تیتر امروز

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد

این سی‌ و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
فیاض زاهد:مطهری با گشت ارشاد سراغ زنان نرفت/گذاشتن پزشکیان مقابل آن پنج نفر یعنی یک از پنج بزرگتر است/منتظر حضور یک زن از مشهد برای انتخابات بعدی باشید
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک استاد دانشگاه:

فیاض زاهد:مطهری با گشت ارشاد سراغ زنان نرفت/گذاشتن پزشکیان مقابل آن پنج نفر یعنی یک از پنج بزرگتر است/منتظر حضور یک زن از مشهد برای انتخابات بعدی باشید

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود یک بار دیگر به سراغ فیاض زاهد، استاد دانشگاه و جامعه شناس رفت و با او درباره موضوع وفاق ملی و سرمایه های اجتماعی گفت و گو کرد که می خوانید.

نحوه تشخیص استیل ۳۰۴ با ۲۰۱؛ تشخیص دو ورق از روی ۴ تفاوت

دو نوع مهم و بسیار کاربردی از استیل، انواع ۳۰۴ و ۲۰۱ هستند که هر کدام کاربرد‌های زیادی دارند. در این بین شباهت ظاهری زیادی بین این دو نوع استیل وجود دارد و معمولا برای افرادی که تجربه فعالیت در این زمینه را ندارند، ممکن است که سردرگمی‌هایی به وجود بیاید.

کد خبر: ۱۵۷۷۵۴
۱۱:۵۶ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲

تفاوت استیل 304 با 201

دیدارنیوز: دو نوع مهم و بسیار کاربردی از استیل، انواع 304 و 201 هستند که هر کدام کاربرد‌های زیادی دارند. در این بین شباهت ظاهری زیادی بین این دو نوع استیل وجود دارد و معمولا برای افرادی که تجربه فعالیت در این زمینه را ندارند، ممکن است که سردرگمی‌هایی به وجود بیاید.
اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، تا انتهای این نوشته همراه ما باشید تا به صورت کامل به بررسی نحوه تشخیص استیل 304 با 201؛ تشخیص دو ورق از روی 4 تفاوت بپردازیم.

چرا توجه به تفاوت استیل 304 با 201 اهمیت دارد؟

پیش از بررسی نحوه تشخیص استیل 304 با 201، شاید برایتان سوال باشد که چرا اصلا این موضوع تا به این حد اهمیت دارد؟ همانطور که پیشتر گفته شد، هر کدام از انواع این استیل‌ها کاربرد‌های خاص خود را دارند و برای مصارف صنعتی تفاوتی به کار گرفته می‌شوند.

این موضوع از آنجا جدی‌تر می‌شود که هر کدام از این استیل‌ها شاید با ظاهر مشابه، اما با ویژگی‌های فنی بسیار متفاوت از یکدیگر به تولید می‌رسند و حتی قیمت ورق استیل 304 نگیر هم با ورق استیل 201 کامل متفاوت است. این موضوع باعث می‌شود تا به فرض مثال استیل 201 را اصلا در بعضی صنایع نتوان به کار گرفت.

البته جدا از بحث تشخیص استیل 201 از 304، موضوع تشخیص انواع با کیفیت هر کدام از این استیل‌ها نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود اما بررسی این موضوع، متاسفانه در این نوشته نمی‌گنجد.

نحوه تشخیص استیل 304 از 201

تشخیص استیل 304 از 201 از روی ظاهر، کاری سخت و نیازمند تجربه زیاد است ضریب خطای بالایی هم دارد. بنابراین توصیه می‌شود که برای تشخیص این دو استیل از یکدیگر، روش‌های دیگری را امتحان کنید که در ادامه این روش‌ها به شکل کامل بررسی شده‌اند.

آزمایش مغناطیسی

ساده‌ترین و جالب‌ترین روش برای تشخیص استیل 304 از 201، استفاده از آزمایش مغناطیسی است. شاید یا شنیدن نام این روش فکر کنید که برای این کار نیاز به دستگاه‌های مدرن و گران‌قیمت وجود دارد اما تنها وسیله‌ای که برای این تست نیاز دارید، تنها یک آهنربای قوی است.

استیل 201 مغناطیسی است؛ بنابراین اگر یک قطعه استیل به آهنربا نزدیک کنید و به آن بچسبد، احتمالاً استیل 201 است. در مقابل، استیل 304 غیر ‌مغناطیسی است و به آهنربا نمی‌چسبد. این روش بسیار دقیق است چرا که همانطور گه پیشتر گفت شد، استیل 304 با 201 از نظر ویژگی‌های فنی با هم متفاوت هستند و یکی از اصلی‌ترین موارد تفاوت، همین مغناطیسی بودن یا نبودن است.

تفاوت استیل 304 و 201

آزمایش رنگ آبکاری

اگر از قطعه‌ای استیل 201 استفاده می‌کنید، می‌توانید یک بخش کوچک از سطح آن را تمیز کنید و به آن راکتیو کلر آبکاری یا مایع آبکاری (برای مواردی که با نیکل آبکاری شده‌اند) بزنید. اگر رنگ آبکاری تغییر کند، احتمالاً استیل 201 است. استیل 304 به این آزمایش پاسخ نمی‌دهد.

با وجود اینکه این روش تا حدود زیادی دقیق است، اما توجه داشته باشید که ممکن است به خاطر یک‌‌سری دلایل مانند کیفیت پایین استیل، نتیجه کاملا دقیق نباشد و به صورت کلی در این روش احتمال خطا بالا است. با توجه به این موضوع، استفاده از آزمایش رنگ آبکاری تنها برای کسانی توصیه می‌شود که دارای تجربه کافی در این زمینه باشند.

آزمایش با اسید نیتریک

آزمایش با اسید نیتریک یک روش خطرناک و نا متعارف برای تشخیص استیل 304 از 201 است. اسید نیتریک یک ماده خطرناک است که برخورد آن با پوست انسان می‌تواند باعث آسیب‌های زیادی شود و در صورتی‌که از این ماده استفاده می‌کنید، باید حتما از لباس مناسب به همراه ماسک و دستکش استفاده کنید.

برای این کار، یک قطره اسید نیتریک (HNO3) به نقطه تست روی سطح فلزی قرار دهید. اگر سطح فلزی تغییر رنگ دهد و باقی بماند، احتمالاً استیل 201 است؛ اما اگر تغییر رنگ شود و به سرعت رفته شود، احتمالاً استیل 304 است. دقت نتیجه این آزمایش مانند روش قبلی بسته به کیفیت استیل است در این روش نیز احتمال خطا وجود دارد.

نحوه تشخیص استیل 304 با 201 به دقیق‌ترین شکل ممکن، تست‌های آزمایشگاهی

علاوه بر ویژگی‌های فنی، قیمت روز ورق استیل برای انواع این محصول متفاوت است و با توجه به قیمت هر محصول، امکان بررسی تفاوت نیز وجود درد. تمام روش‌هایی که برای تشخیص این دو نوع استیل از یکدیگر تا به اینجا بررسی کردیم، همگی دارای ضریب خطای بالایی هستند و مخصوصا اگر تجربه کافی را ندارید، توصیه می‌شود حتما از افراد با تجربه کمک بگیرید. اما در صورتی‌که تشخیص دقیق خیلی برای شما اهمیت دارد و نمی‌خواهید هیچ ریسکی را بپذیرید، باید این کار را با استفاده از روش‌های آزمایشگاهی انجام دهید. افراد متخصص در آزمایشگاه‌ها با استفاده از آنالیز شیمیایی دقیق و اصولی، با بالا‌ترین دقت ممکن نوع استیل و حتی میزان کیفیت آن را نیز تشخیص می‌دهند.

خرید انواع ورق استیل با بهترین قیمت

اگر برای مصارف صنعتی نیاز به خرید انواع ورق استیل و ورق‌های فلزی با کیفیت و قیمت مناسب را دارید، می‌توانید از خدمات فروش ویژه مجموعه بازرگانی آیرومارت استفاده کنید. شرکت آیرومارت با حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از برترین تولید کنندگان آهن آلات در کشور توانسته تا محصولات را با قیمتی نزدیک به قیمت خرید ارائه کند. همچنین در خرید از آیرومارت می‌توانید از خدماتی نظیر مشاوره رایگان فعالان با تجربه صنعت آهن نیز بهره‌مند شوید تا خریدی به‌صرفه، راحت و مطمئن را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید و بررسی قیمت ورق استیل دکوراتیو و هر نوع ورق فلزی دیگری، تنها کافی است که به سایت آیرومارت به آدرس www.iromart.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرید.

نحوه تشخیص استیل 304 از 201

کلام آخر

ورق‌های استیل در انواع مختلفی به تولید می‌رسند که در این بین نوع 304 و 201 از همه پر مصرف‌تر و پر کاربرد‌تر هستند. مشکلی که برای استفاده از این دو نوع استیل وجود دارد، شباهت ظاهری بالا و از طرفی تفاوت‌های فنی زیاد است که باعث شده تا همواره این دو ورق استیل باهم اشتباه گرفته شوند. با توجه به این موضوع ما در این نوشته کوشیدیم تا نحوه تشخیص استیل 304 با 201 را به صورت کامل با شما در میان بگذاریم و امید است که مطالب مذکور مفید بوده باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی