تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
اخبار مازندران

صید ماهی در مازندران شرایط خوبی دارد

یک صیاد اهل ساری در مازندران با ابراز امیدواری از اینکه خوشبختانه امسال وضعیت صید ماهی خوب است و حال صیادان با این روزی خدادادی بهتر خواهد شد، گفت: چشم ما به دریا و دل ما با خداست؛ اینگونه دل به دریا می‌زنیم.

کد خبر: ۱۵۸۱۵۵
۱۵:۱۰ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲

صید ماهی در مازندران شرایط خوبی دارد

 

دیدارنیوز ـ استان مازندران: با آغاز فصل بهار چشم صیادان به دریا خیره می‌ماند تا مجوز صید دریافت شود، صید ماهیان استخوانی به دلیل فصل تخم‌ریزی متوقف می‌شود تا نسل ماهیان مورد آسیب و تهدید قرار نگیرد؛ هر ساله از مهر ماه مجوز صید ماهیان صادر می‌شود و این بارقه‌ی امید برای صیادان است.

توقف صید ماهیان هر ساله با هدف حفظ ذخایر دریای خزر تکثیر و رها سازی بچه ماهی به ویژه سفید و کپور هر ساله در دستور کار شیلات مازندران قرار دارد.

همچنین از نیمه دوم اسفند به دو روش شیل گذاری (رها کردن ماهیان مولد در مناطق مشخصی از رودخانه‌های شیلاتی) و ایجاد استخر در کنار اتحادیه‌های صیای پره مستقر در ساحل دریای خزر صورت می‌گیرد.

احمدی، یک صیاد ساروی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه صید رزق و روزی ماهیگیران است خاطرنشان کرد: معیشت بیش از ۴۲۰۰ ماهیگیر در قالب ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره در مازندران از طریق صید در دریای خزر تامین می‌شود.

وی گفت: صیادان فقط چند ماه طبق مجوز می‌توانند به صید اقدام‌کنند و وقتی صید ممنوع اعلام می‌شود معیشت صیادان نیز با تهدید مواجه می‌شود که نیازمند حمایت از بیمه‌ها است.

"کریم زاده" مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ۵۴ تعاونی صیادی پره در استان فعال هستند، گفت: از ابتدای فصل صید تا ۳۰ مهر ماه، ۱۹۰ تن انواع ماهیان استخوانی در سبد جامعه صیادی بوده که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۵ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی این میزان صید را ۵۴ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد اقتصادی داشته است.

کریم زاده با اشاره به شرایط آب و هوایی و جریانات دریایی مساعد امسال برای صیادی خاطرنشان کرد: ترکیب صید ماهیان در سبد صیادان تقریبا حدود ۵۰ درصد ماهی کپور، ۶ درصد ماهی کفال و حدود ۱۴ درصد ماهی سفید بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از سه شنبه ۱۸ مهر آغاز شده و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد.

کریم زاده گفت: ۵۴ شرکت تعاونی صیادی با جمعیتی حدود ۴۰۰۰ نفر در مازندران فعالیت می‌کنند که فراهم کردن شرایط امن برای صیادان قانونی یکی از وظایف شیلات است.

 

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: صید ماهی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی