تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
تهدید مهاجرت را می‌توان به یک فرصت تبدیل کرد

نماینده مجلس: فعل و انفعالات داخل کشور منجر به مهاجرت شده است

احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه تهدید مهاجرت را می‌توان به یک فرصت تبدیل کرد، گفت: فعل و انفعالاتی که در داخل کشور ما نیز بعضا رخ می‌دهد، منجر به مهاجرت از کشور ما به سایر کشور‌ها شده است.

کد خبر: ۱۵۷۶۶۶
۰۹:۱۷ - ۰۵ آبان ۱۴۰۲

نماینده مجلس: فعل و انفعالات داخل کشور منجر به مهاجرت شده است

دیدارنیوز: عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سازمان ملی اقامت با در نظر گرفتن تمام ابعاد این موضوع می‌تواند تهدید مهاجرت را به یک فرصت برای کشور تبدیل کند.

احمد علیرضا بیگی، با اشاره به مصوبه مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه، مبنی بر تشکیل سازمان ملی مهاجرت، بیان کرد: در موضوع مهاجرت هم مهاجرت به جمهوری اسلامی ایران و هم مهاجرت از جمهوری اسلامی ایران قابل توجه است. پدیده مهاجرت امروز در جهان دامن‌گیر خیلی از کشور‌ها شده است. وقوع حوادث در سطح دنیا نیز این پدیده را تشدید کرده است. به عنوان مثال مهاجرتی که از اوکراین به کشور‌های اروپایی صورت می‌گیرد یا مهاجرتی که از افغانستان به ایران شکل گرفته است، جابه جایی جمعیت را به همراه داشته که گریز ناپذیر است.

وی در ادامه اظهار کرد: فعل و انفعالاتی که در داخل کشور ما نیز بعضا رخ می‌دهد، منجر به مهاجرت از کشور ما به سایر کشور‌ها شده است. پدیده مهاجرت باید به نحوی مدیریت شود که ابعاد منفی آن را پوشش داد و سپس پدیده مهاجرت را به فرصتی برای رشد و پیشرفت کشور، تبدیل کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مهاجرت همواره موضوع بدی نیست. چه مهاجرت به ایران و چه مهاجرت از ایران. بایستی سازمان ملی اقامت با مدیریت تمام ابعاد مهاجرت، تهدید مهاجرت را به یک فرصت برای کشور تبدیل کند. ما باید مهاجرت را از جمهوری اسلامی ایران به حداقل کاهش داده و اگر مهاجرتی هم اتفاق نمی‌افتد در راستای رشد و پیشرفت کشور باشد.

وی تاکید کرد: حفظ چسبندگی کسانی که از جمهوری اسلامی ایران مهاجرت می‌کنند با کشور و پابرجا ماندن این ارتباط بسیار حائز اهمیت است. در عین حال مهاجرت‌هایی که به کشور انجام می‌شود از ابعاد مختلف حائز اهمیت است. انتقال نیروی انسانی و سرمایه به داخل کشور یک قدرت نرم برای کشور ایجاد خواهد کرد. طبیعتا این موضوع فراتر از وزارت کشور است. مهاجرت آنقدر ابعاد مختلف پیدا کرده است که صرفا نمی‌تواند تابع وزارت کشور باشد. بنده بعید می‌دانم در عمر باقی مانده از مجلس یازدهم این مجلس بتواند به تصویب اساسنامه سازمان ملی اقامت برسد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی