نتیجه برای این بازی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی