تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

گفتگوی بایدن و پاپ؛ «جلوگیری از تشدید تنش‌ها»

در گفتگوی تلفنی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دو طرف درباره «نیاز به جلوگیری از تشدید تنش در منطقه و تلاش برای صلح پایدار در خاورمیانه» به تبادل نظر پرداختند.

کد خبر: ۱۵۷۴۹۶
۰۹:۰۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲

.

دیدارنیوز: جو بایدن و پاپ فرانسیس در یک تماس تلفنی درباره اسرائیل و غزه گفتگو کردند.

کاخ سفید و واتیکان در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان درباره درگیری‌های جاری در خاورمیانه بین اسرائیل و گروه اسلام‌گرای فلسطینی حماس صحبت کرده است.

بنابر اعلام کاخ سفید، این دو بر «نیاز به جلوگیری از تشدید تنش در منطقه و تلاش برای صلح پایدار در خاورمیانه» به تبادل نظر پرداختند. آن‌ها همچنین در مورد سفر اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل و تلاش‌ها برای ارسال غذا، دارو و سایر کمک‌های بشردوستانه به غزه صحبت کردند.

واتیکان پیشتر گفته بود که این تماس ۲۰ دقیقه‌ای «بر موقعیت‌های درگیری در جهان و نیاز به شناسایی مسیر‌های صلح» متمرکز بوده است.

پاپ فرانسیس تا کنون چندین بار خواستار آزادی گروگان‌هایی شده که حماس در حمله ۷ اکتبر خود به گروگان گرفته است. بنابر اعلام دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا، جو بایدن که خود یک کاتولیک است در تماس با پاپ حمله حماس را محکوم کرد و بر لزوم حمایت از غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

پاپ ۸۶ ساله صبح امروز در میدان سنت پیتر واتیکان خواستار پایان دادن به جنگ بین اسرائیل و حماس و اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه شده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی